Z dużymi utrudnieniami podczas wakacji muszą znów liczyć się pasażerowie Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Remontowany będzie jeden tor na prawie całym odcinku z Warszawy do Pruszkowa.
Warszawska Kolej Dojazdowa rozpisała właśnie przetarg na wykonanie robót. Rezultatem kompleksowej naprawy infrastruktury kolejowej w obrębie toru nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów będzie przywrócenie jej podstawowych parametrów niezbędnych do prowadzenia ruchu pociągów z prędkością co najmniej 80 km/h po zlikwidowaniu obowiązujących aktualnie odcinkowych ograniczeń prędkości (z uwagi na stan torowiska).
– Likwidacja ograniczeń prędkości oraz przywrócenie właściwego stanu nawierzchni torowej pozwoli na zwiększenie komfortu przewożonych pasażerów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik WKD Krzysztof Kulesza.
Zamknięty jeden tor
Środki na modernizację infrastruktury kolejowej będą pochodzić m.in. z kredytu, jaki został udzielony spółce w 2012 r. przez Europejski Bank Inwestycyjny. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie kompleksowej naprawy toru nr 1 linii kolejowej WKD nr 47 w km 0,350 - 17,850 szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów, z pominięciem odcinka od km 4,800 do km 6,350 oraz z pominięciem odcinka od km 16,000 do km 16,050 (których remont został zrealizowany w ubiegłych latach).
Jak zdradził rzecznik, w ramach planowanego remontu w okresie od 28 czerwca do 31 sierpnia na całej długości szlaku pomiędzy stacjami Warszawa Śródmieście WKD i Komorów zostanie zamknięty tor nr 1 (tor w kierunku od Warszawy do Grodziska Maz.). Ruch pociągów będzie prowadzony wyłącznie po sąsiednim torze nr 2 (tor w kierunku Warszawy).
Będą autobusy zastępcze
– Aktualnie trwają jeszcze prace nad wariantami obsługi komunikacyjnej odcinka linii WKD objętego ograniczeniami. Każdy z analizowanych wariantów obejmuje udział zastępczej komunikacji autobusowej – przyznaje Krzysztof Kulesza.
A czy remont uda się skoordynować z innymi pracami inwestycyjnymi, na przykład długo odkładaną zmianą napięcia z „tramwajowego” na „kolejowe” 3kV? – Zmiana napięcia zasilania w sieci trakcyjnej równolegle z realizowanym remontem na obecnym etapie prac nie jest jeszcze rozważana – zaprzecza rzecznik.