NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielkopolskie Elfy pojadą na przegląd P4. Przy okazji zostaną przebudowane

| Michał Szymajda 06.02.2019 4,7k

Wielkopolskie Elfy pojadą na przegląd P4. Przy okazji zostaną przebudowane
Wielkopolski ElfFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego kieruje swoje 5 elektrycznych Elfów na przegląd poziomu P4 wynikający z dokumentacji systemu utrzymania. W ramach przeglądu wykonane zostaną prace dodatkowe.
Przeglądy przejdą EN76 z numerami od 36 do 40. W ramach zamówienia uzupełniającego przewiduje się wykonanie podobnych prac na pozostałych 7 pojazdach, które urząd użycza Kolejom Wielkopolskim. UMWW chce zapłacić za wszystko maksymalnie 39,9 mln zł netto.

Poza pracami przewidzianymi dla tego typu pojazdu w DSU planuje się m.in. wymianę wszystkich tarcz hamulcowych, wymianę izolatorów wsporczych pantografów na izolatory nowszej generacji i malowanie całego pudła pojazdu z naniesieniem powłoki antygraffiti. Pojawią się kamery z widocznością na pantograf, wydzielone zostaną oznaczeniami miejsca dla drużyny konduktorskiej przy kabinach pojazdów. Pojawią się tam dodatkowe szafki na klucz, a także taśmy wydzielające podobne do tych stosowanych na lotniskach do oznaczania ścieżek przejścia. Wymienione zostaną urządzenia informacji pasażerskiej, w oknach pojawią się rolety. Ciekawostką będzie montaż w każdym przedziale pasażerskim odświeżacza powietrza „z programowaną częstotliwością emisji zapachu”. Wzmocnione ma zostać mocowanie piasecznic i zgarniacza.

Duże zmiany przejdzie kabina maszynisty. Po modernizacji ma on otrzymać informację o ładowaniu wszystkich zasilaczy buforowych, również wtedy, gdy pociąg jedzie w trakcji wielokrotnej. Wprowadzona zostanie funkcja zapamiętywania usterek z monitora systemu sterującego, z możliwością ich przesyłania online do bazy danych Kolei Wielkopolskich. Zmieni się sposób sygnalizowania maszyniście niektórych stanów pociąg. Ciekawą funkcją, którą otrzymają Elfy będzie „funkcja automatycznego włączania sygnału dźwiękowego Rp1 podczas hamowania nagłego z możliwością wyłączenia”.

Kryterium udzielenia zamówienia jest w 40% długość gwarancji na cały zmodernizowany pojazd, w 60% – cena. Termin składania ofert dla zamówienia minie 11 marca 2019.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (969)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (969)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5