Wartość 87 zamówionych pojazdów wynosi około 195 mln euro (285 mln dolarów). Realizację dostawy wszystkich tramwajów niskopodłogowych zaplanowano między kwietniem 2009 a lipcem 2012 r.
Wyposażone w systemy sterowania i jednostki napędowe typu Bombardier Mitrac 32-metrowe pojazdy produkowane będą w zakładach Bombardiera w belgijskiej Brugii, zaś wózki w fabryce w niemieckim Siegen.
Jak dotąd do użytku oddano ponad 300 pojazdów tego typu, które z powodzeniem sprawdzają się w takich miastach jak Linz (Austria), Łódź (Polska), Eskisehir (Turcja), Genewa (Szwajcaria), Marsylia (Francja) oraz Walencja i Alicante (Hiszpania). Wkrótce tramwaje te trafią również na ulice Innsbrucku (Austria), Palermo (Włochy), Augsburga i Krefeld (Niemcy).
Brukselski tramwaj Flexity Outlook został niedawno uhonorowany znakiem Henry’ego van de Velde 2007 przyznanym przez Design Flanders za współczesną interpretację stylu Art Nouveau.
* Fot. Bombardier Transportation.