Partnerzy serwisu:
II linia metra

Więcej automatyzmu na II linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-09-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Więcej automatyzmu na II linii
Pociągi Siemens Inspiro na II linii same będą ruszać i zawracać na stacji końcowej. Maszynista ma tylko zamykać drzwi i kontrolować pracę urządzeń.

Pierwszy jednoprzestrzenny skład Inspiro ma wyjechać na linię metra w ciągu dwóch tygodni. W tej chwili trwają jeszcze szkolenia maszynistów i jazdy homologacyjne. Zmianę w związku z wprowadzeniem nowych pociągów do ruchu odczują nie tylko pasażerowie, ale i maszyniści. – Nowy pociąg ma inny system wspomagania sterowania, który różni się obsługą i jest nowocześniejszy. W większym stopniu pewne funkcje wykonywane są automatycznie – mówi Ireneusz Garboliński, maszynista warszawskiego metra. – To, co zamówiliśmy to najnowocześniejsza technika – podkreśla Jerzy Lejk, prezes Metra.

Prawdziwa rewolucja nastąpi jednak na II linii. – Zarówno hamowanie, jak i otwieranie drzwi mogą się odbywać automatycznie. Później maszynista zamyka drzwi w odpowiednim momencie i później pociąg sam rusza – opisuje Garboliński. Czy w takim układzie maszynista w ogóle będzie potrzebny? –Do maszynisty będzie głównie należało to, żeby kontrolować, czy wszystko działa prawidłowo – mówi Ireneusz Garboliński.

– Na dzisiaj nie zakładamy takiej sytuacji, że maszynisty nie będzie w pociągu – podkreśla Jerzy Lejk, prezes Metra.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5