NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Węcławik: W raporcie ws. Szczekocin brak Środków profilaktycznych

| Ryszard Węcławik 28.02.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-02-28 10:51:20 Autor: Zmiennik Arona
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Skoro jeszcze nie opublikowano OFICJALNEGO raportu na temat katastrofy pod Szczekocinami, to skąd R. Węcławik wie co w nim napisano? Wróży z fusów? Bo R. Węcławik członkiem PKBWK przecież nie był.
2013-02-28 10:51:24 Autor: fronterra
---.30.164.209.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Szanowny Panie Węcławik!
Obiektywnie oceniając, w swoim artykule nie wniósł Pan nic odkrywczego, co bardzo źle świadczy o Panu jako byłym kolejarzu i pracowniku RK.
To co Pan napisał, to wyważanie już otwartych drzwi, a ta czynność, jak sam Pan zapewne wie, nie przynosi żadnych korzyści. Natomiast w artykule można dostrzec mizerną próbę promowania siebie i RK w roli mentora kwestii bezpieczeństwa na kolei. A to jest fałsz, bo to za sprawą RK z UTK, jako organu bezpieczeństwa kolejowego usunięty został fachowy kolejarz i zastąpiony dwoma ignorantami, z których już jeden wypadł na aut, a drugi dalej udaje, że rozumie kolej. Nie protestujecie też przeciwko kolejnym ignorantom kolejowym typu Minister Nowak, czy Dyrektor Departamentu Kolejnictwa Warsza, co jest zupełnym przeciwieństwem do zachowań wobec byłego w-ce Ministra prof. Engelhardta. Nie protestujecie przeciwko usuwaniu przez Prezesa UTK kolejarzy z dużą wiedzą i doświadczeniem zawodowym, a wręcz przeciwnie – w niedalekiej przeszłości byliście inicjatorem takiej nagonki. Nie protestujecie też przeciwko obsadzaniu miernotami kluczowych stanowisk, a zwłaszcza prezesów w spółkach kolejowych (vide PKP S.A. PKP PLK S.A., Informatyka Kolejowa).
Czy w kontekście tych zdarzeń na pewno waszym celem jest dobro rynku transportu kolejowego …?!
2013-02-28 11:29:41 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
Panie Ryszardzie Węcławik.
Nieznana nam jest pełna treść tego raportu. Jednak rozdmuchanie poszczególnych zdań, robi swoje. Dodać wypowiedź byłego prezesa (pewnie też tylko urywek) zrobiło swoje, gdyż nawet wytkanie popełnionych niedociągnięć, powinno być zrobione kulturalnie, a nie spychotechniką na już nie żyjących (ale jego język jest wszystkim znany).

Tak. Podanie pewnych danych, wskazuje na nieodpowiedzialność i mniemanie o swojej wyższości (lub ignorancji), a nie bezimienne ustalenie przyczyn (czyli bezinteresowności).

Pańskie zdanie m/innymi \"Proponowane środki to głownie usuwanie skutków stwierdzonych w wyniku postępowania brak natomiast takich, które będą działać profilaktycznie.\" to częściowa odpowiedź (choć cała treść jest nam nieznana).
Ironicznie po FORUM BEZPIECZEŃSTWA, zaproponowałem na Balearach, a to tylko dlatego, że choć tematy poruszane są bardzo ważne (jak i tych poprzednich), to zostaną przesunięte w teczki, a one na półki porośnięte kurzem. Tak i to choć jeszcze nieskończone, już zaczynają żyć jak poprzednie.
Wywołało to tylko polemikę i niesnaski między PLK i przewoźnikami, a w sumie tak znaną z całej sieci w RP.
Bo wreszcie to przytoczone Pańskie zdanie, czy pozostaniemy jak zwykle w/g przysłowia Polak przed i po ....., a rzeczywistość pozostanie sobą
2013-02-28 12:02:33 Autor: agata2
---.dynamic.chello.pl
@fronterra - Waszmosci, po co tyle jadu? To nie kwestia miernoctwa bo na tych stolkach najwazniejsza umiejetnoscia jest sluchanie, wyciaganie wnioskow i wdrazanie ich w zycie. Na to musimy jeszcze poczekac i nie jest tak, ze kolejarze nie maja niczego do powiedzenia...

@PISPUPIL (ten nick mam czytac doslownie z jez. ang.?) - a propos wypowiedzi prezesa Szafranskiego. Czytajac nie mam wrazenia spychologii tylko jasnego stwierdzenia, ze nie tylko PLK jest winne katastrofy. Mechanicy zgineli i bronic sie nie moga, to fakt ale zeby moc wyciagac prawidlowe wnioski nie mozemy chowac glowy w piasek tym bardziej, ze minal juz 1 rok od tego zdarzenia.

Ciekawa jestem tresci tego raportu a w szczegolnosci wytknietych bledow systemowych oraz wskazania srodkow zaradczych...
2013-02-28 12:12:37 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
@agata2

Nie sens, a treść jej przekazania. Odczytaj to z innego stołka.

() to była ironia, a powstała w czasie ich panowania (j.pol.)
2013-02-28 13:37:39 Autor: RWęcławik
---.ip.netia.com.pl
@zmiennik arona - proszę poczytac ze zrozumieniem kilka tekstów w tym i w RK z których wiele można o ustaleniach i zaleceniach przeczytać. Jak opublikowany zostanie tekst autoryzowany, na pewno będzie materiałem nie na komentarz ale cały artykuł. Jak byłbym członkiem PKBWK na pewno trzymałbym mordę w kuble do publikacji a nie omawiał doniesień prasowych. To taki podział ról i zasad.

@frontera - z tym fachowym kolejarzem to poleciałeś kolego po bandzie. Jeżeli mmasz na myśli tego \"fachowca\" co ja to zadaj sobie pytanie kto miał najwięcej okazji aby tak naputać w ustawach i rozporzadzeniach, że do dzisiaj sam czort tego rozebrać nie może a więc ludzie robią jak uważaja i .... jak widać do czasu.
Małe sprostrowanie nie jestem pracownikiem RK oraz uwaga, garść promocji zawsze jest potrzebna vide Twoj teks: \"usunięty został fachowy kolejarz\" - bez j.j z tą fachowością. Pomyśl jak się uda - jeśli ktoś zawsze prowadził na lok. parowąto bedzie wspaniałym maszynistą lokomotywy parowej i nie daje to pewności, że automatycznie (bez nauki ) ta wspaniałość przeniesie się automatycznie na nowe stanowisko pracy np. maszynisty elektrowozu.
A tak na zakończenie czy zawsze już u niekturych umiejętnośc myślenia innych przy braku takiego przymiotu u siebie musi wyzwalać tyle agresji zamiast merytorycznej dyskusji?
2013-02-28 13:41:31 Autor: RWęcławik
---.ip.netia.com.pl
oops ! za bład ort. miało byc \"niektórych\" i \"tylko lok. parową to\"
2013-02-28 17:09:55 Autor: fronterra
---.158.217.211.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@RWęcławik
Jeśli masz na myśli byłego Prezesa kolejarza, to chyba oceniasz go z perspektywy własnej z nim współpracy, bo obietywnie patrząc na dokonania Jego i Jego następców, to Ci dwaj ignoranci w ciągu roku więcej \"mają na koncie\" katastrof kolejowych, niż On przez całą swoją kadencję. Przeginasz również z wprowadzaniem bałaganu w przepisach! To nie Prezes UTK tworzy przepisy, lecz Departament Kolejnictwa, o czy doskonale wiesz!

@agata2
To nie jad, lecz fakty - prawdopodobnie dla Ciebie zbyt bolesne, skoro tak reagujesz!
2013-02-28 17:50:20 Autor: dd
---.free.aero2.net.pl
uff
2013-02-28 19:54:25 Autor: agata2
---.dynamic.chello.pl
@fronterra - fakty, ktore sam tworzysz...o mnie sie nie martw - tu tez nie tafiles...
2013-02-28 22:03:58 Autor: jajo
---.tktelekom.pl
Wszyskie publikatory już opublikowały co PKWK ogłosiła protokól na temat katastrofy pod Szczekocinami, Rynek Kolejoey nie. W czoraj zamieściłę pytanie jaki RK oglasza bełko i dziś też usłyszałem bełkot komisji. Eksperci z RK i UTK to kpiny z prawai brak jakiejkolwiek wiedzy z techniki ruchu kolejowego!!!!
Ale wszycy eksperci są z TOR - u.
2013-02-28 23:48:42 Autor: Hmm
---.warszawa.vectranet.pl
WTF? Polski jazyk to trudny jazyk.
2013-03-01 19:32:21 Autor: CiemnyLHS
---.toya.net.pl

CiemnyLHS
Panie Ryszardzie,
Nietrudno się zgodzić, że przyczyny są dwie - wyprawienie obu pociągów na jeden tor. Wystarczyłoby, że dowolnie wybrany by nie pojechał i do tej pory nikt by się nie dowiedział że Chałupki leżą pod Szczekocinami.

Natomiast warto zwrócić uwagę na jedną rzecz - raport ukazuje jaki szereg zaniedbań musiał się ułożyć w ciąg przyczynowo-skutkowy aby doszło do tak poważnej katastrofy i tym warto się zająć. Jak wielokrotnie podnoszono po katastrofie, sama praktyka stosowania Sz (który de facto jest sygnałem jaki powinno się awaryjnie stosować w szczególnych wypadkach) jest nagminna na kolei,
a to tylko wierzchołek góry lodowej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS