Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

We Włoszczowie Północ powstał nowy tunel pod torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Funkcjonalny peron, nowe przejście podziemne oraz winda zapewniają pasażerom na stacji Włoszczowa Północ bardziej komfortowy dostęp do pociągów. Zwiększenie możliwości stacji to krok do budowy krótszego połączenia z Kielc do stolicy.

Podróżni na stacji Włoszczowa Północ od 12 lutego mogą korzystać z bezpiecznego przejścia od budynku dworca na peron nr 2. Osoby o ograniczonej mobilności mają do dyspozycji windę. Nowy peron wyposażony jest w wiatę oraz ławki. Na tablicach umieszczono informacje o rozkładzie jazdy. Antypoślizgowa nawierzchnia, ścieżki naprowadzające dla niedowidzących oraz funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczny dostęp do pociągów.

Nowy obiekt to nie tylko wygodniejsza obsługa podróżnych, ale także nowe możliwości stacji. Po przebudowie sprawniejsza jest obsługa pociągów zatrzymujących się na stacji. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość linii, a to pozwala na jazdę większej liczby pociągów. W ramach modernizacji stacji Włoszczowa Północ przebudowano tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Nowa nastawnia dysponująca i modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym poprawiły bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów.

Lepsze połączenie Kielce – Warszawa

Uruchomienie stacji Włoszczowa Północ w 2006 r. zapewniło mieszkańcom nie tylko dogodne połączenie z Kielcami i Częstochową, ale również szybką podróż w kierunku Warszawy, Krakowa czy Katowic. Przebudowa stacji dostosowała ją do włączenia w Centralną Magistralę Kolejową, dzięki planowanej łącznicy (linii nr 582) Czarnca – Włoszczowa Płn. Łącznica, czyli połączenie posterunku odgałęźnego Czarnca ze stacją Włoszczowa Północ, zapewni sprawne i krótsze połączenie pomiędzy Kielcami a Warszawą i Łodzią z wykorzystaniem przejazdu przez CMK. W grudniu PLK podpisały umowę na realizację projektu, prace zaplanowano do końca 2020 r.

Szybsze podróże po CMK

Przebudowa stacji Włoszczowa Płn. jest częścią szerszego projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. W ubiegłym roku PLK wybudowały również nowy posterunek odgałęźny w Pilichowicach i przebudowały stację Olszamowice. Wartość realizowanych w 2017 r. prac na CMK to 162 mln zł. W bieżącym roku zaplanowano przebudowę stacji w Idzikowicach oraz stacji w Opocznie Południe o nowy peron.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych na CMK zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200 km/h, a następnie 230-250 km/h. Zapewnienie sprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę Kolejową to gwarancja dobrych podróży nie tylko między głównymi miastami, Warszawą a Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, ale też lepsze połączenia między regionami i mniejszymi ośrodkami kraju.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5