Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wdrażanie kolejowego korytarza towarowego Bałtyk - Adriatyk

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
23-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wdrażanie kolejowego korytarza towarowego Bałtyk - Adriatyk
Rada Zarządzająca korytarza towarowego nr 5 (Bałtyk-Adriatyk) Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina-Bratysława/Wiedeń - /Klagenfurt – Udine - (Wenecja - Bolonia/Rawenna) / Triest / -/Graz – Maribor – Lublana - Koper/Triest, zorganizowała inauguracyjne spotkanie i rozpoczęła współpracę z Grupami Doradczymi tj. przewoźnikami oraz właścicielami i zarządcami terminali.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 22 października br. były gospodarzem inauguracyjnego spotkania, które zorganizowała .Rada Zarządzająca korytarza 5 tworzona z przedstawicieli zarządców infrastruktury Polski (PKP PLK S.A.), Czech (SŽDC), Słowacji (ŽSR), Austrii (ŐBB-Infrastruktur AG), Włoch (RFI) oraz Słowenii (SŽ) i słoweńskiego organu alokacyjnego (AŽP).

W programie spotkania z Grupami Doradczymi tj. przewoźnikami oraz właścicielami i zarządcami terminali przedstawiono m.in. zagadnienia postępu we wdrażaniu korytarza, zasad współpracy z Grupami Doradczymi oraz wdrażanie korytarzy w kontekście europejskiej polityki transportowej.

Uczestnicy spotkania zwrócili uwagę na kwestie dostosowania infrastruktury kolejowej do płynnego i sprawnego przejazdu pociągów towarowych oraz współpracy między terminalami, przewoźnikami oraz zarządcami infrastruktury w zakresie plan inwestycji i działalności biznesowej.

Spotkanie potwierdza, iż wdrażanie korytarzy towarowych jest jednym z priorytetów polityki transportowej, zarówno na poziomie europejskim, jak i krajowym.  Zaangażowanie w ten proces wszystkich uczestników rynku, tj. zarządców infrastruktury, przewoźników i terminali, przyniesie wartość dodaną dla całego europejskiego sektora transportu.

Korytarz towarowy nr 5 jest wdrażany na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 913/2010 z dnia 22 września 2010r. w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy, które zostało opublikowane dnia 20 października 2010r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Rozporządzenie określa zasady tworzenia i organizacji międzynarodowych korytarzy kolejowych przeznaczonych dla konkurencyjnego transportu towarowego.

Na mocy Rozporządzenia utworzone zostanie 9 tzw. „pierwszych korytarzy towarowych”, wśród nich korytarz 5: (Bałtyk-Adriatyk) Gdynia – Katowice – Ostrawa/Żylina-Bratysława/Wiedeń - /Klagenfurt – Udine - (Wenecja - Bolonia/Rawenna) / Triest / -/Graz – Maribor – Lublana - Koper/Triest.

Termin wdrożenia korytarza nr 5 ustalono na 10 listopada 2015 r. W 2014 decyzją Rady Zarządzającej zostanie utworzone dla tego korytarza Europejskie Ugrupowanie Interesów Gospodarczych z siedzibą w Warszawie.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Umowa na budowę tunelu w Wesołej

Infrastruktura

Umowa na budowę tunelu w Wesołej

UM Warszawa 11 kwietnia 2025

Knurów: Nowy przystanek Szpital z poparciem województwa

Pasażer

PKP PLK: Różnice w interpretacji prawa spowalniają inwestycje

Prawo i polityka

Warszawa: Klaruje się tramwaj między Wolą a Ochotą. Odolany poczekają

Zintegrowany transport

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

Otwarcie korytarza Bałtyk - Adriatyk

Infrastruktura

Otwarcie korytarza Bałtyk - Adriatyk

PKP SA 11 listopada 2015

Zobacz również:

Umowa na budowę tunelu w Wesołej

Infrastruktura

Umowa na budowę tunelu w Wesołej

UM Warszawa 11 kwietnia 2025

Knurów: Nowy przystanek Szpital z poparciem województwa

Pasażer

PKP PLK: Różnice w interpretacji prawa spowalniają inwestycje

Prawo i polityka

Warszawa: Klaruje się tramwaj między Wolą a Ochotą. Odolany poczekają

Zintegrowany transport

250 km/h „bez problemów technicznych”. Nocne testy z Pendolino na CMK

Infrastruktura

Otwarcie korytarza Bałtyk - Adriatyk

Infrastruktura

Otwarcie korytarza Bałtyk - Adriatyk

PKP SA 11 listopada 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5