Partnerzy serwisu:

Wciąż nie wiadomo, jak sfinansować szeroki tor do Wiednia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wciąż nie wiadomo, jak sfinansować szeroki tor do Wiednia
Władze państw zainteresowanych budową szerokiego toru ze Słowacji do Austrii pracują nad przetargiem na projekt nowej linii - informuje International Rail Journal. Tory miałyby prowadzić z Koszyc do Wiednia. Do tej pory udało się m. in. przeprowadzić wstępne studium wykonalności. Problemem pozostaje jednak finansowanie wartej miliardy euro inwestycji.

Szef Kolei Rosyjskich RŻD Władymir Jakunin powiedział w czasie zeszłotygodniowego Europejskiego Kongresu Kolejowego, że joint venture utworzona przez Rosję, Słowację, Ukrainę i Austrię, zainwestowała dotychczas 2,5 mln euro na opracowanie wstępnego studium wykonalności linii szerokotorowej do Wiednia. W najbliższym czasie podobna kwota ma być przeznaczona na kolejny etap realizacji projektu. Szef RŻD podkreśla jednak, że wciąż problemem przy realizacji inwestycji pozostałby jej budżet, ponieważ na razie nie ma pieniędzy na budowę. Jakunin sprawę pieniędzy na budowę szerokiego toru nazywa "bardzo trudnym zagadnieniem".

W opinii szefa Kolei Rosyjskich pieniądze na projekt powinny pochodzić m. in. z obligacji emitowanych przez państwa zaangażowane w projekt. Jakunin liczy też na wsparcie banków, które zechcą zainwestować w budowę linii. - Jestem pewien, że znajdziemy model finansowy uwzględniający łączone rodzaje finansowania inwestycji - dodaje

Połączenie sieci kolejowych Rosji i Ukrainy szerokim torem z sercem Europy ma według Kolei Rosyjskich przede wszystkim ułatwić transport ładunków. Jeśli znajdą się pieniądze na realizację inwestycji, to pierwsze pociągi pojadą do Wiednia w 2025 roku. Unia Europejska jednak już deklaruje, że nie dofinansuje projektu. Inne formy wsparcia inwestycji (w tym także partnerstwo publiczno-prywatne) wydają się mało prawdopodobne, ponieważ nie byłyby szczególnie opłacalne.

Inwestycja ma kosztować ponad 6,3 mld euro.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Zobacz również:

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Prawo i polityka

Putin zamiast latać, jeździ opancerzonym pociągiem

Mateusz Kieruzal, simetra 14 lutego 2023

Koleje Rosyjskie z dobrymi wynikami w przewozach cargo za 2021 rok

Infrastruktura

RŻD z zamówieniem na 200 zupełnie nowych ciężkich lokomotyw spalinowych

Tabor i technika

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Infrastruktura

RŻD i SNCF rozpoczynają wodorową współpracę

Przemysław Farsewicz 30 maja 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5