NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wasiak: 600 mln zł na oddłużenie, 150 mln zł na restrukturyzację Przewozów Regionalnych

| pr, Rynek Kolejowy 26.11.2014 122

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-26 14:06:46 Autor: Adas
---.adsl.inetia.pl
150 zł, naprawdę zawrotna kwota. Poprawcie to. Pozdrowienia dla Korektora.
2014-11-26 14:15:03 Autor: TTx
---.internettv.atman.pl
Bo oni dostali maila od nigeryjskiego ministra finansów, że odziedziczą kopalnię złota tylko muszą przelać 50 USD na konto...
2014-11-26 14:25:36 Autor: aaa
---.133.40.85
Rece opadaja. Panstwo chce przemoca zmusic samorzady do niegospodarnosci polegajacej na zawieraniu wieloletnich umow z firma, ktora jest skrajnie nieefektywna, zalezna od widzimisie zwiakow zawodowych, niereformowalna (bo jest panstwowa), dysponuje archaicznym sprzetem (i zapewne taka samym systemem zarzadzania) oraz dostaje zlecenia na realizacje ochlapow, ktorych nie chca spolki przewozowe typu Koleje Dolnoslaskie, Slaskie itp...

Tak to my tej Polski nie zbudujemy. Nie mozna utrzymywac na sile przy zyciu gospodarczych trupow jak PRy.

Jak widac rzad PO po prostu boi sie reform, bo trzebaby zwolnic ludzi, a to bylyby koszty polityczne. I tu jest pies pogrzebany.
2014-11-26 14:30:46 Autor: wss5
---.173.202.176
Szanowna Redakcjo!
Może, te 150 zł na restrukturyzację Przewozy Regionalne sp. z o.o. przeznaczyła Redakcja od siebie dodatkowo.
Nie wiem, czy jest się z czego cieszyć. To już drugi raz czytelnicy poprawiają tekst.
Pozdrawiam po raz drugi korektora.
2014-11-26 14:52:12 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Restrukturyzacja przez likwidację.
Zgodnie z POlską balcerkowską tradycją.
2014-11-26 15:00:04 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Wasiak podkreśliła także, iż na dziś PR mają najniższy poziom dofinansowania do 1 pociągokilometra, a „efektywność jest lepsza od średniej rynkowej”."

He, he, he, he, he... Czyli ministra niejako "od tyłu" potwierdziła, że PIC jest nieefektywnym trupem, a PR - gdyby nie działania poszczególnych marszałków - spokojnie dawałoby radę i to całkiem przyzwoicie :)
2014-11-26 15:05:35 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ aaa

Nie tylko (zresztą jaki to problem takiego PR przy innym dziko śmierdzącym trupie w postaci Kompanii Węglowej zatrudniającej prawie 50 tys. nieefektywnych i - co gorsza - wiecznie roszczeniowo nastawionych ludzi, mających również zamiłowanie do cyklicznej demolki stolicy) - chodzi także o pośrednie dokapitalizowanie PKP PLK. Bo przecież te 650 mln na oddłużenie PR trafi w przeważającej części na Targową, prawda?
2014-11-26 15:08:17 Autor: antyaaa
---.204.183.176.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Brawo! Tylko PR gwarantują przewozy na właściwym poziomie-w przeciwieństwie do pseudo przewoźnika Awarria który dzięki działalności na żenująco niskim poziomie jest najlepszy w odstraszaniu podróżnych
2014-11-26 15:21:22 Autor: x
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tylko jesli ARP wejdzie do Przewozow Regionalnych i natychmiast rozpocznie wdrazanie programu naprawczego w spolce pod katem jej przyszlego polaczenia z PKP IC w ramach jednej spolki. Musi byc obok pieniedzy wizja dynamicznego rozwoju segmentu ekonomicznego reprezentowanego ze strony IC przez TLK i przez PR-y .
Docelowo nalezaloby polaczyc oba organizmy. Inaczej Przewozy Regionalne znowu zaczna generowac dlugi bo brak bedzie wystarczajacej ilosci dochodowych polaczen . A kula u nogi bedzie program wymiany taboru. Tu trzeba skali dzialania ,synergii , poteznego podmiotu.
Nie wolno zamknac oddluzonych PR-ow tylko do obslugi ruchu regionalnego - bo ta spolka byla stworzona do obslugi calego terytorium kraju.
Tylko na litosc !!!!- likwidujac konkurencje poprzez wprowadzenie do PR-ow Skarbu Panstwa ( jeden wlasciciel dwoch przewoznikow dalekobieznych ) nie bedzie oznaczac kroku wstecz - ale wlasnie musi przyniesc odpowiedni efekt - jeden bilet , jak najmniej przesiadek ( koncowki tras to zaliczanie kazdej stacji ).

Sluchajcie kolej to ogromne koszty i skomplikowana galaz transportu. Niech wszelcy geniusze wybija sobie z glowy ze musi byc dochodowa. Sztuka jest przy zachowaniu odpowiedniej skali i rozmachu by zminimalizowac koszty funkcjonowania .

Przyszlosc to transport zbiorowy i na szczescie SZYNOWY !!!



2014-11-26 15:34:39 Autor: x
---.dynamic.gprs.plus.pl
Mamy zajebistych producentow taboru kolejowego i nalezy to bezwzglednie i z premedytacja wykorzystac !!!
Sama tylko PESA kooperuje z setkami podwykonawcow !!!
Ile to tysiecy miejsc pracy ???, podatkow ??? , jakiez to potezne zaplecze naukowo-badawczo-rozwojowe !!!

To trzeba docenic i dac dodatkowy bodziec w postaci ponownego upanstwowienia giganta przewozowego. I niech posypia sie zamowienia do fabryk a nie do urzedow pracy na szkolenia bezrobotnych - na jakie zreszta szkolenia ??
2014-11-26 15:36:06 Autor: Kryniczanin
---.204.9.196.dsl.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
No właśnie PLK zaksięguje po PR i będzie można przed wyborami walnąć bajkę że dzielna ekipa bankomatów i malarzy ustabilizowała PLK. Reforma PLK się udała i przynosi ona zyski :-)
2014-11-26 15:36:19 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
A niech każde województwo samo organizuje kolej regionalną - podzielić to co zostało z PR na poszczególne województwa.
A trasy międzywojewódzkie otworzyć na konkurencyjny rynek z zabezpieczeniem obsługi mniej dochodowych linii.
Ale na to trza mieć kompleksową wizję jak ma funkcjonować transport kolejowy
2014-11-26 15:38:19 Autor: mietek
---.dynamic.gprs.plus.pl
co za patologia to innym tez dać dofinansowanie wszyscy by chcieli CTL, STK itd a nie reanimować trupa z naszych pieniędzy
2014-11-26 15:39:59 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
@Gorol:

Owszem, PR sa efektywniejsze pod kątem kosztów nie tylko od Twojego ukochanego PICu, ale i reszty spółek marszałkowskich. Mnie natomiast zastanawia inna sprawa:

"(...) Dodała jednocześnie, że gdyby się nie dało dojść do porozumienia z samorządami – budżet państwa przejmuje tylko inicjatywę jeśli chodzi o oddłużenie, natomiast do spółki nie wejdzie wówczas inwestor strategiczny (...)".

Rozumiem, że jeśli w tym roku zabraknie podpisu bezwzględnej więszkości udziałowców, czyli de facto jeszcze jednego marszałka lub dówch w zależności od ilości procentowego udziału, to wówczas PR będą bez długu, ale też bez ARP - jej udziałów i kasy na modernizacje, no i wówczas 100% udziałów będą miały województwa: lubelskie, lubuskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie (raczej jeszcze tak), opolskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie.

Bo pozostałe regiony zabierają swoje udziały, ludzi z zarządu i rady nadzorczej, a także część taboru, pracowników oraz likwidują definitywnie swoje zakłady, a rozwijają swoja spółki marszałkowskie.To też jest dobry pomysł!

Zobaczymy WRESZCIE, wraz z biednymi i małymi regionami, że koszty PRów może wcale nie są takie wysokie... Oczywiście pozostanie kwestia starych 500 szt. EN-57 (...).
2014-11-26 15:46:05 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
To podobne dofinansowanie, jak chłonnej polskiej służby zdrowia. Ile by nie dać, tym gorzej. Dobry biznesmen, właściciel, nie potrzebuje żadnych dofinansowań. Tylko firmy, które z konkursów-przetargów, posiadają gołych prezesów.
2014-11-26 16:22:55 Autor: zibi
---.mtk-tv.pl
Aa tyś się z koniem na głowy pozmieniał skrajnie nie efektywne to mogą być KS gdzie praca przewozowa spadła o połowę a dopłata do pockm wzrosła ten prawie 50%
2014-11-26 17:08:25 Autor:
---.dynamic.gprs.plus.pl
A KS czycha na pasazerow IR GIEWONTA w Zywcu jadac zaraz przednim a czemu same niekwapia sie jechac do Zakopanego jak to robia koleje mazowieckie i pociag sloneczny!
2014-11-26 17:12:08 Autor: Mariosti
---.251.119.197
@aaa

Tak to tej Polski nie zbudujemy.
Jeśli oddajesz wszystkie dochodowe połączenia swoim własnym spółeczkom, to w jaki sposób na tych, jak to określiłeś, ochłapach ma być dochodowa jakakolwiek spółka?
Na tym polegała jedyna teoretyczna możliwość istnienia PR jako firmy komercyjnej - zarabianie na najbardziej obłożonych i intratnych liniach aglomeracyjnych i międzymiastowych po to aby pokrywać straty z linii słabych które to są obsługiwane w zasadzie tylko dla dobra mieszkańców tych miejscowości nie generujących opłacalnego ruchu.

Ja nie mówię że PR jest dobrze zarządzany, ale z drugiej strony to co się z nimi działo przez ostatnie kilka lat wygląda bardziej jak rozszarpywanie żywego jeszcze zwierzęcia przez marszałkowskie hieny które zwietrzyły szansę na zbicie kapitału politycznego na prowadzeniu "swojej własnej marki kolei regionalnych" i ewentualne wygenerowanie jeszcze na tym jakiś zysków na premie dla nowych zarządów po znajomości.

Musisz zdać sobie sprawę z tego że podchodzenie do infrastruktury i komunikacji zbiorowej jak do biznesu jest skazane albo na porażkę, albo na eliminowanie większości powierzchni kraju z jakiejkolwiek obsługi/inwestycji.
Po to są spółki/inwestycje państwowe aby nie pogłębiać w ekstremalnym tempie przepaści między regionami kraju, tak jak to by się działo w idealnym liberalnym śnie wolnego rynku.

Niemniej jednak, w kwestii tematu rzekłbym że taka propozycja jak wspomniana w newsie jest zdecydowanie zbyt pobłażliwa, poza renacjonalizacją PR'ów do tego przewoźnika powinny być z powrotem wcielone spółki wcześniej z niego wydzielone i dopiero taki twór można sensownie restrukturyzować i oczekiwać że ma przynajmniej szanse na stworzenie sensownego rozkładu jazdy łączącego kraj, a nie dzielącego go.
2014-11-26 17:26:20 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
Niech się lepiej wezmą za restrukturyzację PKP IC oraz zmianę przepisów i ustaw dotyczących PLK.
2014-11-26 17:27:53 Autor: sb1902
---.internetdsl.tpnet.pl
dlaczego jednostka woj. slaskiego jezdzi w woj. malopolskim ?
2014-11-26 17:33:40 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Takie zestawienie kwot, obrazujące stosunek rządu do problemów PR:

- 150 mln na restrukturyzację
- 600 mln na spłatę długów (do PLK...)
- 43 mln zł na reklamy i PR spółek grupy PKP
2014-11-26 17:37:15 Autor: przewozy
---.dynamic.chello.pl
PKP IC ma wszystko kase tabor przychylnosc rzadzacych, i sobie k.. nie radzi :),
PR ma tylko ludzi i radzi sobie nie najgorzej.
Jak nas ekscelem nie zasypia to jeszcze troche dam rade. hehe
Mankamenty pracy:
1) prezes,
2) urzedy marszalkowskie,
3) biuro ekonomiczne
4) biuro tik-taka
2014-11-26 17:42:23 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
@pasazer1

Trzeba przede wszystkim zmienić zasady ustalania kosztów utrzymania linii kolejowych - każda linia musi być traktowana oddzielnie i to musi być publicznie znane ile to kosztuje. Następnie wszystkie koszty stałe łącznie z Penshaw pracowników pracujących przy linii powinny być pokrywane przez ministerstwo lub samorządy (zależnie od kategorii linii kolejowej) - nie dotyczyło by to jedynie najlepszych linii typu CMK gdzie przewoźnik sam pokrywałby całość. W ten sposób zmniejszy się potrzeba przesyłania każdy w formie dotacji do przewoźnika tylko po to by on zapłacił PLK a jednocześnie będzie łatwiej uruchamiać dodatkowe połączenia. (dopuszcam spłatę gdy przewoźnik chce wydostanie czasu otwarcia linii).

Podział PR na mniejsze spółki nic nie zmienia poza po pojawieniem się potrzeba powołania podmiotu odpowiedzialnego za integrację przewoźników lub stworzenie odpowiednich rozwiązań prawnych.
Współpraca musi być też z PKP IC bo w Polsce kolei nie da się tworzyć bez integracji kolei regionalnej z dalekobiezna. (chyba że ma pozostać tylko uboga wersja pseudo KDP oraz kolejki miejskie i aglomeracje to wtedy faktycznie można robić jak teraz)
2014-11-26 17:48:31 Autor: Kflik2
---.centertel.pl
"Wasiak podkreśliła także, iż na dziś PR mają najniższy poziom dofinansowania do 1 pociągokilometra, a „efektywność jest lepsza od średniej rynkowej”.

Czyli nawet ministerstwo potwierdza ze PR są jedną z najlepszych spółek.
Po prostu problem kolei w Polsce leży gdzie indziej. Wiec nie da się poprawić sytuacji zmieniając PR a nie zmieniający innych elementów tej łamigłówki.
2014-11-26 17:51:50 Autor: aaa
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
@ Mariosti

Jeżeli chcesz zapewnić połączenia kolejowe również tam gdzie jest to nierentowne to nie mówię nie, ale niech to będzie na zasadzie rozpisania przez samorząd przetargu na obsługę danej linii przez np. 5 lat. Zgłaszają się firmy PRYWATNE i ta, która najtaniej zaoferuje wymagany standard i takt - to ta firma dostaje kontrakt. Wtedy państwa ani samorządu nie interesuje utrzymanie taboru, cięcie kosztów w firmie, zarządzanie nią, pilnowanie pracowników, użeranie się ze związkami zawodowymi itp. Państwo (albo samorząd) płaci i wymaga, a prywatna firma ma zadbać o to żeby produkt (czyli pociągi) spełniły wymagania i były możliwie najtańsze w eksploatacji. Wtedy byłoby tanio i dobrze. Dopóki za wożenie pasażerów odpowiadają firmy państwowe (albo samorządowe) to dobrze nie będzie, bo koszty zamiast maleć będą rosnąć (jak to ZAWSZE ww firmach prywatnych bywa).
2014-11-26 17:53:41 Autor: aaa
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
na końcu miało być oczywiście "w firmach państwowych bywa"
2014-11-26 18:04:50 Autor: adi
---.dynamic.chello.pl
@aaa
W firmach prywatnych to nikt nie dba o bezpieczenstwo normy i inne tego typu kontrole, tam sie liczy kasa, w Przewozach Regionalnych jako ze to samorzadowe to ma byc tanio ale masz spelnic wszystkie normy bezpieczenstwa itp. wiec drogo :)
2014-11-26 18:17:55 Autor: aaa
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
@adi

Samorząd w warunkach przetargu definiuje jakie normy mają być spełnione a potem egzekwuje to od dostawcy usługi. Jeśli ten nie spełnia norm to nakłada się kary albo rozwiązuje umowę, a na jego miejsce przychodzi inny, który normy spełnia. Tak działa wolny rynek. Dobra firma zyskuje rynek, a kiepska z niego wypada.
2014-11-26 19:09:36 Autor: Zibi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mniej administracji a PR-y wyjdą na prostą .
2014-11-26 19:42:07 Autor: Mariosti
---.dynamic.chello.pl
@ aaa

W sumie to taki model jak w ZTM'ach mógłby się sprawdzić i tutaj. W efekcie nie eliminowałoby to PR'ów (bo gdyby PR było jedyną ofertą w przetargu na obsługę jakiegoś połączenia to siłą rzeczy by wygrywało), ale i umożliwiłoby na zaistnienie spółkom prywatnym.
Dodatkowo centralne ustalanie rozkładów takich pociągów zgodnie z zapotrzebowaniami zgłoszonymi przez województwa mogłoby dać całkiem sensowny efekt (w postaci optymalizowania sąsiednich przewozów w pojedyncze dłuższe relacje międzywojewódzkie).

W takim przypadku podział PR na wojewódzkich przewoźników którzy to samo stanowią o rozkładach i mają w nosie połączenia między wojewódzkie nawet w miejscach gdzie nie ma pkp ic w żadnym sensownym zakresie takich przejazdów nie obsługuje również jest niekorzystny i jeśli miałyby powstać takie prywatne firmy to wydaje mi się że nie powinny mieć związku z, ani korzeni w spółkach skarbu państwa/urzędów marszałkowskich.
2014-11-26 22:05:28 Autor: P Oczsuści
---.free.aero2.net.pl
Taaak, wszystko załatwimy wam (albo was) po wyborach. A póki co znowu nasypiemy przez kolejny rok pieniędzy do wora bez dna jakim są niewątpliwie PR.
2014-11-26 22:23:17 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
Co po tych wszystkich umowach skoro PLK nieustatnnie dewastuje rozkład i zmusza ludzi do odpływu z pociągów oraz ciśnie przewoźników i to w tych sementach które NAJMNIEJ niszczą infrę(szt) i stanowią niejednokrotnie ostatnie połączenie wielu miejscowości.

Niech z tym też coś MIR (ministerstwo idiotycznych rozwiązań) zrobi. Tu jest pies pogrzebany. NIESTABILNY ROZKŁAD i WYSOKIE KOSZTY!!!!!!
2014-11-26 23:14:56 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Kolej poległa już w zeszłym wieku i się raczej nie podniesie. Ratunkiem dla PR jest nie tylko oddłużenie, ale zakupy - 200szt nowych ezt 2-, 3- i 4-członowych, 200 szt szt 1-, 2- i 3- członowych, 20 e-loków na 160km/h (na IR-y) do tego moderna 30-40 stonek do standardu SU42-10xx, naprawa bohunów i przebudowa ok. 60 wagonów na marlboro. Przy okazji napraw EN57-2k można je przebudować na asynchroniczne, dodając gniazda 230V do laptoków, a nawet wifi, podobnie EN57-1k9 i ED72 - bez kosztownej i bezsensownej zmiany czoła. Oczywiście ostatnie przetargi na modernę kibli czy siódemek powinny być zrealizowane / powtórzone. Nie wspomnę już, że ED74 i 20-30szt budyni powinny wrócić do PR.

Do tego stopniowy powrót i rozbudowa oferty IR, np. W-wa - Iława - Trójmiasto, Przemyśl - Kielce - Wrocław - Poznań, Kołobrzeg - Piła - Toruń - Łódź..., powrót pociągów Katowice - Zilina, Rzeszów - Kosice, Krynica - Plavec, czy Katowice - Ostrava.

Ponadto powrót do kurortów i sensowne oferty (regiokarta ze zniżką 50%, kolej na rower za 1zł, turystyk na regio ważny też w IR-ach za dopłatą np. 10zł).
2014-11-26 23:26:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Krakus_E30

Jeżeli nazywasz PIC "moim", a do tego (sic!) "ukochanym", to chyba mnie kompletnie nie znasz i nie kojarzysz moich poglądów ;-DDD

Stali bywalcy tego portalu dobrze wiedzą, czemu mnie tak rozbawił Twój post, he, he, he...
2014-11-27 01:12:06 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Jak pisze Karol z pisma ZBS - za rządów ministry Wasiak na różnych stanowiskach w PKP-e liczba pasażerów ogółem zmniejszyła się o 100 milionów
czujecie - w sumie 3 Polski....

teraz o Miss Peronów 2014 vel Marii Awarii słów kilka

1) ta kobieta pogrzebała PR-y kilka lat temu, gdy dzielono stare PKP na spółki - wszystkie loki poszły do Cargo, a PIC i ówczesne PKP PR musiały je wynajmować za grubą kasę... PR-y za dokładnie 500 mln ówczesnych złotych...
czujecie klimat?

2) potem była szefem tych PR-ów i zapowiedziała, że ich przyszłość widzi w ograniczaniu pracy przewozowej, ale samorządy były dość odporne na jej wątpliwe wdzięki w tej sprawie

3) nie jest do końca wyjaśniona rola Wasiak w uye ... baniu przewozów pasażerskich pośpiesznych w PL, a było to wtedy, gdy Intercity zaye ... bało PR-om wszystkie pośpiechy,

4) PR-y przekazano Marszałkom (rola Wasiak jest wyraźna), którzy uznali, że mogą działać na ich szkodę - tworząc dla swoich kumpli stanowiska pracy w lokalnych spółkach kolejowych

o Wasiak czytajcie tu: http://www.zbs.net.pl/zbs74.pdf

jak myślicie - po co Buzek zrobił reformę administracyjną i 3 inne reformy?
oczywiście wszystkie koncertowo sp...jąc??

zrobił to po to, aby dla swojaków były stołki... a ponieważ tychże nie można w powiatach i urzędach marszałkowskich tworzyć w nieskończoność pomyślano o kolejnictwie - bo w PKS-ach już dawno rozpierduchę styropian zafundował

po długim wstępie mam jedno pytanie:

jak kobieta z opinią kompletnego kolejowego ignoranta, za to ze znajomościami od Syryjczyka do kobiety ze sztywną twarzą może cokolwiek naprawiać w PR-ach, jeśli jest częściowo odpowiedzialna za ich dramatyczną sytuację?
2014-11-27 01:20:36 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
PR-y jakie były, takie były, ale dały nam w końcu na dalekich trasach początek konkurencji, nie pamiętacie pierwszych IR i niemrawych ruchów PIC-u, który w końcu zaczął puszczać TLK-i po CMK zamiast po wężyku przez świętokrzyskie pola i góry?

Teraz taki K65 i jemu podobni psioczą z tego powodu i wymyślają historyjki o tym, że CMK jest dla tych, którzy mogą dużo płacić...

jeszcze zapłaczemy za PR-ami i wydaje się, że to niedługo, bo 14 grudnia, jak się okaże że PLK i PIC są w czarnej du....

poczytajcie również, jak wyszło z tworzeniem kolejowych spółek lokalnych:
1) na Sląsku zatrudnili Stasia, który tak zrobił im rozkład, że ruch kolejowy zamarł przez pierwszy miesiąc
2) w Wielkopolsce KW na bocznych liniach puszczały KKA, zamiast pociągów, bo nie mieli taboru, a teraz po podobno udanej rewitalizacji linii Poznań - Wągrowiec nie radzą sobie z natłokiem pasażerów
3) o Awarii w kuj-pom czytacie dużo sami,
4) o KD też chyba czytacie - że olewali ludzi na linii do Węglińca (podobno nowy prezes jest ludzki)
2014-11-27 04:49:31 Autor: Tczewiak
---.free.aero2.net.pl
Kto mi powie jaki jest stosunek obslugi pociagu do czapy administracyjnej w PR Gdynia?
2014-11-27 07:47:33 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Marnotrawstwa ciąg dalszy pieniędzy obywateli.
Gdzie ten instytut nauk ścisłych co się wabi pro kolej ?

Dobre posady jak w fundacji pkp, siedzieć coś pie....rdnąć pod publike i dalej siedzieć. :-)
2014-11-27 08:03:24 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@adam1234:
Dziekuję za przypomnienie o ZBS. Tam jest cytat - credo pani Marii:

"Usiłujemy namówić samorządy do zaniechania przewozów na liniach, gdzie są mierne wyniki ekonomiczne. Ale samorządy są pod tym względem bardzo oporne, gdyż działa tam siła przyzwyczajenia – powiedziała Maria Wasiak na konferencji „Kolej – transport przyjazny” odbywającej się w ramach gdańskich targów kolejowych Trako 2001."

To jest sedno działań spółki Buzek - Syryjczyk - Wasiak et consortes w sprawach kolei. Krótko: zniszczyć.
2014-11-27 18:32:59 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Na nazwisko Wasiak mam alergię...
trzeba wszędzie i każdemu przypominać, za co odpowiada ta pani (celowo z małej litery)

powinienem być jak Soad i wszędzie pisać w postach Wasiak musi odejść...
2014-11-30 14:02:17 Autor: adi
---.dynamic.chello.pl
PKP IC pozbyla sie konkurencji, wprawdzie politycznie. I teraz bedziemy za nia placic. Za Pendolino tez bedziemy placic nawet jak fajnie wyglada i sa wyglada.

W PR nieda sie zmniejszyc biurokracji w zakladach bo zmniejszyli juz, to idzie po bandzie. Natomiast w Centralach to powinno sie ja zmniejszyc, tam jeden czlowiek odpowiada za jedna tabelke :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5