NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Warszawa ze wspólnym biletem do 2019 r. Rozszerzą o jednorazowe?

| wu, Transport-publiczny.pl 30.12.2015 111

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-30 17:07:40 Autor: roxx
---.eu
We wszystkich pojazdach KM pojawią się kasowniki?
2015-12-30 18:04:15 Autor: wch
---.tktelekom.pl
I wywarza się otwarte drzwi! Takie rozwiązania funkcjonują od dziesiątek lat tylko u nas politruki zajmują się doradztwem:)
2015-12-30 21:52:10 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Czego nie bardzo potrafię pojąć. Za komuny to było za komuny, obecnie (grudzień 2015) od 1989 roku minęło ponad ćwierć wieku, i podczas tego ćwierć wieku nie dało rady się porozumiec między przewoźnikami kolejowymi, komunikacjami miejskimi, samorządami, aby WSZYSTKIE BILETY na obszarach aglomeracji w Polsce były biletami wspólnymi.

Np. w Berlinie nie ma czegos takiego, jak osobne bilety autobusowe lub osobne kolejowe, sa bilety wg taryfy związku komunikacyjnego (po niemiecku Vehrkersverbund). Kazdy pociąg regionalny i wybrane pociagi dalekobieżne, w Berlinie i na przyległym obszarze az do jakiejs tam stacji, są objęte taryfa związku komunikacyjnego.

Jaki to problem, aby zamiast wymyslać coś innego skorzystac z rozwiązań taryfowych które to rozwiązania w innych miastach z powodzeniem funkcjonuja od lat.

Kasowniki są w autobusach, tramwajach, a w przypadku korzystania z esbany lub pociagów, bilet należy skasować w kasowniku na peronie.

W Niemczech, tylko w Kamienicy Saskiej (Chemnitz) spotkałem się, aby pociagi były w swoim wnętrzu wyposazone w kasowniki.

Uważam, że w Warszawie i wprzyległych miejscowościach, po prostu KM powinno przystąpic do ZTM i honorować taryfę ZTM w przypadku wszystkich rodzajów biletów.

Uzgodnić trzeba byłoby jaki rodaj biletu jest ważny do jakiej stacji oraz ujednolicic sytem przyznawania ulg.

Uważam, że powinna w Polsce obowiązywac zasada: jeśli jakiś przewoźnik autobusowy, kolejowy czy komunikacja jest dofinansowana z pieniędzy budżetu centrakego lub pieniędzy samorzadów - taki przewoźnik powinien miec PRAWNY OBOWIĄŻEK honorowania uzgodnionego przez samorząd pakietu biletów wspólnych. Wyjątki: komunikacja dalekobieżna, wagony 1 klasy, komunikacja szkolna, zabytkowa.
2015-12-30 22:24:41 Autor: Jan
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post -Kamil-:
"Czego nie bardzo potrafię pojąć. Za komuny to było za komuny, obecnie (grudzień 2015) od 1989 roku minęło ponad ćwierć wieku, i podczas tego ćwierć wieku nie dało rady się porozumiec między przewoźnikami kolejowymi, komunikacjami miejskimi, samorządami, aby WSZYSTKIE BILETY na obszarach aglomeracji w Polsce były biletami wspólnymi.

Np. w Berlinie nie ma czegos takiego, jak osobne bilety autobusowe lub osobne kolejowe, sa bilety wg taryfy związku komunikacyjnego (po niemiecku Vehrkersverbund). Kazdy pociąg regionalny i wybrane pociagi dalekobieżne, w Berlinie i na przyległym obszarze az do jakiejs tam stacji, są objęte taryfa związku komunikacyjnego.

Jaki to problem, aby zamiast wymyslać coś innego skorzystac z rozwiązań taryfowych które to rozwiązania w innych miastach z powodzeniem funkcjonuja od lat.

Kasowniki są w autobusach, tramwajach, a w przypadku korzystania z esbany lub pociagów, bilet należy skasować w kasowniku na peronie.

W Niemczech, tylko w Kamienicy Saskiej (Chemnitz) spotkałem się, aby pociagi były w swoim wnętrzu wyposazone w kasowniki.

Uważam, że w Warszawie i wprzyległych miejscowościach, po prostu KM powinno przystąpic do ZTM i honorować taryfę ZTM w przypadku wszystkich rodzajów biletów.

Uzgodnić trzeba byłoby jaki rodaj biletu jest ważny do jakiej stacji oraz ujednolicic sytem przyznawania ulg.

Uważam, że powinna w Polsce obowiązywac zasada: jeśli jakiś przewoźnik autobusowy, kolejowy czy komunikacja jest dofinansowana z pieniędzy budżetu centrakego lub pieniędzy samorzadów - taki przewoźnik powinien miec PRAWNY OBOWIĄŻEK honorowania uzgodnionego przez samorząd pakietu biletów wspólnych. Wyjątki: komunikacja dalekobieżna, wagony 1 klasy, komunikacja szkolna, zabytkowa."
Bilety PKP zawsze były inne niż bilety komunikacji miejskiej. Były to bilety strefowe, kupowało się je w kasie (np. stacji Warszawa Ochota) a kasowniki znajdowały się na ścianie przy schodach.
Owszem przez pewien czas (za Gierka) bilety na komunikację miejską były jednakowe w całej Polsce ale zauważ, że były to czasy gdy nie było rozrachunku na poziomie miast, wszystko szło do jednego państwowego worka.
2015-12-30 22:27:48 Autor: Stefan banderą
---.play-internet.pl
@kamil
Ein Reich, ein Volk, ein Ticket!
A tak na powaznie: ZTM HGW do zaorania!
2015-12-30 23:08:48 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dziennie przypomnienie, że 4.76% polaków to pedofile i zwolennicy mordowania niepełsnosprawnych.
2015-12-30 23:53:19 Autor: Stefan banderą
---.play-internet.pl
@gosc
To jest odsetek głosøw ważnych, a nie Polakőw
2015-12-31 08:56:23 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
Komuna wspólnemu biletowi nie przeszkadzała,przynajmniej w Budapeszcie, gdzie funkcjonuje od dziesięcioleci. Koleżanka z pracy opowiadała, jak pojechali na handelek pod Keleti i z hotelu turlali się pół dnia autobusami. Do czasu, gdy jakiś Węgier powiedział, że są głupi, bo nie jadą pociągiem, który jedzie chwilę, a wspólny bilet ma. W starej cegle CSD też widziałem przy stacjach oznaczenia stref biletowych, więc w Czechosłowacji system też działał.
2015-12-31 09:32:42 Autor: d
---.static.korbank.pl
Jaki to wspólny bilet ??!! Mając bilet KM nie wolno mi jeździć w SKM (S1) za to mając bilet na SKM mogę jeździć w KM !
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5