NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Warszawa Śródmieście: 1207 adnotacji do rozkładu

| Jakub Madrjas 06.06.2019 7,1k

Warszawa Śródmieście: 1207 adnotacji do rozkładu
Fot. Jakub Dybalski
Warszawa Śródmieście: 1207 adnotacji do rozkładu
Warszawa Śródmieście: 1207 adnotacji do rozkładu
Warszawa Śródmieście: 1207 adnotacji do rozkładu
Na stacjach i przystankach kolejowych można już zobaczyć rozkład jazdy, który wejdzie w życie 9 czerwca. Liczba wariantów jest jednak tak duża, że pasażerom będzie bardzo trudno zorientować się w terminie odjazdu pociągu.
Problem poruszyliśmy już w tekście opisującym rozkłady jazdy ze stacji Poznań Główny. Plakatowy rozkład ma tam 223 wyjaśnienia (w poprzedniej edycji – 181). To jednak nic przy Warszawie Śródmieściu – na wydruku możemy znaleźć aż 1207 adnotacji, mimo że rozkład będzie ważny tylko do końca sierpnia, czyli mniej niż trzy miesiące. Ta liczba powoduje, że rozkład zajmuje siedem dużych tablic. Dla sprawdzenia dni kursowania wybranego połączenia trzeba naprawdę się nachodzić.

– Odnośniki są w rozkładzie plakatowym (tylko na plakacie relacyjnym, który jest w postaci skróconej), ponieważ konieczne jest oznaczenie właściwych terminów obowiązywania danej wersji rozkładu jazdy. Z uwagi na wyjątkowo liczne prace na torach, należy odpowiednio opracować rozkład jazdy, przez co nie są możliwe te same "godzin odjazdów" czy przyjazdów przez okres korekty. Tak dużej dynamiki inwestycji i tym samym towarzyszących im zmian na torach, a co za tym idzie zmian w rozkładzie jazdy, jeszcze nie było –tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.

Jeszcze bardziej absurdalny jest fakt, że w rozkładzie jazdy w formacie PDF, który można pobrać na portalu pasażera nie ma aktywnych odnośników. Każde połączenie trzeba sprawdzić ręcznie na dole pliku (PDF ma 34 strony). Do tego internetowy rozkład jazdy nie zgadza się z tym wywieszonym na stacji, bo ma "tylko" 834 wyjaśnienia. Rzecznik PLK radzi skorzystać z wyszukiwarki połączeń na Portalu Pasażera. – Wtedy pasażera otrzyma jednoznaczną informację i dane szczegółowe, bez odnośników – wskazuje.

Ale czemu umieszczać internetowy rozkład w tak niewygodnej formie? – Analizowane były różne sposoby umieszczania odnośników. Obecnie uważamy, że najkorzystniejsza jest ta zastosowana – ucina rzecznik PKP PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5156)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Warszawa (5156)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5