NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: SKM S3 wraca na Warszawę Centralną

| inf. pras oprac. RK 25.09.2020 22

Warszawa: SKM S3 wraca na Warszawę Centralną
fot. WTP Warszawa
Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej linii S3 od niedzieli 27 września będą kursowały na trasie podstawowej przez Warszawę Centralną. Objazdowa trasa przez Warszawę Gdańską była chwalona przez część pasażerów ze względu na krótszy czas przejazdu.
Od 15 grudnia 2019 r. pociągi linii S3 jadące do i ze stacji Warszawa Lotnisko Chopina skierowano na wyremontowaną linię obwodową – przez Warszawę Zachodnią (peron 8) i Warszawę Gdańską.  Połączenie w takiej relacji cieszyło się dużym zainteresowaniem pasażerów. Atutem był m. in. krótszy czas przejazdu z Legionowa czy Białołęki do 1 linii metra (na dworcu Gdańskim), Warszawy Zachodniej, czy biur na Służewcu, w porównaniu do podstawowej trasy przez Warszawę Wschodnią. 

Pierwotnie zapowiadano, że taka organizacja ruchu utrzyma się do połowy marca 2020. Utrzymała się jednak aż do teraz. Jak informuje ZTM Warszawa, PKP PLK zakończyły etap budowy nowego przystanku kolejowego Warszawa-Targówek (sam przystanek powstanie jednak sporo później). W związku z tym od niedzieli 27 września dla pociągów SKM S3 będzie obowiązywała trasa podstawowa z Legionowa / Wieliszewa / Radzymina przez Warszawę Wschodnią, Warszawę Centralną i Warszawę Zachodnią do stacji Warszawa Lotnisko Chopina.

W rozkładzie pozostanie linia S30. Pociągi zostaną skierowane przez podmiejską linię średnicową czyli będą zatrzymywały się na przystankach: Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście i Warszawa Ochota. Będą to dwa kursy z Radzymina na Lotnisko Chopina – poranny o godz. 4.30 z Radzymina (odjazd ze stacji Warszawa Śródmieście o godz. 5.20) i popołudniowy o godz. 16.30 z Radzymina (odjazd ze stacji Warszawa Śródmieście o godz. 17.22).

Jednocześnie przestanie obowiązywać wzajemne honorowanie biletów Kolei Mazowieckich i Zarządu Transportu Miejskiego na odcinku Legionowo – Warszawa Zachodnia peron 8 (przez Warszawę Gdańską) – Warszawa Lotnisko Chopina (w obu kierunkach). Dalej będzie funkcjonować Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4791)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Warszawa (4791)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5