Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Radnym Targówka udało się wyrzucić z planu tramwaj na Białołękę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Radnym Targówka udało się wyrzucić z planu tramwaj na Białołękę
W listopadzie radni warszawskiego Targówka zadecydowali, że w przyszłości tramwaje nie powinny jeździć ulicami Św. Wincentego oraz Głębocką. Tramwaj na Głębockiej miałby rozwiązać problemy komunikacyjne położonej za Targówkiem wschodniej Białołęki. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", planowana linia pozostanie w planie miejscowym, ale jako informacja, a nie ustalenie. W planie pozostanie jednak rezerwa pod nową trasę.

9 listopada rada dzielnicy Targówek debatowała nad projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulic Głębockiej i Malborskiej. Radni Targówka zadecydowali, że w przyszłości tramwaje nie powinny jeździć ulicami Wincentego oraz Głębocką. - donosiła gazeta "Echo". Taki wniosek Rada Dzielnicy złożyła do miejscowego planu zagospodarowania wskazując, że budowa tramwaju planowana jest po roku 2033.(Więcej: Warszawa: Targówek nie chce tramwaju na Derby)

Jeżeli spojrzymy na mapę Warszawy zobaczymy, że wschodnia Białołęka położona jest dalej od centrum miasta niż Targówek. Tak więc tramwaj w tej drugiej dzielnicy miał bardziej pomóc dalszej Białołęce, niż bliższemu Targówkowi, który otrzyma kilka stacji II linii metra. Wściekli na próbę odebrania tramwaju radni Białołęki zażądali nawet od miasta, by zamiast na Targówku metro kończyło się właśnie na Białołęce.(Więcej: Radni chcą analizy w sprawie metra na Zieloną Białołękę).

Wczoraj ukazał się dokument Biura Architektury i Planowania Przesztrzennego UM Warszawy, które opiniowało uwagi do planu. Wniosek Rady Dzielnicy Targówek został w nim uwzględniony częściowo. Trasa tramwajowa pozostała w nim, ale nie jako ustalenie planu miejscowego, a jako informacja o planowanej inwestycji. Z drugiej strony, uwzględniona została uwaga Rady Dzielnicy Białołęka o konieczności zachowania rezerwy terenowej pod tramwaj na osiedle Derby - w związku z tym realizacja linii w przyszłości powinna być możliwa.

W marcu UM Warszawy zamówił opracowanie koncepcji przeprowadzenia dalszego ciągu planowanej linii tramwajowej w ciągu Głębocka - Trasa Olszynki Grochowskiej do Trasy Mostu Północnego.  Opracuje je spółka DHV. Więcej na ten temat tutaj.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5