Bilet ważny w pociągach dalekobieżnych, nowe odcinki tras tramwajowych i nowe ulice mają uchronić miasto przed komunikacyjną apokalipsą.
Budowa II linii metra rozpocznie się za rok. Wraz z rozpoczęciem inwestycji dla ruchu zamknięta zostanie Świętokrzyska. Samochody prywatne nie będą miały wjazdu na most Śląsko-Dąbrowski. Zwężone zostaną Marszałkowska i aleja Jana Pawła II u zbiegu ze Świętokrzyską. Jednym wielkim placem budowy stanie się skrzyżowanie przy pomniku Czterech Śpiących. Ratusz rozpoczął przygotowania, by zminimalizować skutki paraliżu.
Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi już rozmowy z PKP w sprawie obowiązywania Warszawskiej Karty Miejskiej w pociągach pośpiesznych, których około 60 kursuje pomiędzy dworcami Wschodnim i Zachodnim. - Wszystko wskazuje na to, że uda się nam osiągnąć porozumienie - mówią zgodnie Igor Krajnow z ZTM i Łukasz Kurpiewski z PKP Przewozy Regionalne.
Kolejarze zdecydowali też, że planowany na przyszły rok remont torów kolejowych na węźle Żaba odbędzie się już w tym roku. Pierwsze prace rozpoczęły się 15 maja, a cały remont potrwa do połowy października. W tym czasie tramwajarze wyremontują tory na ul. 11 Listopada i wydzielają je z jezdni, aby po rozpoczęciu budowy metra tramwaje mogły jechać szybciej. Z ulicy 11 Listopada tramwaje po remoncie będą mogły skręcać nie tylko w lewo do pomnika Czterech Śpiących, ale także w prawo - w stronę Ratuszowej. Zwiększy się też liczba wozów kursujących mostem Poniatowskiego i Al. Jerozolimskimi, gdyż tramwaj na tej trasie dostać ma wreszcie zieloną falę. Trasa tramwajowa w Alejach ma być alternatywą dla zamkniętej dla ruchu Świętokrzyskiej. Wycofane z niej autobusy zostaną skierowane najprawdopodobniej w aleję Solidarności - między pl. Bankowym a Kercelakiem zostanie wyznaczony specjalnie pas tylko dla nich. I również dla autobusów przewidziano pas w Al. Jerozolimskich od stacji PKP Powiśle po pl. Zawiszy. Z parkingu pl. Bankowego wiosną znikną auta - tu powstanie pętla dla autobusów, które mają jeździć między pl. Bankowym a Tesco przy Radzymińskiej, aby wozić ludzi, którzy tu mają wysiadać z prowizorycznej stacji kolejowej.
Nie próżnują też drogowcy. Nowy asfalt ułożony zostanie na całej długości Alej od Centralnego po most Poniatowskiego w obu kierunkach. Na wakacje drogowcy zaplanowali remont Poniatowszczaka, aby nawierzchnia wytrzymała zwiększone obciążenie i aby nie trzeba było jej pruć w ciągu co najmniej 5 lat. Dodatkowy, trzeci pas ruchu ma uzyskać jezdnia Wybrzeża Helskiego i Wybrzeża Szczecińskiego, "praskiej Wisłostrady", na odcinku od mostu Gdańskiego po Poniatowszczaka, ale tylko w kierunku mostu Poniatowskiego. Roboty zostaną wykonane do wiosny przyszłego roku.
Nowy asfalt położony zostanie na al. Prymasa, na której musi się zwiększyć ruch w związku z budową metra na rodzie Daszyńskiego.

* Fot. Rynek Kolejowy.