Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Opóźniony Żerań FSO znowu opóźniony

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-11-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Opóźniony Żerań FSO znowu opóźniony
Nie udało się w październiku w pełni otworzyć znacznie opóźnionej pętli tramwajowej na Żeraniu FSO, która jest rozkopana z powodu budowy trasy ekspresowej S-8. Kiedy dokładnie zakończą się prace odtworzeniowe – nie wiadomo.

Wyłączenia poszczególnych torów na pętli rozpoczęły się w kwietniu 2010 r. Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami, prace powinny zakończyć się – jak przekonywał Zarząd Transportu Miejskiego – najpóźniej 30 lipca 2010 r. Tak się nie stało i mimo upływu ponad dwóch lat pętla nadal funkcjonuje w okrojonym zakresie. – Do sierpnia br. ani inwestor (GDDKiA), ani wykonawca (firma J&P Avax) nie byli w stanie przedstawić żadnego realnego terminu mimo pisemnych próśb wysyłanych przez nas do obu instytucji. Według zapewnień uzyskanych w sierpniu br. od wykonawcy realne jest przywrócenie pełnej przejezdności pętli w I połowie października br. – mówił Rynkowi Kolejowemu pod koniec wakacji Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM-u. Mamy już listopad i prace odtworzeniowe, choć teraz już mocno zaawansowane, jeszcze nie zakończyły się.

Pętla opóźniona jedynie pół roku?

Inwestor budowy trasy ekspresowej ma inne spojrzenie na terminy. – Kolizja torów tramwajowych dotyczyła realizacji wszystkich obiektów w węźle Modlińska. GDDKiA nie ustalała innego terminu zakończenia prac, jak i przywrócenia ruchu na pętli tramwajowej niż, zgodnie z kontraktem, na kwiecień 2012 r. – mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA.

Nawet jeśli – jak przekonuje inwestor – pętla na Żeraniu FSO nie jest opóźniona aż o ponad dwa lata, to termin jej oddania i tak minął co najmniej pół roku temu. – GDDKiA mobilizuje wykonawcę do jak najszybszego zakończenia prac oraz monituje do wykonawcy o minimalizację utrudnień spowodowanych prowadzonymi pracami – zapewnia Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Jak dodaje, przywrócenie pełnej przejezdności pętli i jej odtworzenia do stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji należy do kontraktowych obowiązków wykonawcy.

Możliwe kary

Na pętli są wyłączone dwa tory. Tramwaje dwóch linii muszą więc korzystać z jednego czynnego toru, przez co często zajeżdżają się. Utrudnia to regulowanie punktualności odjazdów, co też wiąże się z karami dla przewoźnika tramwajowego. Na warunki obsługi narzekają też pasażerowie. – Z uwagi na odpowiedzialność wykonawcy, w przypadku wystąpienia roszczeń finansowych ze strony pasażerów czy ZTM, zostaną one pokryte z należności przewidzianej dla wykonawcy – zapewnia Małgorzata Tarnowska.

Opóźnione jest nie tylko otwarcie pętli Żerań FSO, ale także całej przebudowywanej trasy ekspresowej S-8. – GDDKiA analizuje roszczenia wykonawcy odnośnie m.in. przedłużenia czasu trwania kontraktu. Jeśli będą one zasadne i udokumentowane, zostaną uznane, jeśli nie, będziemy naliczać kary – mówi Małgorzata Tarnowska.

Ani inwestor, ani ZTM nie podają nowego terminu otwarcia pozostałych torów. Nieoficjalnie słychać, że może nastąpi to w tym miesiącu. Jeśli oczywiście tym razem wykonawca wyrobi się.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5