Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa: mieszkańcy Wawra wolą wykop od wiaduktu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa: mieszkańcy Wawra wolą wykop od wiaduktu
fot. Wikimedia CommonsPrzystanek Warszawa Międzylesie
Na rok przed planowanym rozpoczęciem modernizacji odcinka linii 7 mieszkańcy warszawskiego Wawra domagają się zmiany projektu. W miejsce planowanego wiaduktu, jaki ich zdaniem doprowadzi do pogorszenia warunków życia w okolicy, żądają od PKP PLK zagłębienia linii w wykopie. Zarówno PKP PLK, jak i władze Warszawy odrzucają ten postulat, twierdząc, że jest on nierealny - nie tylko z powodu braku czasu.

Z powodu przybierających na sile protestów sprawa, o której pisaliśmy w marcu w "RK", jest w ostatnich dniach głośna w lokalnych mediach. Według planów PKP PLK podczas modernizacji linii nr 7 między przystankami Warszawa Międzylesie i Warszawa Radość ma powstać wyniesione, dwupoziomowe skrzyżowanie torów kolejowych. Jak pisze "Gazeta Wyborcza", wysokość wiaduktu ma sięgać w najwyższym punkcie 7 metrów, a długość wraz z nasypem – kilkaset.

Sytuacja jest niecodzienna, ponieważ w projektowanym miejscu „siódemka” nie będzie przecinać się z inną linią ani łącznicą – jej dodatkowe tory, które zarządca infrastruktury zamierza dobudować z myślą o ruchu dalekobieżnym, będą przechodzić pod wiaduktem z zachodniej na wschodnią stronę obecnego układu torowego, na którym zostanie pozostawiony ruch podmiejski i regionalny. Przedstawiciele PKP PLK twierdzą, że takie rozwiązanie jest konieczne ze względu na rozmieszczenie budynków stacyjnych.

Projekt wiaduktu budzi jednak sprzeciw mieszkańców warszawskiego Wawra. Jak twierdzą protestujący, jego wybudowanie jeszcze mocniej, niż linia kolejowa w obecnej postaci, przetnie dzielnicę na pół. Mieszkańcy obawiają się też zwiększenia hałasu i związanego z nim spadku wartości nieruchomości. Jako alternatywę proponują sprowadzenie linii nr 7 do wykopu z perspektywą przykrycia jej w przyszłości płytą stropową. Do protestu przyłączyli się niektórzy radni z różnych stron sceny politycznej - pisze "Gazeta Wyborcza".

Tymczasem według PKP PLK, których stanowisko podziela warszawski ratusz, na tak poważne zmiany w projekcie jest już za późno: przebudowa linii nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock ma rozpocząć się w połowie przyszłego roku, a zakończyć – do końca 2023 r. (do tego czasu trzeba rozliczyć przyznane na inwestycję dofinansowanie unijne). Zaprojektowanie i budowa wykopu w tym czasie jest w ocenie PKP PLK nierealna.

Według argumentacji, którą prezentowali przedstawiciele spółki na spotkaniach z mieszkańcami, proponowane przez nich rozwiązanie wymagałoby ponadto skomplikowanych prac hydrologicznych. Zdaniem zarządcy infrastruktury byłoby też nie do pogodzenia z ochroną zabytkowych, modernistycznych wiat przystankowych na linii (przystanki należałoby wybudować całkowicie od nowa). PKP PLK zapewnia też, że na lokalizację skrzyżowania wybrano w taki sposób, by liczba położonych w sąsiedztwie domów była jak najmniejsza - czytamy w "GW".
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Pasażer

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Roman Czubiński 18 lipca 2020

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

Fotorelacje

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 20 listopada 2019

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

Pasażer

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 29 października 2019

Pociągi regionalne między Lublinem a Dęblinem w drugiej połowie października

Infrastruktura

Pociągi regionalne między Lublinem a Dęblinem w drugiej połowie października

jar, Rynek Kolejowy, współpraca: ms 28 sierpnia 2019

Trwają prace między Lublinem a Puławami

Fotorelacje

Trwają prace między Lublinem a Puławami

jar, Rynek Kolejowy 29 maja 2019

Lublin: Popularny peron 4 pół kilometra od kas

Pasażer

Lublin: Popularny peron 4 pół kilometra od kas

jar, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2019

Zobacz również:

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Pasażer

Lubelskie: Jest przystanek Pożóg, będzie Końskowola

Roman Czubiński 18 lipca 2020

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

Fotorelacje

Trwają prace na linii nr 7 między Puławami a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 20 listopada 2019

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

Pasażer

Lubelskie: Przywracanie ruchu między Dęblinem a Lublinem

jar, Rynek Kolejowy 29 października 2019

Pociągi regionalne między Lublinem a Dęblinem w drugiej połowie października

Infrastruktura

Pociągi regionalne między Lublinem a Dęblinem w drugiej połowie października

jar, Rynek Kolejowy, współpraca: ms 28 sierpnia 2019

Trwają prace między Lublinem a Puławami

Fotorelacje

Trwają prace między Lublinem a Puławami

jar, Rynek Kolejowy 29 maja 2019

Lublin: Popularny peron 4 pół kilometra od kas

Pasażer

Lublin: Popularny peron 4 pół kilometra od kas

jar, Rynek Kolejowy 13 stycznia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5