Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Warszawa: Impet przestarzałych ram myślowych o mieście trwa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Warszawa: Impet przestarzałych ram myślowych o mieście trwa
– Istotnym problemem warszawskiej polityki transportowej w praktyce jest w dużej mierze losowy dobór inwestycji do realizacji, zależny przede wszystkim od tego, którą akurat jest łatwiej zrealizować, a nie od tego, jakie może przynieść skutki, na ile pozwala osiągnąć efekt synergii z innym inwestycjami a na ile niweczy ich pozytywne efekty – mówi w rozmowie z „Transportem Publiczny” miejski aktywista, Maciej Sulmicki, który walczy m.in. o więcej przejść dla pieszych w śródmieściu stolicy.

Już dwa lata temu stołeczni aktywiści apelowali o utworzenie naziemnego przejścia dla pieszych na wysokości Ronda Dmowskiego. Dziś temat maglowany jest przez warszawskich urzędników i wszystko wskazuje na to, że prędzej czy później takie przejścia powstaną. Sulmicki podkreśla, że zmiana podejścia władz miasta pod tym względem jest widoczna, ale w kontekście przedwyborczym powinno być to traktowane z pewną rezerwą. – Na pewno potrzebna jest poprawa dostępności śródmiejskich ulic (przede wszystkim przejścia w poziomie jezdni) i poprawa ich atrakcyjności poprzez przywrócenie choć odrobiny zieleni, stworzenie miejsca również dla ruchu rowerowego i ograniczenie hałasu. Jest to zatem spore wyzwanie, ale do wykonania, pod warunkiem odejścia od założenia, że najważniejszym parametrem przestrzeni miejskiej jest liczba samochodów, jaka się na niej zmieści – mówi działacz.

Sulmicki twierdzi, że zapowiedzi stołecznych urzędników o planach związanych ze zmianą wizerunku Al. Jagiellońskiej mogłyby być traktowane jako jednoznacznie pozytywny wygnał, gdyby nie szły w parze z działaniami dokładnie odwrotnymi, dążącymi do wdrażania na nowo rozwiązań, które teraz dużym kosztem próbuje się naprawić. – W centrum przykładem jest zwężanie Świętokrzyskiej i równoczesne poszerzanie prowadzącej do niej Prostej, w innych częściach miasta m.in. dalsze poszerzanie Wołoskiej i realizacja skrajnie nieprzyjaznego dla niezmotoryzowanych projektu poszerzania Zwoleńskiej i Żegańskiej, ze schodami dla rowerów i niemal wszystkimi możliwymi utrudnieniami dla pieszych, jakie można było wymyślić. Pokazuje to, że choć widać jakieś światło w tunelu, to sam tunel nadal tworzy archaiczny sposób myślenia warszawskich drogowców skutkujący wydawaniem pieniędzy na utrudnienia ruchu i pogarszanie warunków życia (maksymalizacja natężenia ruchu pociągająca za sobą hałas i zanieczyszczenia), które trzeba będzie w przyszłości naprawiać, ponownie za publiczne pieniądze – twierdzi aktywista z „Zielonego Mazowsza”.
 

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga: Murale pojawią się na kilku stacjach metra

Infrastruktura

Praga: Murale pojawią się na kilku stacjach metra

Rafał Dybiński 12 września 2020

Pandemia zmieni miasta. Więcej zieleni, mniej samochodów

Zintegrowany transport

Koronawirus uczy: Przestrzeń zbyt cenna, by tracić ją na samochody

Infrastruktura

Wystartował VIII Kongresu Transportu Publicznego

Zintegrowany transport

Wystartował VIII Kongresu Transportu Publicznego

Witold Urbanowicz 17 października 2019

Łódź ma już stajnię jednorożców. Będą i jednorożce

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Praga: Murale pojawią się na kilku stacjach metra

Infrastruktura

Praga: Murale pojawią się na kilku stacjach metra

Rafał Dybiński 12 września 2020

Pandemia zmieni miasta. Więcej zieleni, mniej samochodów

Zintegrowany transport

Koronawirus uczy: Przestrzeń zbyt cenna, by tracić ją na samochody

Infrastruktura

Wystartował VIII Kongresu Transportu Publicznego

Zintegrowany transport

Wystartował VIII Kongresu Transportu Publicznego

Witold Urbanowicz 17 października 2019

Łódź ma już stajnię jednorożców. Będą i jednorożce

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5