NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Trzy bezkolizyjne skrzyżowania na linii 2 w Warszawie powstaną później

| Roman Czubiński 19.06.2020 67

Trzy bezkolizyjne skrzyżowania na linii 2 w Warszawie powstaną później
Zdjęcie ilustracyjnefot. UM Warszawa
Trzy bezkolizyjne skrzyżowania na linii 2 w granicach Warszawy powstaną o rok później, niż zakładano. PKP PLK uzasadnia to długotrwałymi ustaleniami szczegółów z władzami samorządowymi. Zarządca infrastruktury zapewnia, że zmiana harmonogramu nie jest zagrożeniem dla uzyskanego dofinansowania z funduszy europejskich.
Temat przebudowy przejazdów na Chełmżyńskiej, Marsa i 1. Praskiego Pułku na skrzyżowania bezkolizyjne jest obecny w warszawskiej debacie publicznej od dawna. W listopadzie 2016 r. PKP PLK i władze Warszawy podpisały umowę w tej sprawie. Chełmżyńska miała przekroczyć tory po wiadukcie, a dwie pozostałe ulice - tunelami. Zapowiadano wtedy rozpoczęcie przebudowy w roku 2019 r. i zakończenie po dwóch latach, jednak aż do dziś w żadnej z trzech lokalizacji nie wbito pierwszej łopaty. Podczas kampanii przed wyborami prezydenckimi pojawił się pomysł wyznaczenia przy Chełmżyńskiej także nowego przystanku kolejowego – obiekt ten pojawił się na liście „programu przystankowego” PKP PLK.

Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK informuje, że prace nad projektami budowlanymi wiaduktów są w końcowej fazie realizacji. – W przypadku dwóch obiektów złożono już wnioski o ZRID (obiekt w Sulejówku oraz na ul. Chełmżyńskiej), a dla kolejnych dwóch obiektów wnioski są przygotowywane – precyzuje.

Strona kolejowa ma dla swojej części przedsięwzięcia zapewnione dofinansowanie ze środków unijnych. – Po otrzymaniu ZRID z miastem będą podpisywane umowy na realizację obiektów w Rembertowie i Wesołej. Uzgadniane są warunki umowy – zapewnia Janduła. Przesunięcia terminów tłumaczy „długotrwałymi uzgodnieniami rozwiązań projektowych, prowadzonymi z jednostkami samorządowymi”. Obecnie zakłada się ukończenie skrzyżowań bezkolizyjnych w Rembertowie, Wesołej i Sulejówku w roku 2022.

Przedstawiciel PKP PLK przypomina, że zadanie „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap II – część wiaduktowa” składa się z przygotowania dokumentacji projektowej oraz budowy skrzyżowań bezkolizyjnych w ciągu ulic: Chełmżyńskiej, Marsa (Rembertów) i 1. Praskiego Pułku (Wesoła). Zarządca infrastruktury będzie realizował je wspólnie z władzami Warszawy. – Zgodnie z postanowieniami umowy obie strony poniosą po 50% kosztów związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej oraz pozyskaniem praw do nieruchomości niezbędnych dla realizacji inwestycji i robót budowlanych. W ramach zadania realizowana jest także inwestycja w Sulejówku, przygotowywana przez PLK w imieniu zamawiających – Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i Miasta Sulejówek – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5