Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trzy bezkolizyjne skrzyżowania na linii 2 w Warszawie powstaną później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trzy bezkolizyjne skrzyżowania na linii 2 w Warszawie powstaną później
fot. UM WarszawaZdjęcie ilustracyjne
Trzy bezkolizyjne skrzyżowania na linii 2 w granicach Warszawy powstaną o rok później, niż zakładano. PKP PLK uzasadnia to długotrwałymi ustaleniami szczegółów z władzami samorządowymi. Zarządca infrastruktury zapewnia, że zmiana harmonogramu nie jest zagrożeniem dla uzyskanego dofinansowania z funduszy europejskich.

Temat przebudowy przejazdów na Chełmżyńskiej, Marsa i 1. Praskiego Pułku na skrzyżowania bezkolizyjne jest obecny w warszawskiej debacie publicznej od dawna. W listopadzie 2016 r. PKP PLK i władze Warszawy podpisały umowę w tej sprawie. Chełmżyńska miała przekroczyć tory po wiadukcie, a dwie pozostałe ulice - tunelami. Zapowiadano wtedy rozpoczęcie przebudowy w roku 2019 r. i zakończenie po dwóch latach, jednak aż do dziś w żadnej z trzech lokalizacji nie wbito pierwszej łopaty. Podczas kampanii przed wyborami prezydenckimi pojawił się pomysł wyznaczenia przy Chełmżyńskiej także nowego przystanku kolejowego – obiekt ten pojawił się na liście „programu przystankowego” PKP PLK.

Martyn Janduła z biura prasowego PKP PLK informuje, że prace nad projektami budowlanymi wiaduktów są w końcowej fazie realizacji. – W przypadku dwóch obiektów złożono już wnioski o ZRID (obiekt w Sulejówku oraz na ul. Chełmżyńskiej), a dla kolejnych dwóch obiektów wnioski są przygotowywane – precyzuje.

Strona kolejowa ma dla swojej części przedsięwzięcia zapewnione dofinansowanie ze środków unijnych. – Po otrzymaniu ZRID z miastem będą podpisywane umowy na realizację obiektów w Rembertowie i Wesołej. Uzgadniane są warunki umowy – zapewnia Janduła. Przesunięcia terminów tłumaczy „długotrwałymi uzgodnieniami rozwiązań projektowych, prowadzonymi z jednostkami samorządowymi”. Obecnie zakłada się ukończenie skrzyżowań bezkolizyjnych w Rembertowie, Wesołej i Sulejówku w roku 2022.

Przedstawiciel PKP PLK przypomina, że zadanie „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap II – część wiaduktowa” składa się z przygotowania dokumentacji projektowej oraz budowy skrzyżowań bezkolizyjnych w ciągu ulic: Chełmżyńskiej, Marsa (Rembertów) i 1. Praskiego Pułku (Wesoła). Zarządca infrastruktury będzie realizował je wspólnie z władzami Warszawy. – Zgodnie z postanowieniami umowy obie strony poniosą po 50% kosztów związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej oraz pozyskaniem praw do nieruchomości niezbędnych dla realizacji inwestycji i robót budowlanych. W ramach zadania realizowana jest także inwestycja w Sulejówku, przygotowywana przez PLK w imieniu zamawiających – Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i Miasta Sulejówek – dodaje.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wiosną ruszy montaż nowego wiaduktu w Bydgoszczy

Infrastruktura

Wiosną ruszy montaż nowego wiaduktu w Bydgoszczy

Redakcja 26 stycznia 2023

Poznań: Ma powstać wiadukt nad torami na Starołęce

Infrastruktura

PLK: Nasuwanie nowego wiaduktu w Mikołowie. Zmiany w komunikacji

Infrastruktura

Gdańsk: Droga modernizacja wiaduktu nad torami

Infrastruktura

Gdańsk: Droga modernizacja wiaduktu nad torami

inf. pras oprac. JM 17 sierpnia 2022

Łódź: Przybyszewskiego – pierwsze podpory nowego wiaduktu

Infrastruktura

Zobacz również:

Wiosną ruszy montaż nowego wiaduktu w Bydgoszczy

Infrastruktura

Wiosną ruszy montaż nowego wiaduktu w Bydgoszczy

Redakcja 26 stycznia 2023

Poznań: Ma powstać wiadukt nad torami na Starołęce

Infrastruktura

PLK: Nasuwanie nowego wiaduktu w Mikołowie. Zmiany w komunikacji

Infrastruktura

Gdańsk: Droga modernizacja wiaduktu nad torami

Infrastruktura

Gdańsk: Droga modernizacja wiaduktu nad torami

inf. pras oprac. JM 17 sierpnia 2022

Łódź: Przybyszewskiego – pierwsze podpory nowego wiaduktu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5