NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Warszawa – Szczecin w trzy i pół godziny?

| Jakub Madrjas 14.03.2018 199

Warszawa – Szczecin w trzy i pół godziny?
Bombardier ZefiroRys. Bombardier
Senator Grzegorz Napieralski apeluje o budowę Kolei Dużych Prędkości z Warszawy w kierunku Szczecina. Rząd odpowiada, że plan budowy CPK zakłada pokonanie tej trasy w trzy i pół godziny.
10 lutego tego roku senator Grzegorz Napieralski opublikował oświadczenie, w którym wyraził zaskoczenie informacjami o zawieszeniu przez Rząd budowy Kolei Dużych Prędkości na trasie Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Poznań – Łódź – Warszawa (w rzeczywistości trasa linii KDP Ygrek miała prowadzić tylko do Poznania i Wrocławia, a projekt został zamrożony w 2011 roku – przyp. JM). Jak podkreślił Napieralski, nowa trasa ożywiłaby gospodarczo powiaty: myśliborski, pyrzycki i gryfiński. – To te powiaty po zmianach gospodarczych zostały zapomniane przez Warszawę. Dziś czas jest głównym wyznacznikiem wyboru miejsca do mieszkania, pracy, nauki i biznesu – stwierdza.

Jak przypomina senator, mieszkańcy Szczecina i okolicznych powiatów w ciągu 2 godzin mogą dojechać do niemieckiej stolicy – Berlina. – To duże miasto, które cały czas przyciąga pracowników, studentów i przedsiębiorców. 70 lat od przyłączenia Szczecina do Polski musimy umożliwić regionowi Pomorza Zachodniego dobrą komunikację ze stolicą Polski – apeluje były lider SLD.

Jak poinformowało "Rynek Kolejowy" Centrum Informacyjne Rządu, Ministerstwo Infrastruktury udzieliło odpowiedzi na oświadczenie złożone przez senatora Grzegorza Napieralskiego. – Minister Infrastruktury wskazuje w nim, że w dotychczas prowadzonych pracach związanych z budową w Polsce kolei dużych prędkości brano pod uwagę wariant połączenia miast Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław, a także ewentualne jego wydłużenie do granicy z Niemcami w kierunku Berlina oraz do granicy z Republiką Czeską w kierunku Pragi. Przypomina, że w ramach studium wykonalności przygotowanego na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe w 2013 r. przeprowadzono analizy dotyczące oceny istniejących uwarunkowań budowy KDP – informują przedstawiciele rządu, przypominając, że w analizach tych połączenie Szczecin – Gorzów Wielkopolski nie było brane pod uwagę jako planowane do budowy w standardzie KDP, a rozważano modernizację linii kolejowej nr 351 na odcinku Szczecin – Poznań do standardu kolei konwencjonalnej umożliwiającej podróż z maksymalną prędkością od 160 do 200 km/h.

Jednocześnie Minister Infrastruktury podkreśla, że 7 listopada 2017 r. Rada Ministrów przyjęła „Koncepcję przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczpospolitej Polskiej”. Zakłada on, że w pierwszym etapie realizacji projektu, tj. do roku 2027 osiągnięty zostanie czas przejazdu koleją w relacji Szczecin – Centralny Port Komunikacyjny wynoszący 3 godz. 30 min, natomiast w drugim etapie realizacji, tj. do roku 2035, 3 godziny 15 minut. – Obecnie kwestie związane z kolejami dużych prędkości są analizowane, zwłaszcza pod kątem wykorzystania kolei w budowie CPK – podsumowuje Centrum Informacyjne Rządu.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS