Partnerzy serwisu:
Biznes

Waniowski: Marka interREGIO nie wpłynęła na ilościowy rozwój rynku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
16-02-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kk, Rynek Kolejowy, 16 lutego 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Waniowski: Marka interREGIO nie wpłynęła na ilościowy rozwój rynku
- Pasażerami pociągów iR są głównie ci, którzy nie pojechali TLK, a nie ci, którzy dotąd nie korzystali z komunikacji kolejowej. Marka ta nie wpłynęła więc na ilościowy rozwój rynku – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” dr Paweł Waniowski z Katedry Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

- Konkurencja polsko-polska między spółkami dotowanymi z publicznych pieniędzy nie stanowi najefektywniejszej formy konkurencji. Jednak, patrząc z punktu widzenia polskich pasażerów, można znaleźć pozytywy funkcjonowania marki interREGIO. Podróżni mogą mianowicie podróżować taniej (i szybciej) niż pociągami TLK, za to często w pociągach, które nie nadają się na długie trasy. Oferta ta jest więc skierowana do tych, którzy godzą się na gorsze warunki w zamian za niższą cenę biletu – zauważył Waniowski.

- Trzeba też przyznać, że pociągi iR niejednokrotnie wypełniają lukę w połączeniach TLK, ale to akurat jest wynikiem braku racjonalnego planowania rozkładów przez PKP Intercity, niż przejawem geniuszu odpowiedzialnych za marketing w Przewozach Regionalnych. Pasażerami pociągów iR są ci, którzy nie pojechali TLK, a nie ci, którzy dotąd nie korzystali z komunikacji kolejowej. Marka ta nie wpłynęła więc na ilościowy rozwój rynku – ocenił Waniowski.

- Ciekawy jest jeszcze jeden problem: dlaczego marka EIC jest coraz silniej promowana jako marka biznesowa? W krajach zachodnich marka IC lub jej odpowiednik (ICE, TGV) jest promowana jako odpowiednia dla każdego, kto chce sie przemieścić na dłuższym dystansie (np. z Paryża do Lyonu czy z Berlina do Monachium). A u nas? Reklamy EIC są skierowane raczej do ludzi zamożnych. Umieszczane są w bardziej prestiżowych pismach np. w ostatnim numerze miesięcznika Forbes – stwierdził Waniowski.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5