„Przyszłość infrastruktury kolejowej w Polsce” była tematem wystąpienia Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Juliusza Engelhardta podczas Walnego Zgromadzenia Europejskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kolejowego (UNIFE), które w dniach 17 – 19 czerwca br. odbywa się w Warszawie.
Wiceminister omówił znaczenie „Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku” w polityce państwa. Stwierdził, że docelowo powinno zostać zmodernizowanych 5 tysięcy km linii kolejowych. Główne zadania inwestycyjne w zakresie konwencjonalnej infrastruktury kolejowej obejmą inwestycje na kwotę około 35 mld zł.
W panelu dyskusyjnym odbywającym się podczas obrad UNIFE uczestniczyli również wiceprezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe Marek Pawlik oraz dyrektor Centrum Naukowo-Technicznego Kolejnictwa Andrzej Żurkowski.
Dyskutanci podkreślali, że „Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030” to duży krok na drodze do budowy nowoczesnej kolei.
UNIFE – Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Kolejowego (Union des Industries Ferroviares Européenes) jest organizacją reprezentującą europejski przemysł i dostawców usług dla potrzeb kolei. Skupia firmy w sektorze projektowania, produkcji, utrzymania i modernizacji taboru oraz urządzeń infrastruktury kolejowej.
Wiceminister Juliusz Engelhardt podczas Walnego Zgromadzenia UNIFEOrganizatorzy podkreślają, że fakt zorganizowania w Warszawie Walnego Zgromadzenia UNIFE jest podkreśleniem roli Polski na europejskim rynku kolejowym. „Spośród krajów Europy Środkowej i Wschodniej, Polska najbardziej aktywnie przystępuje do przekształcania, modernizacji i rozwijania transportu szynowego. Polski rząd przeprowadził znaczące reformy wewnątrz grupy PKP, jak również zaczął intensywnie modernizować infrastrukturę i tabor kolejowy” – napisał w zaproszeniu do uczestników Walnego Zgromadzenia Dyrektor Naczelny UNIFE Michael Clausecker.