fot. Bonio, lic. CC BY-SA 3.0Budynek dworca Wałbrzych Fabryczny
Pociąg Regio relacji Poznań Główny – Szklarska Poręba Górna codziennie zatrzymuje się na stacji, z której w nieco ponad kwadrans można dojść pieszo na wałbrzyski rynek. Mimo to nie można tam wysiąść z pociągu, bo postoju nie ujęto w rozkładzie jazdy. Przewozy Regionalne tłumaczą, że zatrzymania nie zamówił organizator przewozów, a wprowadzono je jedynie z uwagi na ograniczoną przepustowość linii kolejowej w okresie prowadzonych robót.
Choć bezpośrednie otoczenie stacji kolejowej Wałbrzych Fabryczny jest obecnie raczej odludne, leży ona bardzo blisko śródmieścia. Na rynek można stamtąd dojść pieszo w mniej niż 20 minut. Spacer jest więc o połowę krótszy niż z Wałbrzycha-Miasta. Wydaje się zatem, że potencjał stacji wciąż pozostaje niewykorzystany. W jego budowie z pewnością nie pomaga rezygnacja z zatrzymywania tam części pociągów regionalnych.
Trzyminutowy postój techniczny. Nie zamówił go organizator
W wiszącym tam rozkładzie jazdy nie znajdziemy bowiem np. pociągu Polregio (kategorii Regio) „Kamieńczyk” kursującego na trasie Poznań Główny – Szklarska Poręba Górna – Poznań Główny. – Pociąg ten nie ma założonego postoju na przystanku Wałbrzych Fabryczny zgodnie z zamówieniem przekazanym przez organizatora, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego – tłumaczy Andrzej Piech z Oddziału Dolnośląskiego PR. Jak zwrócił nam uwagę jeden z Czytelników, od grudniowej zmiany rozkładu jazdy w praktyce „Kamieńczyk” przystaje tam jednak każdego dnia.
Potwierdza to w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” sam przewoźnik. – Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, z uwagi na ruch po jednym torze zamieścił 3-minutowy postój na przystanku osobowym Wałbrzych Fabryczny – mówi Andrzej Piech. Wspomniany postój ma jednak charakter techniczny, nie odbywa się więc wymiana podróżnych.
Jeden z torów pozostanie zamknięty niemal do końca maja
Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez PR zamknięcie toru nr 2 na wałbrzyskim odcinku linii nr 274 zostało wprowadzone 5 listopada zeszłego roku. Utrudnienia mają zakończyć się dopiero 26 maja 2019 r. Nie wiemy na razie, czy podobna sytuacja z założonym postojem technicznym będzie miała miejsce także w ramach kolejnej tzw. korekty rozkładu jazdy (następny rozkład zamknięciowy zostanie wprowadzony 10 marca).
Dworzec kolejowy Wałbrzych Fabryczny został otwarty w 1867 r. jako Waldenburg Oberer Banhof. Po wojnie otrzymuje kolejno nazwy Borowieck, Wałbrzych i Wałbrzych Fabryczny. Obecnie tamtejsza stacja ma znaczenie głównie w ruchu towarowym. Budynek dworcowy został adaptowany na cele mieszkalne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.