NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wałbrzych Fabryczny: „Kamieńczyk” przystaje, ale nie dla pasażerów

| Kasper Fiszer 08.01.2019 33

Wałbrzych Fabryczny: „Kamieńczyk” przystaje, ale nie dla pasażerów
Budynek dworca Wałbrzych Fabrycznyfot. Bonio, lic. CC BY-SA 3.0
Pociąg Regio relacji Poznań Główny – Szklarska Poręba Górna codziennie zatrzymuje się na stacji, z której w nieco ponad kwadrans można dojść pieszo na wałbrzyski rynek. Mimo to nie można tam wysiąść z pociągu, bo postoju nie ujęto w rozkładzie jazdy. Przewozy Regionalne tłumaczą, że zatrzymania nie zamówił organizator przewozów, a wprowadzono je jedynie z uwagi na ograniczoną przepustowość linii kolejowej w okresie prowadzonych robót.
Choć bezpośrednie otoczenie stacji kolejowej Wałbrzych Fabryczny jest obecnie raczej odludne, leży ona bardzo blisko śródmieścia. Na rynek można stamtąd dojść pieszo w mniej niż 20 minut. Spacer jest więc o połowę krótszy niż z Wałbrzycha-Miasta. Wydaje się zatem, że potencjał stacji wciąż pozostaje niewykorzystany. W jego budowie z pewnością nie pomaga rezygnacja z zatrzymywania tam części pociągów regionalnych.

Trzyminutowy postój techniczny. Nie zamówił go organizator

W wiszącym tam rozkładzie jazdy nie znajdziemy bowiem np. pociągu Polregio (kategorii Regio) „Kamieńczyk” kursującego na trasie Poznań Główny – Szklarska Poręba Górna – Poznań Główny. – Pociąg ten nie ma założonego postoju na przystanku Wałbrzych Fabryczny zgodnie z zamówieniem przekazanym przez organizatora, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego – tłumaczy Andrzej Piech z Oddziału Dolnośląskiego PR. Jak zwrócił nam uwagę jeden z Czytelników, od grudniowej zmiany rozkładu jazdy w praktyce „Kamieńczyk” przystaje tam jednak każdego dnia.

Potwierdza to w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” sam przewoźnik. – Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, z uwagi na ruch po jednym torze zamieścił 3-minutowy postój na przystanku osobowym Wałbrzych Fabryczny – mówi Andrzej Piech. Wspomniany postój ma jednak charakter techniczny, nie odbywa się więc wymiana podróżnych.

Jeden z torów pozostanie zamknięty niemal do końca maja

Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez PR zamknięcie toru nr 2 na wałbrzyskim odcinku linii nr 274 zostało wprowadzone 5 listopada zeszłego roku. Utrudnienia mają zakończyć się dopiero 26 maja 2019 r. Nie wiemy na razie, czy podobna sytuacja z założonym postojem technicznym będzie miała miejsce także w ramach kolejnej tzw. korekty rozkładu jazdy (następny rozkład zamknięciowy zostanie wprowadzony 10 marca).

Dworzec kolejowy Wałbrzych Fabryczny został otwarty w 1867 r. jako Waldenburg Oberer Banhof. Po wojnie otrzymuje kolejno nazwy Borowieck, Wałbrzych i Wałbrzych Fabryczny. Obecnie tamtejsza stacja ma znaczenie głównie w ruchu towarowym. Budynek dworcowy został adaptowany na cele mieszkalne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5