NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wałbrzych – Kłodzko: Trzy miesiące nie wystarczyły na prace w tunelu

| inf. pras. 05.10.2018 4,6k

Wałbrzych – Kłodzko: Trzy miesiące nie wystarczyły na prace w tunelu
Tunel pod Małym Wołowcem, widok od strony Jedliny ZdrojuFot. Mateusz Małkowski, CC-BY-SA 3.0
Ponad 12 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe na prace na trasie Wałbrzych – Kłodzko. Roboty zostały przedłużone – początkowo miały trwać trzy miesiące.
Koleje Dolnośląskie borykają się z utrudnieniami spowodowanymi przez prace PKP PLK. Jednocześnie zamkniętych było w tym roku nawet dziewięć odcinków linii kolejowych. Niedawno przewoźnik dostał od zarządcy infrastruktury informację, że przedłużone zostanie zamknięcie odcinka linii 286 Wałbrzych Główny – Głuszyca. Prace mają potrwać aż do końca listopada.

Na prace realizowane przez należącą do PLK spółkę Dolkom przewidziano początkowo trzy miesiące. Objęły wymianę 3,5 tys. podkładów i montaż bezstykowego toru na odcinku trzech kilometrów, w tym 1,6 km w tunelu pod masywem Małego Wołowca. Dlaczego trzy miesiące nie wystarczyły na prace na odcinku trzech kilometrów linii 286? - Zakres prac na odcinku Wałbrzych Gł. – Głuszyca został rozszerzony o prace w tunelu. Będzie wykonane tzw. spoinowanie oraz prace izolacyjne. Roboty obejmą również sklepienia przy wylotach tunelu. Pierwszy zakres prac dotyczył tylko toru. Zwiększony zakres prac to konieczność wydłużenia zamknięcia na jednotorowym odcinku linii. Planowany termin - do końca listopada - poinformował "RK" Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK.

Wartość zamówionych przez PLK prac to ok. 6,9 mln zł. Jak informuje PLK, na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne przeprowadzany jest także remont mostu kolejowego nad rzeką Włodzicą i drogą wojewódzką nr 381. Odnawiane i zabezpieczane są filary i przyczółki mostu. W tym roku przewidziano prace za ok. 5,5 mln zł. W następnej fazie odnowiona zostanie kratownica – metalowa konstrukcja przeprawy. Roboty nie zatrzymają pociągów, gdyż na tym odcinku linia jest dwutorowa i będzie zachowana przejezdność –zapewnia PLK.

W ubiegłych latach, na linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha, przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości (nieopodal stacji Wałbrzych Gł.) i dwóch mostów – w Głuszycy i Ludwikowicach Kłodzkich. Stalowe konstrukcje zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane. Wymieniono także podkłady na obiektach, naprawiono pomosty inspekcyjne i barierki. Wartość prac na trzech obiektach wyniosła 11,5 mln zł. W roku 2017 przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko – Ścinawka Średnia. Wymieniono wymienione zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5