NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

W styczniu 2019 na kolei znów było więcej pasażerów

| Michał Szymajda 28.02.2019 1,7k

W styczniu 2019 na kolei znów było więcej pasażerów
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
W styczniu 2019 r. o ponad półtora miliona wzrosła liczba pasażerów kolei w porównaniu do pierwszego miesiąca 2018 r. Wzrosty zanotowała większość przewoźników. Jednak, jak zauważa UTK, pasażerowie podróżowali na krótszych odległościach.
W styczniu 2019 z usług kolei pasażerskiej skorzystało blisko 26,6 mln pasażerów - o blisko 6,1% więcej niż rok wcześniej, kiedy było ich 25 mln. W styczniu 2019 było też więcej pasażerów niż miesiąc wcześniej. W grudniu 2018 było ich 25,4 mln.

Jak informuje UTK, w pierwszym miesiącu tego roku o 3,6% (w stosunku do stycznia 2018) wzrosła praca przewozowa, której wartość wyniosła 1,6 mld pasażerokilometrów. Praca eksploatacyjna wyniosła 14,4 mln pociągokilometrów i była wyższa o 0,9%. Średnia odległość przejazdu jednego pasażera wyniosła 61 km i była niższa o 2,4% niż w styczniu 2018 r. Wzrost liczby pasażerów odnotowało 10 przewoźników, łącznie o ponad 1,5 mln pasażerów. Niższe wyniki miało za to jedynie 3 przewoźników. PKP Intercity w styczniu 2019 przewiozło 3,4 mln pasażerów, rok wcześniej w tym samym okresie 3,3 mln.

W stosunku do stycznia 2018 roku wzrósł nieznacznie udział Przewozów Regionalnych w rynku i wynosi on 27,13% (rok wcześniej 26,88%). Drugi największy przewoźnik – Koleje Mazowieckie - w styczniu miał udział w rynku równy 19,09% (rok wcześniej 19.24%). Udział PKP Intercity w rynku nieznacznie zmalał na rzecz przewoźników regionalnych i aglomeracyjnych z 13,21% rok wcześniej do 12,97%. Różnica rok do roku na korzyść jest bardzo znacząca w wypadku Kolei Dolnośląskich, które mają obecnie aż 4,25% rynku (w styczniu 2018 3,77%), bardzo straciły natomiast Koleje Małopolskie – z 2,59% rynku do 1,89%.

W skali kraju swój udział w krajowych przewozach w styczniu 2019 nieznacznie poprawiła warszawska SKM (to efekt otwarcia modernizowanej linii 447 i warszawskiej linii obwodowej), Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie i ŁKA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45785)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45785)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5