NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

W Raciborzu chcą powrotu pociągów z Chałupek do Bohumina

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 19.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-19 10:18:19 Autor: bajkomat
---.dynamic.chello.pl
Chcieć każdy chce. Gdy pociągi ruszą dopiero warto pisać.
2015-02-19 10:52:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A ile tam ludzi bedzie jeździć? Wystarczy bus
2015-02-19 10:57:10 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@aron busowy baran
Pojedzie mały EZT. ;) Poza tym będą to pociągi Katowice - Bohumin więc o frekwencję się nie martw. Martw się Areczku o swoje Żuki i Nyski, bo papiery dla "Euro II" wychodzą w 2017 roku :-D
2015-02-19 11:33:59 Autor: podbeskidzie
---.beskidmedia.pl
do scorpio
[...] jak kilo gwoździ sam jestem przewoźnikiem i nysami oraz żukami nikt w całej Polsce już nie jeździ, zbyt dużo zmienników się naoglądałeś ale czasy nie te.Podstawowym autobusem w ruchu prywatnych przewoźników w PL jest obecnie Mercedes Sprinter I generacji z lat 1995-2000 i zapewniam cię że są one w dużo lepszym stanie jak kible EN 57. Pisze autobus byś "sieroto" nie nazwał tego busem bo takie coś nie istnieje każdy pojazd powyżej 9 miejsc jest autobusem. Jeźdzą dodatkowo Sprintery zwane "cedeikami", Craftery itd i wszystko to jest powyżej 2000 roku także twoje wywody są twoim wymysłem. Pozdrawiam
2015-02-19 12:00:56 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@podbeskidzie
Może szanowny kolega busiarz nie ale Arunek tak, bo przepił wszystkie swoje oszczędności i nie kupił wymarzonego składaka o nazwie Mercedes Sprinter :-D
2015-02-19 13:31:22 Autor: intercity
---.ists.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-02-19 13:31:52 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
Czy składy KŚ nie mogłyby właśnie kursować w relacji Częstochowa/Katowice - Bohumin i przy okazji być tam myte ?
2015-02-19 14:45:20 Autor: akx
---.internetia.net.pl
Pociągi relacji Katowice - Bohumin będą jeździły przez Wodzisław Śląski, Chałupki. Także ta relacja minie bokiem Racibórz, stąd mieszkańcy chcą mieć i swoje bezpośrednie połączenia z tym jakże ważnym węzłem kolejowym.
2015-02-19 15:57:29 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
a aron twierdzi, że średnia busza to kilka lat
2015-02-19 16:10:08 Autor: linto
---.leon.com.pl
@adrian busiarz - lepiej nie pisać jak się nic nie o lokalnej specyfice. Pociągi Racibórz-Chałupki byłyby przedłużone do Bohumina - nie chodzi o nowe pociągi. Osadnictwo w tej okolicy jest tak specyficznie rozlokowane, że pociąg jest tam bezkonkurencyjny. Mimo złego stanu linii kolejowej, pociąg dociera do Chałupek szybciej od autobusów PKS. W Raciborzu busiarstwa nie ma - troszkę większa cywilizacja niż na wschodzie Polski. Miejscowy PKS również dobrze funkcjonuje. Pociąg popołudniowy z Raciborza potrafi mieć na pokładzie ponad 200 osób co przy obecnych warunkach oraz tym, że jest to raptem kilkanaście kilometrów - jest fenomenem samym w sobie.
2015-02-19 18:11:42 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Generalnie rzecz biorąc, puszczanie pociągów z jakiejkolwiek stacji do Chałupek a nie do Bohumina jest samo w sobie skończoną głupotą, podobnie jak ciężką głupotą są pociągi do Cieszyna, a nie Czeskiego Cieszyna. W obydwu przypadkach wielkie, dobrze skomunikowane stacje węzłowe leżą w Czechach, a pociąg kończy bieg kilka kilometrów wcześniej na podrzędnej stacyjce...
2015-02-19 18:28:12 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
@podbeskidzie - o furgonetkach przystosowanych do przewozu osób i ich zaletach możesz rozprawiać na jakimś innym forum. Tutaj rozmawiamy o przewozach kolejowych.
2015-02-19 21:06:14 Autor: podbeskidzie
---.beskidmedia.pl
rekin sam jesteś furgonetka nie słyszałeś o takich firmach jak ernst auwarter i inni którzy oryginalnie zabudowywują a czym się różni taka"furgonetka" od kibla en57 zabudowanego w śp pafawagu w latach 70-tych? i jedno i drugie kiedys i na czymś zostało zabudowane
2015-02-19 22:22:33 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chęć połączenia Raciborza z Boguminem to krok w dobrą stronę, to krok w stronę normalności w ruchu regionalnym i przygranicznym na Śląsku.

Wystarczy rzut oka na mapę sieci kolejowej południowej części Śląska, aby przekonać się, że Koleje Śląskie utrzymują dwie w zasadzie ślepe linie kolejowe, dodatkowo są to linie położone dosyć blisko siebie. Mam na myśli linię Czechowice Dz. - Zebrzydowice - Cieszyn oraz linię Racibórz - Chałupki. Otóż z Chałupek do Zebrzydowic jest coś około 25 km, a miejscowości te są połączone zelektryfikowaną, w większości dwutorową linią kolejową. Dlaczego nie skorzystać z takiej okazji, aby nie tylko stworzyć bezpośrednie i szybkie połączenia między ziemią Raciborską a Cieszyńska? Dodatkowo, jakby już powstały pociągi Czechowice Dziedzice - Racibórz, to powstałoby wiele możliwości przesiadek na pociągi do Czech i Słowacji w Boguminie i Dziećmorowicach (Detmarovice).

Relacja Racibórz - Bogumin to krok w dobra stronę, z tym, że z Raciborza do Bogumina jest tylko coś około 25 km, to nieco za krótko, jak na relację pociągu (vide Gliwice - Bytom), poza tym brak możliwości przesiadek w Chałupkach na Racibórz oraz dylatacja taryfowa (zmiana przewoźnika i systemu taryfowego) w Raciborzu i Boguminie nie zachęci do tłumnego korzysttania z takiego połączenia.

Przykład. Podróżny chce jechać z Kuźni Raciborskiej do Ostrawy. Jeśli podróżny taki usłyszy, że powinien zakupić CZTERY bilety, tzn:

1. PR Kuźnia - Racibórz
2. KŚ Racibórz - Chałupki
3. transgraniczny Chałupki - Bogumin
4. czeski bilet Bogumin - Ostrawa

to taki podróżny będzie zniechęcony, aby z takiego połączenia w przyszłości jeszcze raz skorzystać

Co prawda, KŚ jeżdżą też z Raciborza do Rybnika, ale dla podróżnych z Chałupek lub z Bogumina, chcących jechać do Rybnika, fakt jazdy co prawda jednym przewoźnikiem i na jeden bilet (zakładam, że Bogumin - Chałupki nie byłoby przejściówki), mimo wszystko nie jest to wtedy atrakcyjna oferta takiej podróży pociągiem do Rybnika przez Racibórz, choćby dlatego, że nie jest żadną czasową rewelacją, gdyż czas jazdy samochodem autostradą A1 jest o wiele krótszy.

Innymi słowy, jakąkolwiek relację będą mieć pociągi Racibórz - Chałupki, wydłużoną na południe, to podróżnych do skorzystania z takiego pociągu nie wolno zniechęcać koniecznością kilku biletów na kilku przewoźników. Potrzebna byłaby oferta biletu na wzór Euro-Nysy oraz taryfa biletów jednorazowych na wzór MPS (maly pohranicny styk) między Czechami a Słowacją.
2015-02-19 22:33:52 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co to w ogóle za sam pomysł kończenia biegu pociągów w Chałupkach, w małej miejscowości, ale leżącej kilka kilometrów od dużego węzła kolejowego w Boguminie. Przypominam także, jak napisałem w powyższym wpisie, że kończenie biegu pociągów w Chałupkach to kończenie biegu około 25 km od innego ważnego węzła kolejowego, czyli od Zebrzydowic.

Kilka lat temu jeździły pociągi relacji Katowice - Chałupki. A może jak już KŚ nie maja na te kilka wozokilometrów między Chałupkami a Boguminem, to może tak by wymyślić pociąg relacji Bogumin - Chałupki - Rybnik - Katowice Ligota?

W roku 2011 korzystałem z porannego pociągu relacji Katowice - Bogumin i jechałem pociągiem tym aż do stacji docelowej, i co zaobserowałem, że w Chałupkach te osoby, co wchodziły i wychodziły, to były osoby z obsługi pociągu, na peronie w Chałupkach nie zaobserwowałem ani jednego pasażera - ani jednej pasażerki, chcących jechać tąże jedną stację dalej. Nie zaobserwowałem też, aby choć jedna osoba, co jechała tymże pociągiem od strony Wodzisławia wysiadła w Chałupkach. W Bełsznicy i Rudyszwałdzie też nie zaobserwowałem jakiejś wymiany pasażerów.

Wniosek z moich obserwacji był jeden: 100% pasażerów, którzy jechali dalej, niż stacja OLZA (koło Wodzisławia), powtarzam 100% jechało już dalej, na czeską stronę!

I to powinni zrozumieć wszyscy zainteresowani tematem, że z punktu widzenia pasażera i z punktu widzenia marketingu przewozów podmiejskich: STACJA CHAŁUPKI NIE NADAJE SIĘ DO KOŃCZENIA BIEGU POCIĄGÓW PASAŻERSKICH ! ! !
2015-02-19 23:17:01 Autor: em
---.adsl.inetia.pl
najkorzystniej byłoby połączenie wahadłowe 4 -5 razy na dziennie Kędzierzyn K. - Racibórz - Bohumin - Czechowice Dz.
2015-02-20 09:05:59 Autor: chaynik
---.internetia.net.pl
Bardzo to miłe usłyszeć o reaktywacji połączenia do Bohumina. Wbrew malkontentom powiem, że akurat czekam na takie połączenie i nie tylko ja. Przynajmniej z okolic Kędzierzyna jest sporo osób zaintertesowanych takim rozwojem wypadków. Trasa jest akurat bardzo atrakcyjna. Wystarczy dojechać do Bohumina i masz już zasięg na całe Czechy i Słowację. Właśnie to może być problemem dla krajowych decydentów kolejowych. Dla przykładu : wyjazd ze Strby Tatrzańskiej 9:47 przyjazd do Bohumina 14:05 w tym 35 minut oczekiwania na przesiadkę w Żylinie ( jedno piwo i może drugie). Następnie autobus linii 555 z Ostravy do Starego Bohumina i ... i właśnie tuż za odrą zaczyna się trzeci świat. Po 14 godz dotarcie ze starego Bohumina do Kędzierzyna to ...4 godziny w tym piesze wędrówki trasą Stary Bochumin - Chałupki PKP. Koszt przejazdu ze Strby do Bohumina 14,85 Euro + 25 Cz Koron autobus. W drugą stronę Jeśli już się dojedzie do Bochumina to można się dostać bez problemu gdzie się chce. Pendolino z Ostravy do Pragi, pośpieszny do Popradu w Wysokie Tatry, osobowe w rejon Jasennik i dalej na zachód w Czeskie Sudety. Po północnej stronie granicy rozciąga się ziemia jałowa więc jest problem z powrotem na naszą stronę. Akurat w tym rejonie wielu polaków jeździ tam nie tylko na zakupy ale i turystycznie. W każdym pociągu jest wagon do przewozu rowerów a obsługa pociągu jest zawsze na miejcu. Po przyjeździe na stację docelową konduktor nie pogania do " szybkiego desantu" bo odjazd. Przychodzi do wagonu rowerowego, otwiera szerokie drzwi i pomaga w wy i załadunku. Inny kraj inna cywilizacja. Przyjemne tereny turystyczne. Problemem jest jedynie powrót po naszej stronie bo w zasadzie po 15 , 16,17 te tereny stają się komunikacyjną pustynią. Dochodzą jeszcze planowane godziny odjazdów. Jeśli planowano wyjazd z Wrocławia na godz. 6 z minutami a z Kędzierzyna na godz. 8 coś tam to przyjazd do Bohumina około godz. 10 można uznać za sensowny i takie połączenie ma szansę odnieść sukces. Podobnie mogło by być z połączeniem z Opola lub Kędzierzyna do Jasennik. Mowa oczywiście o pociągu dla narciarzy. Stacja w Jasennikach jest czynna i oddalona od wyciągu o jakieś 400 m. Problemem jest tylko rozumowanie naszych decydentów którzy wychodzą z założenia , że turysta chce się wyspać tak do 8 rano potem wsiąść w pociąg przed godz. 11, dojechać na miejsce około godz. 13 lub 14, pobyć tak z póltorej godziny i wsiąść spowrotem do pociągu, żeby wrócić do domu. Bo to by było opłacalne dla naszych kolei. W ten sposób utrącono połączenie Kędzierzyn Koźle - Wisła. Pierwotnie wyjazd 6:10 do Raciborza, zmiana kierunku i spowrotem do Nędzy, Rybnik, Żory.......Wisła około 8:25 do 8:45. Powrót Wisła 18:45- Kędzierzyn 21:10. Pociąg był nabity narciarzami przez kilkanaście sezonów. Potem opóźniano wyjazd z Kędzierzyna i przyśpieszono wyjazd z Wisły tak , że w zasadzie nie było sensu jechać. Daj Boże rozumu decydentom.
2015-02-20 12:51:33 Autor: diobeł
---.centertel.pl
Dla kogo to [Admin: zmoderowano] ma być się pytam? ??
2015-02-20 13:22:33 Autor: Inn
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cóż, aby było sprawiedliwie, to część musiałyby obsługiwać PRy, a część KŚie. Niestety z Raciborza na Rybnik/Katowice jeździ śląski przewoźnik, a na Kędzierzyn/Opole/Wrocław Przewozy Regionalne... Poza tym kolejna sprawa, dlaczego polskie spółki mają tylko obsługiwać, a České dráhy nie?

Równie dobrze, TLK Skarbek mógłby mieć trochę inne godziny odjazdu/przyjazdu i już mamy kolejną spółkę - on jedzie na Warszawę/Olsztyn, albo zrobić jeszcze jedną TLKę w stronę Wrocławia z biegiem od Bohumina. Odpowiedni rozkład z przejściem składu na inną relację i już. Niestety, na Wrocław pośpiechów nawet w sezonie letnim nie ma z Raciborza (ale przez okolice Pirat przejeżdża, ale żeby nim jechać to i tak trzeba się dostać do Rybnika, albo Kędzierzyna. W sumie to Wydmy też by mogły mieć bieg od czeskiej strony - tym bardziej, że godziny przyjazdu do Raciborza ma około 9tej, a odjazd do Łeby ok20)

Równie dobrze, można na tym odcinku zorganizować komunikację zastępczą, albo wydłużyć połączenia autobusowe PKSów. Albo podpiąć osobowy wagonik do któregoś ze składów towarowych . To żart ;-).

Jak nie wiadomo o co chodzi...

Niby między stacją w Chałupkach a Bohuminem jest 5km na piechotę, a 6 samochodem, a to sporne kilometry...
2015-03-23 20:45:28 Autor: -Kamil-
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Inn, w dobie przedluzajacego sie remontu trasy Kraków - Katowice, można by pomyśleć o TLK relacji Wrocław - Kraków właśnie przez Kędzierzyn, Racibórz, Bogumin, a dalej przez Skawinę lub przez Trzebinię.

Zalety? Za jednym pociągiem mamy:
- połączenie Wrocław - Kraków, nie korzystające z trasy Katowice - Kraków
- połączenie dalekobiezne z Raciborzem
- polłączenie z Republiką Czeską
- poprzez postój w Zebrzydowicach, erzac połączenia dalekobieznego dla Jastrzębia i Cieszyna
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS