NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

W Newagu połowa pracowników ma przeciwciała na koronawirusa

| Michał Szymajda 29.01.2021 7,3k

W Newagu połowa pracowników ma przeciwciała na koronawirusa
Fot. Newag
Newag przebadał 1354 swoich pracowników na okoliczność obecności przeciwciał Covid-19. Wyniki są niezwykle ciekawe.
Jak podaje producent taboru kolejowego, 697 pracowników na 1354 posiada przeciwciała. 200 z nich pracuje poza dużym zakładem w Nowym Sączu – w Krakowie i Gliwicach. – Oznacza to, że przeszli już infekcję koronawirusa. Wcześniej zaledwie 150 osób z całej załogi Newagu wiedziało o tym, że są zakażeni – powiedział Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.

– Wyniki badań pokazują, że ponad 50 procent naszej załogi przeszło już Covid-19. Moim zdaniem zamiast przywiązywać nadmierną wagę do testów na koronawirusa, należałoby przebadać całą populację na obecność przeciwciał. Wówczas otrzymamy precyzyjną informację, ilu spośród nas jest bezpiecznych. Zmieniłoby to również sytuację w systemie szczepień. W pierwszej kolejności należy wówczas szczepić tych, którzy nie mają przeciwciał – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Czy tak wysoki odsetek osób z przeciwciałami, sięgający 51,5 % załogi, może świadczyć o tym, że szala przechyla się na rzecz odporności zbiorowej, przynajmniej w regionie? Przed takimi wnioskami na łamach portalu dts24.pl przestrzega Krzysztof Saczka, p.o. głównego inspektora sanitarnego w regionie sądeckim.

– Interpretowanie tych danych w taki sposób, iż zbliżamy się do osiągnięcia odporności zbiorowej to byłoby zbyt duże uproszczenie. Takie dane nie są miarodajne, a wybrane zakłady pracy nie mogą stanowić grupy reprezentatywnej dla całego społeczeństwa. Nie możemy zatem powiedzieć, że w całej populacji ponad 50 procent osób posiada już odporność. Niech to zilustruje przykład nauczycieli, którzy dwa tygodnie temu zostali przebadani. Na badanie zgłaszały się osoby potencjalnie zdrowe i bez objawów. Okazało się jednak, że 2 procent z nich było zakażonych, choć o tym nie wiedzieli. Gdyby ten odsetek przełożyć na całe społeczeństwo to okaże się, że w tym samym czasie ok. 750 tysięcy nieświadomych ludzi normalnie chodzi i zakaża innych. Ale oczywiście grupa zawodowa nauczycieli populacyjnie również nie była reprezentatywna, podobnie jak nie jest nią załoga jakiejś firmy – powiedział cytowany przez Dobry Tygodnik Sądecki urzędnik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5