NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

W grudniu 2021 ruszy nocny pociąg Zurych – Amsterdam

| Michał Szymajda 20.08.2020 376

W grudniu 2021 ruszy nocny pociąg Zurych – Amsterdam
Nocny pociąg do Wiednia na stacji Zurych Hbffot. M. Szymajda
Nie ma tygodnia, byśmy nie informowali o planowanych reaktywacjach bądź tworzeniu nowych relacji pociągów nocnych. Wygląda na to, że w Europie nadchodzi renesans tego transportu. Miejmy nadzieję, że planów nie pokrzyżuje koronawirus.
Tym razem do uruchamiania nocnych pociągów wrócić chcą Szwajcarzy. Co prawda, obecnie np. do Zurychu można przez noc dotrzeć pociągiem nocnym z Wiednia, Berlina, Pragi czy nawet z Zagrzebia, są to jednak pociągi uruchamiane przez Koleje Austriackie z partnerami spoza Szwajcarii. SBB chce wrócić do uruchamiania pierwszego pociągu po latach w grudniu 2021 roku.

Temu ma służyć umowa, którą SBB podpisały z niemieckim poolem taborowym RDC Asset. Ten ma dostarczyć Kolei Szwajcarskiej wagony sypialne na okres od grudnia 2021 do grudnia 2024 roku. W ramach umowy znajdzie się też utrzymanie pojazdów. Chodzi o pojazdy wyprodukowane w latach 90. dla DB, jednak po przeprowadzonej modernizacji i odświeżeniu wnętrza. Po takich pracach w środku znajdzie się Wi-Fi, nowoczesna klimatyzacja i system informacji pasażerskiej. Jeśli pomysł wypali, SBB mogą przedłużyć umowę najmu o rok.

SBB chciałyby odnowić połączenie Zurych – Amsterdam, które zostało zamknięte w 2016 roku, gdy z obsługi tej trasy wycofała się, podobnie jak z innych linii nocnych, spółka CityNightLine, podlegająca Deutsche Bahn. Wagony kuszetki, które jeździły w tych pociągach, kupuje obecnie m.in. RegioJet, które z ich pomocą uruchamia pociągi do Chorwacji i zamierza nimi jeździć do Polski.

Samodzielnie SBB ostatni nocny pociąg uruchamiało w 2009 roku. Jak podaje szwajcarska prasa, w następnej kolejności myśli się o nocnych połączeniach ze szwajcarskich miast do Kopenhagi, Rzymu, Barcelony czy Brukseli. Trwa dyskusja o tym, czy należałoby dla nich kupić nowy tabor. Odpowiedź na to pytanie da badanie frekwencji w pierwszym pociągu do Amsterdamu. Przypomnijmy, że do Amsterdamu z Wiednia od grudnia zaczną jeździć również pociągi OeBB. Będzie to grupa wagonów dołączana do pociągu od stycznia kursującego do Brukseli.

W pierwszych kilkudziesięciu sekundach poniższego filmu możemy zobaczyć jakie wagony są obiektem zainteresowania Szwajcarów.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5