NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

UOKiK nakłada na PKP Cargo 14,2 mln zł kary

| PKP Cargo 05.01.2016 189

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-05 09:04:00 Autor: ET41-101
---.222.26.211
Czyli jako firma muszę konkurencji dawać upusty, by konkurencja rosła w siłę i zabrała mi część tortu który z roku na rok i tak się kurczy z uwagi na konkurencję TIRów.
2016-01-05 09:47:17 Autor: j
---.centertel.pl
Do tej pory UTK nakładało kary w większości na zarządce infrastruktury i wszyscy winą obarczali PKP PLK wraz z działaczami związkowymi tzw. prezydentami. Obecnie coś się zmienia, ponieważ nakłada się kary na przewoźników.
2016-01-05 11:13:55 Autor: sw3
---.223.vegawlan.pl
Nadużywanie pozycji dominującej poprzez NIEzawieranie umów na specjalnych warunkach... hmm.
Może jeszcze UOKiK ustali jakie upusty się należą poszczególnym konkurentom?
2016-01-05 11:55:02 Autor: ufo
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ten wyrok jest niczym innym jak tylko namawianiem do kombinowania. Czy jako szewc mam obowiązek udzielania zniżek innym szewcom - nie! ale nie wolno mi o tym napisać. PKP CARGO podało to do informacji publicznej. I to był błąd. Wystarczyło "odpowiednio" pouczyć pracowników zawierających umowy z klientami - bo przecież zniżki mają charakter uznaniowy. Ale nie. PKP CARGO stosuje kodeks etyki grupy PKP i za to płaci, jak za wiele innych zasad wynikających z przynależności do grupy PKP i z ustawy o transporcie kolejowym, z której wynika konieczność sporządzenia kosztownych i płatnych wniosków do UTK o wydanie różnych certyfikatów i świadectw bezpieczeństwa dla pojazdów kolejowych, bocznic, budowli i urządzeń, a nawet elementów. W transporcie samochodowym ten problem nie istnieje.
2016-01-05 19:34:39 Autor: elo
---.95.236.12
Myli się wam konkurowanie z wykorzystywaniem pozycji dominującej. W sytuacji, gdy PKP Cargo stosuje inne zasady w stosunku do podmiotów, które uznaje za konkurencję niż w stosunku do pozostałych, biorąc pod uwagę udziały rynkowe PKP Cargo (to jest zdecydowana dominacja), pewnych działań podejmować nie może. To czy to jest oficjalne czy nie, to nie ma żadnego znaczenia. UOKiK ma zresztą bardzo szerokie uprawnienia śledcze które pozwalają wiele rzeczy "odkopać" i większa czy mniejsza jawność nie ma tu znaczenia.
Co do działań PKP Cargo to jednak jako dużo gorsze dla całej branży oceniałbym podejmowane przez tę spółkę działania będące zwykłym dumpingiem cenowym. To w zasadzie jest zbrodnia bo w perspektywie kilku lat bardzo zaszkodzi przewozom towarowym, a bieżące korzyści dla menadżerów tej spółki (portfel zamówień) uderzą zarówno PKP Cargo jak i innych przewoźników pewnie już niedługo. Niestety w tym zakresie ani UZP i KIO, ani ów UOKiK nie popisali się i zwyczajnie "olali" temat pozwalając na takie działania
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5