NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ukraińskie Intercity do Przemyśla jeszcze w tym roku?

| Kasper Fiszer 09.12.2016 449

Ukraińskie Intercity do Przemyśla jeszcze w tym roku?
Jednostka EKr1 "Tarpan"fot. Andrey Kurmelyov - TrainPix, lic. CC BY-SA 3.0
Koleje Ukraińskie chcą, by pierwszy pociąg z Kijowa do Przemyśla wyruszył jeszcze przed polskimi świętami Bożego Narodzenia. Miałby być obsługiwany jednostką Hyundai lub wyprdukowanym na Ukrainie „Tarpanem”. PKP Intercity nie potwierdza na razie ogłoszonej przez UZ daty startu.
Jak informowały dziś szeroko ukraińskie media, Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) planują wprowadzić do rozkładu jazdy zapowiadany pociąg Intercity do Polski jeszcze w tym roku. – UZ wydłuży 23 grudnia trasę pociągu Intercity Kijów – Lwów do Przemyśla – czytamy na łamach portalu lb.ua. Według informacji serwisu data startu połączenia została ogłoszona podczas prezentacji nowego rozkładu jazdy Kolei Ukraińskich.

Ceny biletów mają być przystępne

Być może pewnym zmianom ulegną pierwotne plany taborowe. PKP Intercity informowało nas bowiem przed tygodniem, że do uruchomienia kursu niezbędne jest uzyskanie dopuszczeń UTK dla składów Hyundai. Tymczasem, jak donosi lb.ua, na trasie do Przemyśla miałby kursować albo wspomniany zespół Hyundai Rotem, albo „Tarpan” – jednostka EKr1 wyprodukowana w ukraińskich zakładach w Krzemieńczuku.

Prawdopodobnie znacznie niższe niż zapowiadano będą ceny biletów. Przewodniczący Komitetu Transportowego Rady Najwyższej Ukrainy Jarosław Dubniewicz cytowany przez Centrum Strategii Transportowych stwierdził bowiem, że przejazd ze Lwowa do Przemyśla nie powinien kosztować więcej niż 5 euro. Czas przejazdu w pełnej relacji Kijów – Przemyśl miałby wynieść około siedmiu godzin.

PKP IC: rozmowy wciąż trwają

PKP Intercity nie potwierdziło nam jednak wskazywanej przez stronę ukraińską daty inauguracji kursu. – Trwają rozmowy na temat uruchomienia takiego połączenia. O szczegółach będziemy informować w najbliższym czasie – powiedział nam jedynie Cezary Nowak, rzecznik prasowy przewoźnika. Czekamy na odpowiedzi na nasze pytania ze strony UZ.

Obecnie PKP Intercity uruchamia tylko dwa kursy łączące Polskę z Ukrainą: Lwów-Express Wrocław/Warszawa – Lwów i Kijów-Express Warszawa – Kijów. Pierwszy z nich niedawno przestał być obsługiwany wagonami przystosowanymi do automatycznej zmiany rozstawu osi SUW 2000. W przypadku drugiego z połączeń pojutrze znacznie ograniczona zostanie siatka postojów po stronie ukraińskiej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (440)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Ukraina (440)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5