NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Ukraina też chce dołączyć do Nowego Jedwabnego Szlaku

| Roman Czubiński 08.11.2020 27

Ukraina też chce dołączyć do Nowego Jedwabnego Szlaku
fot. CTS Liski
Koleje Ukraińskie zamierzają włączyć się w szerszym zakresie w przewozy kontenerowe między Chinami a Unią Europejską. Trwają rozmowy na temat skierowania części pociągów właśnie przez terytorium Ukrainy. Jednym z partnerów w tym zakresie ma być PKP Cargo Connect.
Za negocjacje z ramienia Kolei Ukraińskich odpowiada ich spółka-córka CTS Liski, powołana do zarządzania i rozwijania przewozów kontenerowych i innych usług logistycznych oraz za zagraniczną ekspansję przewoźnika. Dyrektor wykonawczy spółki Edwin Berzinsz informuje, że rozmowy w sprawie podpisania umów długoterminowych z PKP Cargo Connect, BTLC Germany i DHL są zaawansowane. Projekt porozumienia z firmą kurierską oprócz świadczenia usług transportowych przewiduje także udostępnienie części powierzchni magazynowej w terminalach CTS Liski.

Umowa z PKP Cargo Connect umożliwi natomiast łatwiejsze uruchamianie pociągów kontenerowych z Ukrainy do Polski (a dalej – po całej sieci kolejowej Unii Europejskiej) oraz w kierunku odwrotnym. „Ukraina zajmuje strategicznie ważną pozycję na szlakach transportowych między Europą a Azją. Dotychczas ten potencjał prawie nie był jednak wykorzystywany. Jednym z priorytetów kierownictwa Kolei Ukraińskich będzie od tej pory lepsze wykorzystanie szlaków transportowych Ukrainy wraz z partnerami ze Wschodu i Zachodu. Stworzymy korzystny dla wszystkich uczestników system międzynarodowych przewozów kontenerowych – deklaruje szef CTS Liski.

Wolumen ładunków przewiezionych pociągami intermodalnymi przez terytorium Ukrainy ma sięgnąć w tym roku – według planów – miliona ton. Wiele wskazuje na to, że uda się osiągnąć ten cel. Mimo pandemii COVID-19 Koleje Ukraińskie przewiozły w ty roku już ponad 800 tysięcy ton ładunków skonteneryzowanych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5