NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Tunel na stacji Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]

| Michał Szymajda 04.01.2019 130

Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Fot. RK
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Tunel na stacji  Warszawa Włochy jeszcze nie oddany, a już zdemolowany [zdjęcia]
Dobiega końca modernizacja linii kolejowej 447. Na otwarcie czeka jeszcze kilka obiektów zlokalizowanych przy linii, m.in. tunel na przystanku kolejowym Warszawa Włochy.
Przebudowa tego przystanku wraz z dwoma peronami trwała od dwóch lat. Obecnie prace przy obiektach nad ziemią są już zakończone, jednak do wykończenia pozostał tunel pod peronami, który łączy także oba fragmenty dzielnicy.  – Zapraszam do sprawdzenia jak wygląda stan przejścia podziemnego, które, choć niedokończone, jest już kompletnie zdewastowane – napisał czytelnik.

Przejście zamknięte, ale otwarte...

Na miejscu sprawdziliśmy, że do przejścia, pozornie zamkniętego, można dostać się bez problemu, bowiem ktoś zdemontował część blach, którymi zakryto dojścia do tunelu. Z tunelu korzysta więc wielu pasażerów, ponieważ alternatywą jest przejście w poziomie szyn zlokalizowane przy zachodnim krańcu peronu, którym bezpośrednio nie dojdziemy jednak na północą stronę dzielnicy.

Ściany wyłożone płytkami w wielu miejscach pokrywa niechlujne graffiti, posadzka pełna jest szkła i śmieci, a nawet zniszczonych materiałów budowlanych. Uszkodzone są drzwi do bardzo drogich wind, a w szybach windowych znajdują się śmieci oraz materiały budowlane, których pełno jest także od strony Parku Kombatantów. Co ciekawe – w tunelu działa oświetlenie…

PLK: Zdemolowanego tunelu nie odbierzemy

Mieszkańcy dzielnicy podkreślają, że niedokończonej inwestycji nikt nie pilnuje, nie prowadzi się tu też, od przynajmniej kilku tygodni, żadnych prac budowlanych. PKP PLK - zleceniodawca prac, które wykonuje firma Intercor, że tak zniszczonego tunelu nie odbierze, a wykonawca będzie musiał zadbać o schludne wykonanie inwestycji. I będzie to musiała zrobić szybko.

– Przejście podziemne nie zostało oddane do użytku. To nastąpi w pierwszym kwartale tego roku. Przejście znajduje się na terenie budowy i za jego zabezpieczenie odpowiada wykonawca. Niestety akty wandalizmu, które obserwujemy w naszym otoczeniu, nie omijają terenów kolejowych. Wykonawca został zobowiązany do właściwego zabezpieczenia terenu, a przy ostatecznym odbiorze obiektu ściany będą musiały być czyste – napisał Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK.

– Przy odbiorach wykonawca jest zobowiązany do oddania prac i obiektów bez wad. Nowa infrastruktura będzie oczywiście podlegała gwarancji udzielonej przez wykonawcę – dodaje.

Pasażerowie o dewastacji tunelu informowali już wielokrotnie w ciągu ostatnich tygodni. Zarówno PKP PLK jak i Intercor dotąd nie zabezpieczyli tunelu. 3 stycznia można było po nim spokojnie spacerować pośród dziesiątek rozbitych butelek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5