NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trzy nowe połączenia kolejowe do lotnisk w 2015 roku

| Justyna Urbaniak, Rynek Infrastruktury 22.01.2015 139

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-01-22 09:29:38 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
O ile w Rębiechowie ma to jeszcze jakiś sens bo to przelotowy przystanek PKM, to jak takie Balice, o Szymanach już nie wspominając, mogą wygenerować potoki pasażerów odpowiednie dla transportu kolejowego, jeśli nawet Okęcie nie jest w stanie tego zrobić. Pomysłodawcom tych kolejek lotniskowych proponuje pojeździć pociągami na Okęcie poza godzinami szczytu i policzyć liczbę pasażerów w sześciowagonowych elfach kursujących co 15-20 minut. Palce jednej ręki do tego wystarczą.

POlskę opanowawały dwie groźne epidemie. Budowy lotnisk tam gdzie ich nie potrzeba (Szymany, Radom, Lublin, Gdynia, Toruń itd.) i rzecz jasna linii kolejowych do nich, no bo jak to lotnisko bez kolei. Nie ważne, że pociągów-muchowozów będzie 10 razy tyle co samolotów, ale musi być.
2015-01-22 09:34:29 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Znamienne! Od ponad pół wieku (poza CMK) wszystkie nowo wybudowane linie kolejowe w Polsce prowadzą do lotnisk. Element kolei aglomeracyjnej, która także się rozwija.
Ogólnie skasowano 100x więcej km linii niż ich wybudawano.
Największym szokiem jest jednak ciągły spadek przewozów towarowych przy nieustannym wzroście gospodarczym i wzroście zagranicznej wymiany handlowej. Nieustannie odbywa się tory na TIRy.
Wniosek: sprzedać PLK przewoźnikom towarowym i zapomnieć o państwowych torach i państwowych pendolino i TLK. Inaczej pociągi obejrzycie tylko w Chabowce i na Głównym przy Towarowej oraz w WOlsztynie + podmiejskie kolejki w kilku miastach największych
2015-01-22 09:51:20 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,16927720,Tania_i_komfortowa_pustym_samolotem_podroz_do_Krakowa.html#TRLokZielTxt
2015-01-22 09:56:29 Autor: wrocynka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wrocławskie lotnisko ma zaś połączenie jak przystało na pętlę PKS-u. Mieli budować linię od stacji na Żernikach - za drogo dla PKP. Mieli budować od Wrocławia Zachodniego - nie pasuje miastu. Puste perony ponoć stoją pod ziemią, i nic. Jedzie się tam przez korki na Nowym Dworze i potem wiejską, wąską drogą. Ale autobusy mają na czole dumny napis AIRPORT.
:)
2015-01-22 10:21:29 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Tak - to epidemia, to coś jak mutacja zespołu szmaciarewicza,
budowa lotnisk i kolei do nich,
megalomania lokalnych kacyków,
w dipach im się przewraca,
plus oczywiście durne PKP które samo podkłada łeb pod topór,
po co ta kolej na zanikające lądowisko w Modlinie?
czy małorolny Struzik za mało płaci dla Ryanair?

lądowisko w lasach pod Olsztynem - idiotyzm we wszystkich kategoriach,
lądowiska nie ma - kolej będzie - chyba dla mikoli-fotopstryków...
2015-01-22 10:37:11 Autor: Jurand z Pup
---.dynamic.chello.pl
Okęcie jest puste, bo jeździ tam sześcioczłon i są do wyboru autobusy i taksówki. Do Szyman nie będą jeździły sześcioczłony, ani raczej taksówki. Pracy w POlsce nie ma, na Warmii i Mazurach już zupełnie nie ma. Dlatego loty na wyspy będą cieszyły się bardzo dużą popularnością i, jasna sprawa dobrze dopasowany, szynobus ma gwarantowane powodzenie.
2015-01-22 10:55:50 Autor: Sven
---.centertel.pl
Po pierwsze gdy jeżdzę na Lotnisko Chopina to pasażerów jest koło 20-50 w każdym pociągu a czasami i 100 i ilość systematycznie wzrasta.
I proszę nie mówić że lotnisko w modlinie zanika gdyż obsłużyło blisko 2 mln pasażerów i przegoniło chociażby Wrocław. Już w tym roku bedzie przetarg na rozbudowę terminalu w Modlinie gdyż jego granica przepustowości sie bardzo szybko zbliża i są tam często tłoki i zatory na ściekach do samolotów. Co ciekawsze choc Modlin obsłużył 2 mln pasażerów to ruch na Chopinie nie spadł i nadal jest ponad 10 mln podróżnych w 2014 roku co oznacza że liczba pasażerów znacząco wzrosła i oba porty lotnicze działają bez kanibalizacji.
Wiec prosze o zapoznanie sie wpierw z tematem a potem wypowiedzi.
2015-01-22 11:07:05 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Swojego czasu chcieli budować lotnisko w Zegrzu pod Koszalinem. Było to marzenie niejakiego Stasia gawłowskiego - lokalnego kacyka. Na szczeście ten idiotyczny pomysł nie przeszedł i umarł śmiercia naturalna.
2015-01-22 11:08:01 Autor: Gdynianin
---.19.246.220
PKM dobra inwestycja, dobre połączenie z Rębiechowem jest potrzebne ze względu na ilość pasażerów. To ma większy sens niż osobne lotnisko w Gdyni. Kasa zamiast na lotnisko mogłaby iść na inne inwestycje, choćby gdyńską komunikację miejską. Gdyńska komunikacja miejska jest bardzo dobra, ale nigdy nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej
2015-01-22 11:23:26 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@Sven

Skąd masz takie dane?
Modlin i 2 melony pasażerów!!!!

Tu masz źródło : Źródło: Liczba obsłużonych pasażerów oraz wykonanych operacji w ruchu regularnym i czarterowym w latach 2011–2013 (pol.). Urząd Lotnictwa Cywilnego, marzec 2014. [dostęp 14 May 2014].

Modlin to niecałe 350 tysięcy pasażerów z dynamiką wzrostu - /minus/ 60% w stos. do riku poprzedniego,
Warszawa Okęcie - 10 mln,
Kraków - 3,5 mln,
Gdańsk - 2,9 mln,
Poznań i Wrocław - po 1,5 mln,
potem długo, długo nic,
i reszta lądowisk w Polsce po circa 300 tys. pasażerów rocznie,

poczytaj - potem pisz...
2015-01-22 11:27:51 Autor: Huciński (PL)
---.dynamic.chello.pl
Jest pewien kłopot z kolejkami "lotniskowymi".
I to nawet na Okęcie, Balice...
Jeżeli te projekty kolejowe mają się udać to nie powinny być 'adresowane' wyłącznie pod pasażera samolotu, tylko także do jakiejś innej grupy pt. pasażerów. Wiadomo że w bliskim sąsiedztwie lotniska o tak do 5 - 10 km. ludzie niechętnie się osiedlają. Mieszkać w domu z latającymi nawet co 3 minuty samolotami, to dyskomfort. Więc nie można liczyć na pasażera (mieszkańca) w pobliżu lotniska. Ale za to w pobliżu dużych lotnisk, chętnie lokują się centra logistyczne, powstają hotele i na ludzi z tych obiektów można liczyć, ale to i tak może być mało. Dlatego idealnie byłoby żeby linia kolejowa w pobliżu lotnisk, miała charakter przelotowy. Biegła z dużego miasta przez lotnisko do jakiegoś innego miasta, wtedy miałoby to większy sens. Niestety nie da się tak po prostu przenieść lotniska, z wielu względów np. braku odpowiedniej rzeźby terenu, pod nowy obiekt, koszty itd. Ale jakby było dobrze gdyby lotnisko było gdzieś w połowie linii kolejowej np. miedzy Łodzią a Warszawą, Krakowem a Katowicami itd.
2015-01-22 11:35:31 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Huciński:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Centralny_Port_Lotniczy_dla_Polski
2015-01-22 12:16:24 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@busiarzewon: ale muchi to jeżdżą tylko na owym dobudowanym, niespełna dwukilometrowym ogryzku między Służewcem a Okęciem. Na pozostałej zaś części trasy Elfy SKM i KM pękają w szwach, ponieważ korzystają z nich służewieckie słoiki jadąc z korpo na Tarcho ;-)
2015-01-22 12:49:17 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@sven
Przytomny komentarz.
Liczba pasażerów w samolotach będzie w 2015 większą niż pasażerów IC
2015-01-22 12:52:53 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
W dzisiejszej (czwartkowej) rozmowie z Radiem Gdańsk prezes Portu Lotniczego Trójmiasto stwierdził, że uruchomienie Pendolino nie wpłynęło w istotny sposób na loty na trasie Rębiechowo - Modlin. Nic dziwnego - 3 godziny w tym pseudoszybkim pociągu to umiarkowana konkurencja dla podróży lotniczych, a ceny biletów IC również nie są zachęcające. Dodatkowo, kiedy zostanie wyłączona z użytkowania Warszawa Centralna, oferta kolejowa stanie się jeszcze mniej atrakcyjna!
2015-01-22 13:25:38 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Kolej poprzez Lotnisko Chopina miałoby o wiele więcej pasażerów gdyby zrobiono stację przelotową na linii S8 (Warszawa-Piaseczno-Radom). Problemem jest to, że lotnisko znajduje się blisko centrum Warszawy i czas dojazdu koleją z powodu dość okrężnej trasy nie jest konkurencyjny w stosunku do transportu samochodowego i autobusowego. Sądzę jednak, że po oddaniu nowej hali i poprawie dostępności stacji i lepszej informacji liczba pasażerów kolejowych wzrośnie.
Inna sytuacja jest w Krakowie i Gdańsku, tam odległości do lotnisk od centrum Krakowa i centrum Gdańska są większe i dojazd koleją stanowi interesującą alternatywę. Sam jechałem kilka lat temu pociągiem z Krakowa Głównego do Balic. Gdy odejdzie przesiadka do autobusu i wyremontowane zostanie torowisko to czas przejazdu będzie konkurencyjny.
Rębiechowo - pociągiem szybko dojedzie się do różnych rejonów Trójmiasta.
Szymany to chyba pomyłka - ile samolotów będzie tam lądować? Z tym, że linia została wyremontowana nie tylko z myślą o lotnisku, ale też częściowo przez Svedpol. A odcinek Olsztyn-Szczytno zasługiwał na naprawę.
2015-01-22 13:34:41 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Nie należy zapominać, że w roku 2016 rozpoczyna się budowa linii do lotniska w Pyrzowicach. Uroczyste otwarcie 31 listopad 2018.
2015-01-22 17:04:09 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@Kolejarz realista

Guzik prawda,
otwarcie będzie 30 lutego 2017...
2015-01-22 18:49:33 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@.Piotr:

A po co komu samoloty na lotnisko czy pasażerowie w pociągu na nie...?
Jest kasa, trzeba wydać, zrobić tory, często potem lotnisko :D.

P.S.
Byłem dziś w Krakowie, w chyba wszystkich stacjach PB reklamuje się na gwałt, że ma dużo biletów po 20 zł z Krakowa do Kielc i Warszawy :D. Co za reklama!
2015-01-22 19:59:33 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
@tomek janiszewski
"ale muchi to jeżdżą tylko na owym dobudowanym, niespełna dwukilometrowym ogryzku między Służewcem a Okęciem. Na pozostałej zaś części trasy Elfy SKM i KM pękają w szwach, ponieważ korzystają z nich służewieckie słoiki jadąc z korpo na Tarcho ;-)"

Tak jest tylko w godzinach szczytu. Kilka dni temu jechałem z Zachodniej na lotnisko i z powrotem w godz. 11-13. W SKM na lotnisko naliczyłem poza mną 1 (jednego!) pasażera, który wysiadł na Służewcu. Dalej jechał tylko kierownik i ja. W drugą stronę niewiele lepiej. No sorry, ale to są potoki na taksówkę, a nie na elfa.
2015-01-23 10:21:36 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
A ile osób tym sprzętem przyjechało na Centralny/ Śródmieście?
2015-01-25 00:49:30 Autor: Modlińczyk
---.free.aero2.net.pl
@Maurycy
Twoje dane w sprawie Modlina są nie precyzyjne to mało powiedziane ,daleko mieszkasz.
Modlin na koniec listopada wyprzedził Poznań w liczbie obsłużonych pasażerów.Niestety wielu tu piszących nie odchodzi od komputerów i myśli że ich okolica to pępek świata. Koniec listopada to 1,5 mln pasażerów ,koniec roku 2014 to 1,7 mln pasażerów .Z tendencją wzrostową.
Te dane które podajesz to rok w którym była awaria i naprawa pasa startowego.
To jest lotnisko dla całej północno wschodniej Polski.Praca tu jest w Brukseli,Londynie,Rzymie a nie tak jak w zachodniej Polsce na miejscu.
Przy takich cenach jakie oferuje Ryanair wszystkie połączenia autobusowe straciły rację bytu.
Lotnisko w Szymanach ma szanse na rozwój pod warunkiem dobrej siatki połączeń do Włoch ,Belgii,Anglii ,Szwecji,Islandii,Norwegii.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5