Partnerzy serwisu:
Kadry

Trzy miesiące Marii Wasiak

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-12-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Trzy miesiące Marii Wasiak
22 grudnia minęły 3 miesiące od powołania Marii Wasiak na stanowisko ministra infrastruktury i rozwoju. Co do tej pory zrealizowała nowa minister? Jak można się spodziewać, koalicja i opozycja ma w tej kwestii skrajnie przeciwstawne opinie.

Mimo naszych wielokrotnych próśb o przygotowanie „raportu otwarcia” minister Wasiak, nie otrzymaliśmy listy ani zestawu zrealizowanych w ostatnich tygodniach działań, ani priorytetów na najbliższy okres. Piotr Popa, rzecznik MIR, przekazał nam jedynie że „priorytety resortu są zbieżne z expose premier Ewy Kopacz. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju pracuje nad realizacją zapowiedzi pani premier”. W ramach październikowego expose Ewa Kopacz zapowiedziała „rewolucję na kolei”, jednak nie odniosła się do tego zagadnienia w sposób szczegółowy. W expose padła też m.in. deklaracja budowy w latach 2014-20 w sumie 1770 km autostrad i dróg ekspresowych, a także 35 obwodnic. Zadeklarowała też m.in. 13,5 mld zł na nowy tabor i linie tramwajowe dla polskich miast.

Co zatem o dokonaniach Marii Wasiak sądzą posłowie z Komisji Infrastruktury?

Lamczyk: Nowa minister szybko rozeznała się w zasadach funkcjonowania funduszy UE

– Minister Marię Wasiak trzeba pochwalić przede wszystkim za błyskawiczne rozeznanie się w zasadach funkcjonowania funduszy unijnych. Poza tym już pod jej kierownictwem dokończono prace nad nowelizacją Ustawy o transporcie kolejowym, znacznie ułatwiającą procedury związane ze zdobywaniem pozwoleń na budowę [Sejm parę dni temu przegłosował nowelizację, teraz zajmie się nią Senat – red.]. Zmiana przepisów zbliży procedury przy realizacji inwestycji kolejowych do bardzo uproszczonych w ostatnich latach procedurach dla inwestycji drogowych – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Stanisław Lamczyk, poseł PO.

Jeśli chodzi o wyzwania, przed którymi stoi Maria Wasiak, to Lamczyk wymienia przede wszystkim przyspieszenie inwestycji PKP PLK. – Na kolei zaczynają być robione studia wykonalności dla inwestycji z nowej perspektywy, a na drogach rozstrzygnięte są już niektóre przetargi budowlane. To nie jest wina pani minister, ale jej rolą powinno być sprawienie, żeby tempo prac na kolei było takie same jak na drogach – ocenia Lamczyk.

Król: Na kolei słabo, więc np. o drogach aż strach myśleć

Zupełnie inaczej patrzy na to Piotr Król, poseł PiS z Komisji Infrastruktury. – Wszyscy się spodziewaliśmy, że biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia zawodowe nowej pani minister, sprawy na kolei pójdą szybko do przodu. Tymczasem widać, że wdrożenie Pendolino z każdym dniem rodzi dużo konsekwencji. Rozkład jazdy jest ustawiany pod Pendolino, na czym tracą i przewoźnicy regionalni, i towarowi. Część relacji znika, nierozwiązany jest problem Przewozów Regionalnych. Tu się spodziewaliśmy, że pani minister przedstawi szybko proponowane rozwiązania – zauważa Piotr Król. Należy przypomnieć, że przedstawiony kilka tygodni temu na Komisji Infrastruktury projekt reformy Przewozów Regionalnych nie spotkał się z entuzjazmem polityków PiS.

Poseł Król uważa, że wbrew temu co mówi koalicja rządząca, na kolei nic specjalnego w tym momencie się nie dzieje. – Frekwencja w Pendolino nie rzuca na kolana. Jednocześnie widać problem nadmiernego wykorzystania infrastruktury pod Pendolino. W tym kontekście trudno nie mieć obaw jeśli chodzi o działalność pani minister w zakresie budowy dróg czy systemu viaTOLL – dodaje poseł PiS.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Maria Wasiak nowym sekretarzem Warszawy

Prawo i polityka

Maria Wasiak nowym sekretarzem Warszawy

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Maria Wasiak zastępcą prezydenta Bydgoszczy

Prawo i polityka

Wasiak: Związkowcy w RN PKP nie dopełnili obowiązków

Kadry

Wasiak: Związkowcy w RN PKP nie dopełnili obowiązków

jm/ew, Rynek Kolejowy 05 listopada 2015

Maria Wasiak spotkała się z branżą kolejową

Prawo i polityka

Maria Wasiak: Z Warszawy do Krakowa w dwie godziny maksymalnie za 3 lata

Prawo i polityka

Maria Wasiak: Prywatyzacja PKP Energetyka sprawdzona bardzo dokładnie

Prawo i polityka

Maria Wasiak: Prywatyzacja PKP Energetyka sprawdzona bardzo dokładnie

Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 28 sierpnia 2015

Zobacz również:

Maria Wasiak nowym sekretarzem Warszawy

Prawo i polityka

Maria Wasiak nowym sekretarzem Warszawy

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Maria Wasiak zastępcą prezydenta Bydgoszczy

Prawo i polityka

Wasiak: Związkowcy w RN PKP nie dopełnili obowiązków

Kadry

Wasiak: Związkowcy w RN PKP nie dopełnili obowiązków

jm/ew, Rynek Kolejowy 05 listopada 2015

Maria Wasiak spotkała się z branżą kolejową

Prawo i polityka

Maria Wasiak: Z Warszawy do Krakowa w dwie godziny maksymalnie za 3 lata

Prawo i polityka

Maria Wasiak: Prywatyzacja PKP Energetyka sprawdzona bardzo dokładnie

Prawo i polityka

Maria Wasiak: Prywatyzacja PKP Energetyka sprawdzona bardzo dokładnie

Michał Szymajda, Rynek-Kolejowy.pl 28 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5