Dobra wiadomość dla linii Kraków - Katowice. PLK wreszcie udało się rozstrzygnąć ogłoszony prawie dwa lata temu przetarg na modernizację odcinka torów między Krzeszowicami a Trzebinią.
We wrześniu 2015 roku PKP PLK
ogłosiła rozpisanie przetargu na modernizację torów pomiędzy Krakowem a Katowicami. Obejmuje on odcinek 17,5 km dwutorowej linii kolejowej pomiędzy Trzebinią a Krzeszowicami w województwie małopolskim (od km 29,110 do km 46,700 linii nr 133).
Trwające półtora roku postępowanie jeszcze wydłużyły odwołania, które wniosły trzy konsorcja: Torpolu i Budimeksu; ZUE i Strabagu oraz OHL ZS i Elektrizace zeleznic Praha. Odwołania okazały się zasadne, bo PLK niesłusznie wykluczyła te podmioty z przetargu.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Jak okazało się w połowie lipca, dwa pierwsze wymienione konsorcja złożyły jedyne ważne oferty w postępowaniu. Konsorcjum Torpolu i Budimeksu zaproponowało za realizację 734,7 mln zł brutto, a konsorcjum ZUE i Strabagu 846,9 mln zł brutto. Kosztorys kształtował się na poziomie 953,6 mln złotych.
Jak poinformował w raporcie giełdowym Torpol, oferta tej spółki jako lidera konsorcjum z Budimeksem została zatwierdzona jako zwycięska przez PKP PLK. Decydowało kryterium ceny (80%), czasu realizacji (10%) oraz okresu gwarancji (10%). Zaproponowany czas realizacji to 27 miesięcy od daty podpisania umowy.
W kwietniu minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk
zapowiedział podpisanie umowy z wykonawcą tego odcinka we wrześniu 2017 roku. Po wyborze najkorzystniejszej oferty jest to możliwe, choć najpierw trzeba zaczekać na ewentualną kolejną turę odwołań.