Partnerzy serwisu:
Tabor

Trwają testy ERTMS p.2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
20-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Trwają testy ERTMS p.2
Od miesiąca PKP Polskie Linie Kolejowe testują europejski system zarządzania ruchem kolejowym ERTMS poziomu drugiego. Na szlaku, który wybrano do przeprowadzenia prób, badane jest między innymi działanie urządzeń w ekstremalnych sytuacjach.

ERTMS to zintegrowany system zarządzania ruchem kolejowym, który docelowo ma działać na najważniejszych liniach kolejowych w Europie. W Polsce wdrażany jest m.in. na linii kolejowej E30 z Legnicy do Bielawy Dolnej. Na liczącym ponad 84 km odcinku zamontowano urządzenia przytorowe – eurobalisy oraz maszty radiokomunikacyjne. Uzupełnieniem systemów ulokowanych w infrastrukturze są urządzenia pokładowe w lokomotywach, wspomagające oraz kontrolujące pracę maszynisty.

W czerwcu na zamkniętych dla ruchu odcinkach linii kolejowych, najpierw od stacji Okmiany i szlaku Okmiany – Bolesławiec, następnie na odcinku pilotażowym Okmiany – Bolesławiec – Zebrzydowa rozpoczęto testy systemu. Pozwolą one zweryfikować przyjęte założenia dotyczące rozwiązań technicznych. W czasie prób sprawdzane są wszystkie aspekty działania systemu, w tym zasięg sygnału radiowego oraz transmisja danych pomiędzy urządzeniami przytorowymi pokładowymi.

– Testy odbywają się według specjalnie opracowanych scenariuszy, które zakładają m.in. usterki czy celowe działania, np. niepodjęcie hamowania przez maszynistę lub niereagowanie na wskazania urządzeń. Pozwoli to sprawdzić, czy system w prawidłowy sposób zareaguje w tych ekstremalnych sytuacjach – mówi Jarosław Kozłowski z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., odpowiedzialny za inwestycję. – Przeprowadzone do tej pory próby potwierdzają, że system sprawuje się zgodnie z przyjętymi założeniami – dodaje.

 

System testują elektrowozy typu EP09 z zabudowanymi urządzeniami pokładowymi ETCS i GSM-R. W lokomotywach zainstalowała go firma Newag Gliwice Po pomyślnym zakończeniu testów linia kolejowa wraz z systemem zostanie wprowadzona do eksploatacji, a wiedza zdobyta podczas badania posłuży do wdrożenia podsystemów ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

System ERTMS drugiego poziomu obejmuje ETCS, czyli Europejski System Sterowania Pociągiem, który umożliwia ciągłą kontrolę pracy maszynisty. Jego działanie polega na komunikowaniu się urządzeń przytorowych z lokomotywą i przekazywaniu informacji dotyczących m.in. maksymalnej dozwolonej prędkości na danym odcinku. W skład ERTMS drugiego poziomu wchodzi również cyfrowy system kolejowej komunikacji GSM-R, który wykorzystuje dedykowany kolei standard bezprzewodowej transmisji danych GSM do komunikacji głosowej między pracownikami kolei (dyżurnymi ruchu, dyspozytorami, maszynistami, pracownikami obsługi technicznej) oraz do przekazywania informacji do lokomotyw.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5