Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Trwają testy ERTMS p.2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
20-07-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Trwają testy ERTMS p.2
Od miesiąca PKP Polskie Linie Kolejowe testują europejski system zarządzania ruchem kolejowym ERTMS poziomu drugiego. Na szlaku, który wybrano do przeprowadzenia prób, badane jest między innymi działanie urządzeń w ekstremalnych sytuacjach.

ERTMS to zintegrowany system zarządzania ruchem kolejowym, który docelowo ma działać na najważniejszych liniach kolejowych w Europie. W Polsce wdrażany jest m.in. na linii kolejowej E30 z Legnicy do Bielawy Dolnej. Na liczącym ponad 84 km odcinku zamontowano urządzenia przytorowe – eurobalisy oraz maszty radiokomunikacyjne. Uzupełnieniem systemów ulokowanych w infrastrukturze są urządzenia pokładowe w lokomotywach, wspomagające oraz kontrolujące pracę maszynisty.

W czerwcu na zamkniętych dla ruchu odcinkach linii kolejowych, najpierw od stacji Okmiany i szlaku Okmiany – Bolesławiec, następnie na odcinku pilotażowym Okmiany – Bolesławiec – Zebrzydowa rozpoczęto testy systemu. Pozwolą one zweryfikować przyjęte założenia dotyczące rozwiązań technicznych. W czasie prób sprawdzane są wszystkie aspekty działania systemu, w tym zasięg sygnału radiowego oraz transmisja danych pomiędzy urządzeniami przytorowymi pokładowymi.

– Testy odbywają się według specjalnie opracowanych scenariuszy, które zakładają m.in. usterki czy celowe działania, np. niepodjęcie hamowania przez maszynistę lub niereagowanie na wskazania urządzeń. Pozwoli to sprawdzić, czy system w prawidłowy sposób zareaguje w tych ekstremalnych sytuacjach – mówi Jarosław Kozłowski z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., odpowiedzialny za inwestycję. – Przeprowadzone do tej pory próby potwierdzają, że system sprawuje się zgodnie z przyjętymi założeniami – dodaje.

 

System testują elektrowozy typu EP09 z zabudowanymi urządzeniami pokładowymi ETCS i GSM-R. W lokomotywach zainstalowała go firma Newag Gliwice Po pomyślnym zakończeniu testów linia kolejowa wraz z systemem zostanie wprowadzona do eksploatacji, a wiedza zdobyta podczas badania posłuży do wdrożenia podsystemów ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

System ERTMS drugiego poziomu obejmuje ETCS, czyli Europejski System Sterowania Pociągiem, który umożliwia ciągłą kontrolę pracy maszynisty. Jego działanie polega na komunikowaniu się urządzeń przytorowych z lokomotywą i przekazywaniu informacji dotyczących m.in. maksymalnej dozwolonej prędkości na danym odcinku. W skład ERTMS drugiego poziomu wchodzi również cyfrowy system kolejowej komunikacji GSM-R, który wykorzystuje dedykowany kolei standard bezprzewodowej transmisji danych GSM do komunikacji głosowej między pracownikami kolei (dyżurnymi ruchu, dyspozytorami, maszynistami, pracownikami obsługi technicznej) oraz do przekazywania informacji do lokomotyw.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Co dalej z budową systemu łączności GSM-R?

Infrastruktura

Co dalej z budową systemu łączności GSM-R?

Mikołaj Kobryński 17 kwietnia 2025

Przetarg na ekspertyzę w sprawie wdrażania GSM-R rozstrzygnięty

Infrastruktura

Tak Norwegia wdraża ERTMS. Proces zaplanowany na dekady

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

Co dalej z budową systemu łączności GSM-R?

Infrastruktura

Co dalej z budową systemu łączności GSM-R?

Mikołaj Kobryński 17 kwietnia 2025

Przetarg na ekspertyzę w sprawie wdrażania GSM-R rozstrzygnięty

Infrastruktura

Tak Norwegia wdraża ERTMS. Proces zaplanowany na dekady

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij