NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trwają testy ERTMS p.2

| PKP PLK 20.07.2014 121

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-07-20 10:16:52 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Ktoś wie kiedy zakończono montaż systemu, balis i masztów?
2014-07-20 10:25:21 Autor: amigo.ze.szwecji
---.centertel.pl
a to niespodzianka
2014-07-20 12:43:11 Autor: amigo.ze.szwecji
---.58.144.198.bredband.tre.se
Ertms 2 no no .
(Jakis amigo falszywy niby ze Szwecji)
2014-07-20 12:49:33 Autor: Ciołołek
---.gl.digi.pl
Amigo ze Szwecji z polskim IP, może się sklonował i jeden przybył z ziemi szwedzkiej do polskiej :)
2014-07-20 13:26:57 Autor: Potop
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To pewnie kolejny Potop szwedzki ;)
2014-07-20 14:35:48 Autor: Xoov
---.net.azartsat.pl

Xoov
W odpowiedzi na post życzliwy:
"Ktoś wie kiedy zakończono montaż systemu, balis i masztów?"
Balisy były już rok temu - http://wstaw.org/m/2014/07/20/DSCN1755.jpg (lipiec 2013), natomiast maszty były stawiane w tym roku.
2014-07-20 15:27:56 Autor: amigo.ze.szwecji
---.68.189.228.mobile.tre.se
Klon sie pojawil. Testy sie pojawily.
2014-07-20 15:33:37 Autor: amigo.ze.szwecji
---.68.189.228.mobile.tre.se
Chcialem tylko dodac ze w Polsce moda,trend ze nawet nazwe wykorzystaja.
2014-07-20 16:05:36 Autor: 52 8177
---.dip0.t-ipconnect.de
" ... elektrowozy typu EP09 ..."

O ile ja wiem, to na razie tylko jeden EP09 ma ETCS!

Albo jest ich naprawde juz "kilka"?
2014-07-20 17:58:45 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Interesuje mnie, czy urządzenia współpracują z rogatkami na przejazdach?. W ub. roku jadąc do Bolesławca, z kolegą. Mało w portki nie narobiłem mu w kabinie. Jakieś 2km przed Tomaszowem Bolesławieckim, po prawej stronie ciągnie się dość długi ekran. Później po lewej stronie dochodzi drugi ekran. A na końcach tych ekranów, wypada się na lekki łuk w lewo, i jest przejazd z rogatkami. Ten przejazd nie zadziałał i rogatki się nie zamknęły. Tir prawie uciekł nam z przejazdu z przed nosa, przy pełnej szybkości. Z przeciwnej strony jechało Regio DB, 2 człony czerwonych spalinóweczek. Maszynista chyba tez narobił w gacie?.
2014-07-20 21:21:07 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
Musiałeś być nieźle naćpany jak nie zauważyłeś wskazań sygnalizacji przejazdu TOP, jeśli jest usterka ssp masz o tym informację, jeśli usterka jest poza TOP a przejazdem informacje masz z LSC, nieźle musiało być w tej kabinie: dyletant bez uprawnień zagaduje maszynistę i nie wie co się dzieje.
2014-07-20 22:16:32 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
info zawsze aktualne
Generalny konserwator zabytków
wraz z
Ministrem ochrony środowiska
wstrzymali wszelkie prace na lini kolejowej Jaworzno Szczakowa - Mydlniki
linię postanowiono zamienić w skansen kolejnictwa
a na części nasypów utworzono rezerwat ścisły w związku ze znalezieniem siedlisk
unikalnych w świecie gatunków: trupiarza podkładowca i podżerka szynowca

do czasu wybudowania nowej linii w bliżej nieokreślonym czasie uprasza się podróżnych o
korzystanie z autobusów a w razie alergii na drogi o podróż
linią zastępczą przez Warszawę!!!! :)
Życzymy przyjemnej podróży. PLK S.A. InterCity S.A. Przewozy Regionalne
2014-07-20 23:27:17 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
A co, myślicie że w Hameryce SSP potrzebne? Nie po to mają lokomotywy ze zderzakami jak u lodołamacza.
2014-07-21 10:06:56 Autor: plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jeżdżę codziennie tą trasą i jedną i tę samą EP09 widzę. Ta druga pewnie na Targowej stoi !. To się nazywa postęp. W Centrali pewnie taką makietkę mają i się uczą wieczorowo o co chodzi w tej kolei .... A my w upale przy zamkniętych oknach przerabiamy codzienność.
2014-07-21 10:22:43 Autor: d33
---.158.222.80
@ja - nie wiesz jednego - pierwszego błędu półrogatek automatycznych i innych tarcza przejazdowa z reguły nie pokaże gdyż następuje on już po nieudanym wymuszeniu zamknięciu przejazdu czyli również minięciu tarczy, później o awarii to i tak już wszyscy wiedzą więc te lampki na czarno białych słupkach to niech sobie wsadzą unowocześniacze kolei - widomo gdzie.
Odnośnie prób - jaki jest czas reakcji systemu i jego skuteczność na błąd, przejechanie stój , wjechanie na tor niewłaściwy, zajęty, chodzi o faktyczny skuteczny zawsze czas reakcji a nie relacja; faktyczna reakcja - założony czas reakcji bo założyć to wy możecie sobie 3 minuty zamiast 0,3 sek.
2014-07-21 10:55:41 Autor: plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
@D33

Głupoty piszesz. Widać, że nie masz żadnej wiedzy.
Po najechaniu na czujnik / przed topem/ włącza się ssp. Jak jest usterka to topy świecą pomarańczowe lub są całkowicie ciemne. Oba przypadki wymuszają na mechaniku 20 km/h na przejeździe. Ile faktycznie pojedzie to jego sprawa. Do czasu.... ETCSu. Ten nie pozwoli szybciej. Dodatkowo usterki ssp są przesyłane do terminala dyżurnego / stacyjnego lub lcs/.
Proste?
2014-07-21 14:54:29 Autor: Palomino XIII
---.internetdsl.tpnet.pl
Może być nawet ERTMS p.5, pytanie tylko czy będzie działał prawidłowo i na czas. Ostatnio mieliśmy okazję czytać o tabletach dla maszynistów..... danie wędki nie zrobi z nas wędkarzy łowiących półtonowe ryby... Pani poseł Bieńkowska, niedługo do tablicy :> wybory idą , już czas czas i czas! :> A zwinny dziobak zahaczy dzióbkiem rąbek sukienki...
2014-07-21 15:12:13 Autor: strojvedouci
---.centertel.pl
@plk
To jak wytłumaczysz zdarzenie: TOP minąłem na biało (na 100%, podwójna obsada, we dwóch trudno byłoby przegapić ) , a pod prawym szlabanem na przejeździe przytrzaśnięty wóz straży pożarnej?
2014-07-21 15:56:27 Autor: plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
@strojvedouci
Bardzo prosto. Co jest wymagane dla ssp aby zatrzymać pojazd kołowy? Migające na przemian światła czerwone / kodeks ruchu drogowego/ . Drągi są dodatkowo !. W innych zarządach kolei są tylko światła i wystarcza.
Przytrzaśnièta straż pożarna to dowód na to kto chce być ważniejszy na przejeździe. Tylko że kierowcy zapominają o tym kto jest większy.
Usterka w ssp jest wówczas jak šwiateł ostrzegawczych nie włączy. Wtedy topy na pomarańczowo. Jak masz problem z drągiem to usterka 2 klasy.
Tego niestety wielu kierowców nie pojmuje że z definicji światła zabraniają wjazdu. U nas chodżby bramę żelbetową postawić na przejeździe to zawsze się trafi jakiś kretyn co będzie chciał objechać.
Dodam że nie ma urządzeń kontrolujących wolną strefę na przejeździe jak np radar dla tych zamkniętych półrogatkami co jeszcze chcieli zdążyć przejechać a tu ich wredny system przymknął albo właśnie objeżdżali półrogatki. Na głupotę na przejazdach jedynie pataolog przyjmuje ......
2014-07-21 16:06:38 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@strojvedouci

Światło białe na TOP-ie jest zapalane wtedy, gdy na przejeździe zapalą się drogowe sygnalizatory (2 komory migające na czerwono). TOP jest zapalany zanim opuszczą się rogatki, zostało to ustalone podczas konsultacji podczas tworzenia systemu, gdyż wtedy przy prędkości 160 km/h TOP musiałby być kilka kilometrów od przejazdu, co byłoby dużą komplikacją w kwestii prawidłowego odczytywania przez maszynistę do którego przejazdu odnosi się TOP.

Jest tak, gdyż kiedy kierowca widzi czerwone światło na sygnalizatorze drogowym, to ma bezwzględny zakaz wjazdu na przejazd kolejowy, niezależnie od rogatek i tak musi się zatrzymać, tak jak przed każdym przejazdem bez rogatek.

Sygnalizacja uszkodzonej rogatki jest od razu na nastawni, a system SSP "wie" o tym dopiero w następnym cyklu wzbudzenia.
Tak to po prostu działa, a niezależnie od okoliczności to kierowca ponosi winę za wypadek na przejeździe.
2014-07-21 16:49:25 Autor: d3
---.31.40.246.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Myślę że lepiej było trzymać się starego systemu tak jak to zrobili Ruscy, informacja o stanie przejazdu jest podawana razem z sygnałem blokady poprzez szyny na sąsiedniej częstotliwości, komunikat taki wystarczy nawet gdy się nie domknie szlaban lub sygnalizator siądzie to się maszynista o tym dowie w połowie drogi od czujnika do przejazdu- u nas tak też było ale mało i w czasach styropianów najwyraźniej poszło na złom.
Te TOP-y ja to nazywają nie denerwują was , dwa przejazdy wcześniej niż ten do którego się odnosi, najlepiej pomiędzy dwoma semaforami - śmietnik totalny przy szlaku, brak tylko na czubku koguta fioletowego.
2014-07-21 17:25:41 Autor: plk
---.dynamic.gprs.plus.pl
Dla mnie sprawa jest prosta.
Pociąg jest większy i jak zignoruje jako kierowca światła czerwone na sygnalizatorach drogowych to mnie zabije albo przy odrobinie szczęścia okaleczy.
Tak samo jest np gdy startuję do gościa który jest lepszy, szybszy i zwinniejszy jak ja. Nikt o zdrowych zmysłach tego nie robi.
Dlaczego więc na przejazdach ma być odwrotnie?. Wiecie ile kosztuje ssp, telewizja, topy, dodatkowe systemy spd?. Nie może tak być że " biednego kierowcę" kolej ma chronić. Jak szanuje i przestrzega przepisy - będzie ok. ERTMS przed głupotą kierowcy też nie uchroni.
W końcu kiedyś kultura i karność musi do nas wrócić.

My tu o przejazdach o centrala sukces obwieszcza w etcs!

Co tam jeszcze nowego panowie z Inwestycji powiecie...... Trakcja taki ładny film pokazuje o jakimś wiadukcie a tu tylko kilka zdawkowych informacji o europejskim systemie na kolei polskiej. Marnie jakoś.....
2014-07-22 18:05:50 Autor: ET41-101
---.adsl.inetia.pl
Niech testują, szkoda tylko, że kilka lat później niż planowano.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5