NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Trójmiejska SKM sprawdzi, czy w Gdyni potrzebny jest nowy przystanek kolejowy

| Michał Szymajda 21.09.2020 46

Trójmiejska SKM sprawdzi, czy w Gdyni potrzebny jest nowy przystanek kolejowy
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP SKM Trójmiasto poszukuje twórcy studium wykonalności dla ewentualnego powstania przystanku w Gdyni. Sprawdzana będzie lokalizacja między Orłowem a Redłowem.
Do 23 września można przedstawiać w trójmiejskiej SKM oferty na prace analityczne dotyczące powstania nowego przystanku osobowego pomiędzy istniejącymi miejscami zatrzymania pociągów Orłowo i Redłowo. Prace planistyczne są efektem porozumienia przewoźnika i miasta Gdynia.

Na razie SKM-ka zdecydowała się na rozpisanie przetargu dotyczącego oceny zasadności powstania przystanku między Redłowem a Orłowem. W kolejce do niedawna było jeszcze zadanie dotyczące ewentualnego powstania nowego przystanku lub stacji między Gdynią Wzgórzem Świętego Maksymiliana, a Gdynią Główną.

– Ten element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku umowy partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a miastem Gdynia, został wyłączony z opracowania. W lipcu 2019 roku PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały inną umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu ze studium – powiedział Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM Trójmiasto.

O wyborze oferty w przetargu na studium zdecyduje w 60% cena, a w 40% termin realizacji. Plan zakłada, że dokument będzie gotowy za rok. Decyzja o ewentualnej budowie ma zostać podjęta po 2022 roku. Do tego czasu analitycy sprawdzą jedną ze wskazanych przez miasto i SKM lokalizacji, oraz zaproponują dwie swoje. Sprawdzą także jakie konsekwencje będzie miała decyzja o tym, by przystanku nie budować w ogóle.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5