Partnerzy serwisu:
Pasażer

Trójmiejska SKM podnosi ceny biletów na krótkich i średnich dystansach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Trójmiejska SKM podnosi ceny biletów na krótkich i średnich dystansach
fot. Michał Szymajda, Rynek KolejowyPociąg SKM między Damnicą a Jezierzycami
1 kwietnia PKP SKM w Trójmieście podniesie ceny swoich biletów. Na osłodę pojawią się też nowe oferty korzystne dla pasażerów i obniżka biletów miesięcznych na długich odcinkach.

Jak informuje przewoźnik, średnia ważona stopa podwyżki dla biletów jednorazowych wyniesie 6,13 %, zaś dla biletów miesięcznych 5,44 %. Przewoźnik rozszerzy jednak zasięg obowiązywania kilku ofert i wprowadzi nową. Korzystne będą za to obniżki biletów miesięcznych na długich trasach, powyżej 80 kilometrów.

– Słupsk jest silnie powiązany z Trójmiastem. Słupszczanie tu pracują, uczą się i studiują. Obniżamy ceny na dużych odległościach, zapewniając klientom lepsze warunki mobilności, a z drugiej strony przyciągając tą obniżką nowych pasażerów. Bilet miesięczny na trasie Słupsk - Gdańsk Główny obecnie kosztuje 408 zł, od 1 kwietnia będzie kosztował 285 zł. Cena biletu ze Słupska do Gdyni Głównej obecnie kosztuje 368 zł, od 1 kwietnia spadnie do 280 zł – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM. Niestety bezpośrednich pociągów PKP SKM Trójmiasto między Gdańskiem a Słupskiem niemal nie ma, a bilety miesięczne SKM nie są ważne w pociągach Przewozów Regionalnych, po tym jak w grudniu 2016 znacznie skomplikowano ofertę wprowadzając na tory pociągi konsorcjalne, o czym piszemy tutaj.

Bilet miejski droższy, ale lepszy

– Za bilet miejski obowiązujący na odcinkach np. Gdańsk Śródmieście - Sopot Kamienny Potok, lub Gdynia Cisowa – Sopot Wyścigi zapłacimy od 1 kwietnia 3,80 zł. Obecnie bilet ten pozwala na przejazd na krótszych trasach np. Gdańsk Śródmieście – Gdańsk Żabianka lub Gdynia Cisowa – Gdynia Orłowo i kosztuje 3,50 zł. Tak więc mimo niewielkiej 30-groszowej podwyżki, zapewnimy możliwość dalszego podróżowania – powiedział Marcin Głuszek. Jak informuje, pojawi się też nowa oferta biletu trzydobowego oraz zmiana terminu rozpoczęcia przedsprzedaży biletów z 7 na 30 dni. Podrożeje bilet dobowy ważny na całą sieć obsługiwaną przez trójmiejską SKM z 29 do 32 zł.

Będą też obniżki cen biletów jednorazowych w przedziałach kilometrowych…na których niemal nie ma pasażerów. Po wycofaniu się PKP SKM Trójmiasto z obsługi odcinka Gdańsk Główny – Tczew nie ma bowiem możliwości przejazdu pociągami przewoźnika powyżej 140 kilometrów ze Słupska do Tczewa, a na pokonanie odcinka Słupsk – Kartuzy czy Słupsk – Kościerzyna (z przesiadką w Gdyni), z uwagi na czas przejazdu i niskie zainteresowanie przemieszczeniem się w tej relacji, niemal nikt się nie decyduje.

Będą zakupy nowego taboru

– Przygotowujemy się do złożenia wniosku o dofinansowanie zakupu nowych pociągów ze środków Unii Europejskiej i w związku z tym musimy być na to gotowi finansowo. W tym projekcie taborowym będzie konieczność zapewnienia wkładu własnego, czyli pieniędzy które musi spółka samodzielnie wnieść do projektu – informuje Marcin Głuszek. Więcej na temat planów taborowych trójmiejskiego przewoźnika piszemy tutaj.

Wcześniej spółka podwyższała ceny biletów jednorazowych i okresowych w marcu 2012 roku, gdzie średnia stopa zmiany cen wyniosła 4,52%. Następnie w lutym 2013 roku, zmianie uległy ceny biletów jednorazowych i okresowych, a średnia stopa zmiany cen wynosiła 5,38%. W marcu 2014 roku, zmianie uległy tylko ceny biletów kwartalnych. Średnia stopa zmiany cen tych biletów wynosiła 7,05%. Ceny biletów jednorazowych oraz miesięcznych pozostały na tym samym poziomie. Od dnia 1 lutego 2015 roku zmianie uległy ceny biletów jednorazowych, miesięcznych, kwartalnych i abonamentowych. Średnia stopa zmiany cen wszystkich biletów wynosiła 6,27%
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij