1 kwietnia PKP SKM w Trójmieście podniesie ceny swoich biletów. Na osłodę pojawią się też nowe oferty korzystne dla pasażerów i obniżka biletów miesięcznych na długich odcinkach.
Jak informuje przewoźnik, średnia ważona stopa podwyżki dla biletów jednorazowych wyniesie 6,13 %, zaś dla biletów miesięcznych 5,44 %. Przewoźnik rozszerzy jednak zasięg obowiązywania kilku ofert i wprowadzi nową. Korzystne będą za to obniżki biletów miesięcznych na długich trasach, powyżej 80 kilometrów.
– Słupsk jest silnie powiązany z Trójmiastem. Słupszczanie tu pracują, uczą się i studiują. Obniżamy ceny na dużych odległościach, zapewniając klientom lepsze warunki mobilności, a z drugiej strony przyciągając tą obniżką nowych pasażerów. Bilet miesięczny na trasie Słupsk - Gdańsk Główny obecnie kosztuje 408 zł, od 1 kwietnia będzie kosztował 285 zł. Cena biletu ze Słupska do Gdyni Głównej obecnie kosztuje 368 zł, od 1 kwietnia spadnie do 280 zł – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM. Niestety bezpośrednich pociągów PKP SKM Trójmiasto między Gdańskiem a Słupskiem niemal nie ma, a bilety miesięczne SKM nie są ważne w pociągach Przewozów Regionalnych, po tym jak w grudniu 2016 znacznie skomplikowano ofertę wprowadzając na tory pociągi konsorcjalne, o czym piszemy
tutaj.
Bilet miejski droższy, ale lepszy
– Za bilet miejski obowiązujący na odcinkach np. Gdańsk Śródmieście - Sopot Kamienny Potok, lub Gdynia Cisowa – Sopot Wyścigi zapłacimy od 1 kwietnia 3,80 zł. Obecnie bilet ten pozwala na przejazd na krótszych trasach np. Gdańsk Śródmieście – Gdańsk Żabianka lub Gdynia Cisowa – Gdynia Orłowo i kosztuje 3,50 zł. Tak więc mimo niewielkiej 30-groszowej podwyżki, zapewnimy możliwość dalszego podróżowania – powiedział Marcin Głuszek. Jak informuje, pojawi się też nowa oferta biletu trzydobowego oraz zmiana terminu rozpoczęcia przedsprzedaży biletów z 7 na 30 dni. Podrożeje bilet dobowy ważny na całą sieć obsługiwaną przez trójmiejską SKM z 29 do 32 zł.
Będą też obniżki cen biletów jednorazowych w przedziałach kilometrowych…na których niemal nie ma pasażerów. Po wycofaniu się PKP SKM Trójmiasto z obsługi odcinka Gdańsk Główny – Tczew nie ma bowiem możliwości przejazdu pociągami przewoźnika powyżej 140 kilometrów ze Słupska do Tczewa, a na pokonanie odcinka Słupsk – Kartuzy czy Słupsk – Kościerzyna (z przesiadką w Gdyni), z uwagi na czas przejazdu i niskie zainteresowanie przemieszczeniem się w tej relacji, niemal nikt się nie decyduje.
Będą zakupy nowego taboru
– Przygotowujemy się do złożenia wniosku o dofinansowanie zakupu nowych pociągów ze środków Unii Europejskiej i w związku z tym musimy być na to gotowi finansowo. W tym projekcie taborowym będzie konieczność zapewnienia wkładu własnego, czyli pieniędzy które musi spółka samodzielnie wnieść do projektu – informuje Marcin Głuszek. Więcej na temat planów taborowych trójmiejskiego przewoźnika piszemy
tutaj.
Wcześniej spółka podwyższała ceny biletów jednorazowych i okresowych w marcu 2012 roku, gdzie średnia stopa zmiany cen wyniosła 4,52%. Następnie w lutym 2013 roku, zmianie uległy ceny biletów jednorazowych i okresowych, a średnia stopa zmiany cen wynosiła 5,38%. W marcu 2014 roku, zmianie uległy tylko ceny biletów kwartalnych. Średnia stopa zmiany cen tych biletów wynosiła 7,05%. Ceny biletów jednorazowych oraz miesięcznych pozostały na tym samym poziomie. Od dnia 1 lutego 2015 roku zmianie uległy ceny biletów jednorazowych, miesięcznych, kwartalnych i abonamentowych. Średnia stopa zmiany cen wszystkich biletów wynosiła 6,27%