Na początku czerwca spółka Tramwaje Śląskie poprosiła pasażerów o ich opinie na temat wzorów tablic kierunkowych w nowych tramwajach. Zaproponowane dwie wersje mocno różniły się od siebie i każda znalazła grono zwolenników. Więcej głosów i trafniejsze argumenty głosujących zdecydowały, że spółka podjęła decyzję o wyborze klasycznej wersji tablic.
Konsultacje w sprawie wyglądu tablic kierunkowych okazały się bardzo owocne. Wśród listów – poza głosami na dany wariant – nie brakowało propozycji poprawy funkcjonalności tablic. Część z nich powtarzała się w wielu mailach, wpisując się również w propozycje zmian zasugerowane przez pracowników spółki. W argumentacji za klasycznym wyglądem tablic najczęściej przeplatały się głosy, iż klasyczna tablica pokazuje cały przebieg trasy, co jest istotne zwłaszcza dla podróżnych rzadko korzystających z tramwajów i osób przyjezdnych, jest bardziej przejrzysta i czytelna również dla osób starszych i słabo widzących, a także nawiązuje do znanego już pasażerom porządku. Wśród propozycji zmian najważniejsze okazały się:
-
Oznaczenie innym kolorem przejechanych już przystanków
-
Ograniczenie nazw przystanków o nazwę miasta, która i tak wyświetlana będzie w górnej części tablicy, a co za tym idzie zwiększenie czcionki z nazwami przystanków
-
Dodatkowe zwiększenie czcionki nazwy najbliższego przystanku
-
Zmianę koloru całej tablicy w przypadku zmiany trasy
Wszystkie te propozycje zostały przekazane firmie Pesa i jeśli okaże się to możliwe, zostaną wdrożone.
Wersja o bardziej nowoczesnym dizajnie została odrzucona ze względu na mniejszą ilość głosów, a także argumentację, która w większości ograniczyła się do ładnego wyglądu projektu. Z kolei wśród głosów popierających klasyczne rozwiązanie nie brakowało krytyki drugiej propozycji za zbyt małą czytelność i funkcjonalność.