Zaprezentowana podczas tegorocznych targów TRAKO lokomotywa spalinowa M62 o mocy 3000 KM (2240 kW) została zmodernizowana dla Pol-Miedź Trans na bazie maszyny ST 44.
Na zmodernizowanej przez Fablok SA lokomotywie zamontowano nowoczesny agregat prądotwórczy, na który składa się silnik spalinowy firmy Caterpillar oraz prądnica główna firmy Lechmotoren, regulacja mocy tego agregatu odbywa się za pomocą regulatora mikroprocesorowego. Posiada ona również nowoczesną sprężarkę śrubową napędzaną silnikiem elektrycznym i wiele nowych rozwiązań zapewniających prawidłową pracę lokomotywy oraz nowoczesne systemy sterowania i diagnostyki. Kabiny maszynisty wyposażone są w klimatyzację i zapewniają bezpieczną oraz komfortową obsługę w każdych warunkach pogodowych.

Moc lokomotywy - 3000KM pozwala na zwiększenie brutta pociągów do 3200 ton (40 wagonów o wadze 80 ton) co z kolei zwiększy opłacalność realizowanych kontraktów oraz pozwoli na zawieranie nowych. Lokomotywa posiada zbiornik paliwowy o pojemności 6000 litrów dzięki czemu możliwe jest wydłużenie relacji realizowanych przewozów bez konieczności tankowania.

Niektóre dane techniczne:
Układ osi: Co’-Co’
Maksymalna szybkość: 100 km/h
Masa: 120 t
Silnik spalinowy: CAT 3516
Wysokość: 4220 mm
Siła pociągowa rozruchu: 400 kN
Szerokość: 3080 mm
Zapas paliwa: 6000 l
Średnica koła nowe/używane: 1000/920 mm
Moc silnika spalinowego: 2240 kW/ 3000 KM

* Fot. Rynek Kolejowy.

* Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna.