NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Track Tec: Po pierwsze Polska

| Łukasz Malinowski 30.10.2017 1,1k

Track Tec: Po pierwsze Polska
Fot. Track Tec
Polski rynek kolejowy od lat uważany jest za niezwykle perspektywiczny. Skala nakładów inwestycyjnych, w znacznym stopniu dzięki dostępności środków unijnych, jest ogromna. Wydałoby się, że to doskonała sytuacja dla dostawców. Niestety rynek krajowy jest także niestabilny, a skala zamówień w poszczególnych latach znacząco się waha.
Polska: ostrożny optymizm

Po 7,7 mld zł na inwestycje kolejowe w 2015 roku wydatki spadły do 4,1 mld w roku ubiegłym. Teraz już wiemy, że w roku 2017 zacznie się górka inwestycyjna, a zapotrzebowanie PKP PLK znacząco wzrośnie. Jednak takie skoki wydatków, a tym samym zamówień, niekorzystnie wpływają na utrzymanie stabilnego poziomu produkcji. Utrudniają także przedsiębiorstwom planowanie inwestycji oraz podejmowanie decyzji o ewentualnym wejściu na inne rynki.

– Plany Grupy Track Tec związane są z podstawowym dylematem: na ile ponosić koszty ekspansji międzynarodowej, skoro potrzeby krajowe w kolejnych latach tak wzrosną, że trzeba będzie ograniczać eksport, a z drugiej strony, jak zadbać o rynki zagraniczne, gdyż w dłuższej perspektywie będą one mogły kompensować ograniczenia w wydatkach PKP PLK na inwestycje – mówi Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec.

Przedstawiciel firmy podkreśla przy tym, że dla jego spółki kluczowe znaczenie mają dane dotyczące wielkości nakładów inwestycyjnych w Polsce w okresie minimum 10 kolejnych lat. – Przedstawione przez PKP PLK, podczas Trako, szacunkowe wydatki na inwestycje do 2026 roku, sięgające w każdym z lat po 2021 roku kwoty prawie 10 mld zł są bardzo optymistyczne. To ważne, biorąc pod uwagę dotychczas prezentowany rozkład wydatków i ich spadek, w miarę przybliżania się do końca II perspektywy unijnej – podkreśla Niemiec. – Mamy więc nadzieję, że rynek krajowy będzie przynajmniej tak mocny jak zaprezentowała to ostatnio PLK – dodaje.

Nowa linia produkcyjna

W ostatnim czasie Track Tec zdecydował się na zakup zakładu w Serbii i przeniesienie całej linii produkcyjnej do Polski, co ma istotnie zwiększyć produkcję podkładów strunobetonowych, podstawowo na potrzeby krajowych inwestycji. Oprócz tego firma prowadzi takiej projekty jak: integracja rozjazdu R1200 1:18,5 z napędem elektrohydraulicznym Alstom SmartDrive, ogrzewane indukcyjne rozjazdów, krzyżownice monoblokowe z austenitycznej stali manganowej czy urządzenia do przewozu bloków rozjazdów, które są odpowiedzią na wymagania PKP PLK.

– Mamy więc aspiracje być w dalszym ciągu głównym producentem i dostawcą wyrobów dla infrastruktury torowej, przykładającym dużą wagę do wypracowywania rozwiązań innowacyjnych. Jednocześnie doskonalić będziemy naszą ofertę, rozwijać wykonawstwo robót tak, aby oferta Track Tec była kompleksowa – wyjaśnia wiceprezes Track Tec.

Nie tylko rynki krajowe

Grupa Track Tec prowadzi działalność produkcyjną zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Od samego początku znaczną część sprzedaży kieruje na rynki zagraniczne. – Na rynkach międzynarodowych chcemy ugruntować naszą pozycję tam, gdzie już jesteśmy. Dotyczy to nie tylko Europy. Mamy rekomendacje wynikające z obecności wyrobów Track Tec w ponad 30 krajach oraz doświadczenie w pozyskiwaniu nowych rynków. Będziemy prowadzić aktywne działania poza krajem – zaznacza wiceprezes spółki.

W ostatnim okresie kolej podmiejska Companhia Paulista de Trens Metropolitanos (CPTM) oraz Metro w Sao Paulo zatwierdziły spółkę Track Tec jako oficjalnego dostawcę rozjazdów i części.  Tydzień temu Track Tec poinformowało dostarczeniu krzyżownice do największej kopalni rudy żelaza na świecie, zlokalizowanej w Kirunie na północy Szwecji.

– Wspomniany dylemat będziemy wykorzystywać w interesie Grupy, realizując kontrakty najbardziej efektywne i perspektywiczne. Jest to zgodne z naszymi oczekiwaniami i filozofią prowadzenia biznesu: naszym rynkiem macierzystym i podstawowych jest krajowy, a mocna pozycje na nim przekłada się na możliwości skutecznego zaistnienie poza granicami – konkluduje Niemiec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5