Track Tec KolTram dostarczył już i zabudował ponad 200 rozjazdów w technologii blokowej na sieci PKP PLK. Pociąg Zabudowy Rozjazdów (PZR) układa rozjazdy w blokach w całej Polsce na liniach od Szczecina do Rzeszowa i od Olsztyna do Kłodzka.
– Nocą 23/24 marca br, na zlecenie firmy Torpol, ułożyliśmy nasz dwusetny rozjazd w blokach, na linii 271 w stacji Rawicz. W ciągu czterech nocy, na 3-godzinnych zamknięciach ułożonych zostało wówczas 6 rozjazdów o promieniu 500 m – mówi Tomasz Balcerzak, Dyrektor Track Tec Koltram Serwis. Rozjazdy o promieniu 500 i 300 m należą do najczęściej dostarczanych w blokach i stanowiły one aż 86%. Dostawa rozjazdów o promieniu 1200 i 760 m to 6% całości – dodaje.
W IV kwartale 2019r. na zlecenie firmy Dolkom, Track Tec ułożył pierwsze 3 rozjazdy typu Rkpd na podrozjazdnicach strunobetonowych na stacji Herby Stare oraz 2 kolejne, dla firmy Eco Baza, na stacji Sławków.
– Ponad 200 zabudowanych rozjazdów to duży bagaż doświadczeń. W międzyczasie wprowadziliśmy wiele usprawnień dotyczących przygotowania dokumentacji, procesu załadunku i rozładunku bloków i akcesoriów, modyfikacji taboru, współpracy z przewoźnikami i klientami. Sporo się nauczyliśmy, ale i nasi klienci nabierają doświadczenia i przekonania, że technologia blokowa ułatwia życie na budowie. W praktyce, dysponując 2 torami układamy rozjazdy w technologii poprzecznej. Gdy dysponujemy tylko 1 torem (25% przypadków) potrafimy ułożyć rozjazd wzdłużnie, czyli przed żurawiem. W czasie pracy nie przeszkadzamy więc w ruchu odbywającym się na sąsiednich torach. Nasz tabor, łącznie z pracującym żurawiem, nie wchodzi w jego skrajnie – kontynuuje Tomasz Balcerzak.
– W ciągu 3-godzinnego, nocnego zamknięcia układamy 2 rozjazdy. Gdy nie ogranicza nas czas jesteśmy w stanie zabudować 5 rozjazdów w ciągu dnia. Przed realizacją zadania spotykamy się, na gruncie, z kierownikiem budowy. Omawiamy szczegóły prac, przygotowujemy Warunki Techniczne Zabudowy, które precyzują działania na placu budowy. W czasie krótkich nocnych zamknięć nie ma czasu na improwizacje i zbędne dyskusje na temat kto i za jakie działania odpowiada. Dostarczamy kompletną usługę, a od klienta oczekujemy zaangażowania na etapie uzgodnień technicznych, przygotowania podtorza i wyznaczenia geometrii. Nasz sposób pracy zdecydowanie ułatwia, porządkuje i skraca operacje na placu budowy – tłumaczy.
Taborem PZR można w jednym składzie przewieźć 8 rozjazdów. Składy z 6 i więcej rozjazdami zdarzają się rzadziej. Fazowanie projektów zakłada zwykle zabudowę do 4 rozjazdów w jednym terminie. – Umowy, które Track Tec KolTram podpisał z wykonawcami oraz wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w Id-114, preferujące nowoczesną zabudowę blokową wskazują, że jeszcze w tym roku ułożymy trzy-setny rozjazd. Również portfel zamówień na 2021 wygląda optymistycznie – podsumowuje Balcerzak.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.