NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Tracichleb: Do 2024 LHS będzie w pełni skomputeryzowana [film]

| Rynek Kolejowy 05.02.2020 148

W ciągu ostatnich lat PKP LHS zainwestował ponad 200 mln zł. Łącznie do końca roku 2025 spółka zamierza wydać 800 mln zł. Celem tych inwestycji jest zwiększenie przepustowości, poprawa bezpieczeństwa oraz zmniejszenie zużycia paliwa.
Budowa LCS-u na stacji Zamość Boratycze, zakończenie zabudowy urządzeń sterowania ruchem na stacji Sławków oraz zabudowy kabla światłowodowego na całym odcinku linii LHS to główne inwestycje, którymi zajmowało się PKP LHS w ciągu ostatnich trzech lat. – Koszt wszystkich inwestycji to około 200 mln zł – powiedział podczas Kongresu Rozwoju Kolei 2020 Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu spółki.

− Ostatnie lata to przede wszystkim rozpoczęcie zabudowy urządzeń sterowania ruchem pociągów na stacjach i budowa LCS-u w Zamościu. Obecnie jesteśmy na drugim etapie tej inwestycji. Zakończyliśmy zabudowę urządzeń sterowania ruchem na stacji Sławków. W tej chwili kończymy proces zabudowy kabla światłowodowego na całej LHS – mówił Tracichleb.

− Oczywiście kolejne inwestycje przed nami. W tej chwili koncentrujemy się na zabudowie urządzeń sterowania ruchem, aby cała sieć linii LHS-u do 2024 roku była w pełni skomputeryzowana – podkreślał prezes PKP LHS. Zwrócił przy tym uwagę na to, że celem prowadzonych prac jest stałe zwiększanie przepustowości linii oraz poprawa bezpieczeństwa pracowników i ruchu towarowego.

Prezes PKP LHS mówił również o głównych założeniach spółki. Oprócz zwiększenia przepustowości ma być to przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa pracowników, ale również ruchu towarowego towarów, ponadto zmniejszenie okresu pobytu wagonów na terenie spółki LHS, a więc krótsze czasy postoju i przejazdu, skrócony czas pracy maszynistów i mniejsze zużycie paliwa. − To ekonomiczne efekty, które będą bardzo wymierne – zaznaczył Tracichleb.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44399)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44399)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5