Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tory znów połączą Azerbejdżan z Nachiczewanem przez Armenię

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-01-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tory znów połączą Azerbejdżan z Nachiczewanem przez Armenię
Fot. Rzecznik prasowy prezydenta Azerbejdżanu
Rosja, Armenia i Azerbejdżan ogłosiły wspólne oświadczenie w sprawie realizacji działań na rzecz odbudowy i rozwoju infrastruktury kolejowej po konflikcie w Górskim Karabachu. W marcu mamy poznać harmonogram działań. Wśród zapowiedzi jest przywrócenie połączenia kolejowego przez terytorium Armenii z Azerbejdżanu do Nachiczewańskiej Republiki Autonomicznej. To jeden z warunków rozejmu w wojnie w Górskim Karabachu.

Koleje Rosyjskie poinformowały o odbytym 11 stycznia w Moskwie spotkaniu między prezydentem Rosji Władimirem Putinem, prezydentem Azerbejdżanu Ilhamem Alijewem i premierem Armenii Nikolem Paszinianem. Uzgodniono, że do 1 marca trójstronna grupa robocza pod wspólnym przewodnictwem wicepremierów Armenii, Azerbejdżanu i Rosji przedstawi do zatwierdzenia wykaz i harmonogram działań na rzecz odbudowy i budowy infrastruktury dla transportu międzynarodowego przez terytorium Azerbejdżanu i Armenii.

W efekcie Azerbejdżan powinien przywrócić łączność kolejową z Autonomiczną Republiką Nachiczewanu, od której jest oddzielony terytorium Armenii.

– Nowa umowa doprowadzi do tego, że po ponad 30 latach Azerbejdżan będzie miał znowu połączenie kolejowe przez terytorium Armenii z Autonomiczną Republiką Nachiczewanu (kontrolowaną przez Azerbejdżan) – przekazał po spotkaniu prezydent Ilham Alijew. Jak zaznaczył, przed wybuchem konfliktu w Górskim Karabachu w latach 1989-1991 istniało połączenie kolejowe, ale w czasie wojny zniszczono odcinek Ordubad (Autonomiczna Republika Nachiczewanu) – Horadiz (wschodni Azerbejdżan).

Przypomniano również, że Alijew zapowiadał pod koniec grudnia, że Azerbejdżan rozpocznie budowę linii kolejowej z Horadiz do Zangelanu, czyli do granicy z Armenią, zaznaczając, że zajmie to maksymalnie dwa lata. Równolegle mają być prowadzone prace w celu przywrócenia kolei do Nachiczewanu. Jednocześnie w listopadzie Turcja ogłosiła zamiar budowy linii kolejowej do Nachiczewanu.

Wskazano także na efekty porozumienia dla Armenii. – Armenia zyska połączenie kolejowe z Rosją oraz do Iranu przez terytorium Azerbejdżanu – podkreślił prezydent Alijew.

Koleje Armeńskie są zarządzane przez Koleje Rosyjskie, ale obecnie Rosja nie ma bezpośredniego kolejowego połączenia z Armenią (kiedyś połączenie przebiegało przez Gruzję, ale po konflikcie w Abchazji zostało przerwane). Prezydent Azerbejdżanu dodał, że w przyszłości dzięki podjętym teraz działaniom, będzie dostęp do rynku tureckiego oraz do tureckiej i rosyjskiej sieci kolejowej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Infrastruktura

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Mikołaj Kobryński 06 maja 2023

Siemens: Nie podpisaliśmy deklaracji bojkotu Izraela

Prawo i polityka

Siemens: Nie podpisaliśmy deklaracji bojkotu Izraela

Łukasz Malinowski 06 lutego 2023

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Lubelskie: Bez dodatkowych Środków dla kolei

Biznes

Lubelskie: Bez dodatkowych Środków dla kolei

Dziennik Wschodni/ Kurier Lubelski / jar, Rynek Kolejowy 31 stycznia 2012

Zobacz również:

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Infrastruktura

Linia kolejowa między Turcją a Irakiem nabiera kształtów

Mikołaj Kobryński 06 maja 2023

Siemens: Nie podpisaliśmy deklaracji bojkotu Izraela

Prawo i polityka

Siemens: Nie podpisaliśmy deklaracji bojkotu Izraela

Łukasz Malinowski 06 lutego 2023

Czyżew: Zakończenie modernizacji stacji jeszcze w tym roku

Infrastruktura

Noc parówek w Warszawie, czyli święto tramwajów 13N

Tabor i technika

Lubelskie: Bez dodatkowych Środków dla kolei

Biznes

Lubelskie: Bez dodatkowych Środków dla kolei

Dziennik Wschodni/ Kurier Lubelski / jar, Rynek Kolejowy 31 stycznia 2012

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5