NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Torpol: Na dziś nie ma opóźnień spowodowanych pandemią. Ale to może się zmienić

| Jakub Madrjas 18.03.2020 1,9k

Torpol: Na dziś nie ma opóźnień spowodowanych pandemią. Ale to może się zmienić
Fot. Torpol
– Wydawało się że ten rok będzie dla nas lepszy niż poprzedni, ale koronawirus może to zmienić – przyznał dziś prezes Torpolu Grzegorz Grabowski. Prowadzona jest analiza kierunkowa w tej sprawie.
Jak poinformowano na dzisiejszym spotkaniu z dziennikarzami, ostateczne wyniki finansowe grupy Torpol nie odbiegają od wstępnych danych, podanych na początku tego miesiąca. Grupa Kapitałowa Torpol wypracowała ponad 1,6 mld zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży (wzrost rok do roku o 5,2%). EBITDA Grupy przekroczyła 65 mln zł (spadek o ok. 5%), a skonsolidowany zysk netto przekroczył 29 mln zł – to spadek o 25 procent względem ubiegłego roku.

Jak poinformowano, Torpol ma backlog zamówień na poziomie 3,09 mld zł netto bez udziału konsorcjantów zapewniający pracę do 2022 roku włącznie. W zeszłym roku pozyskano 14 projektów o łącznej wartości 3,63 mld zł netto.

Spółka poczeka z rekomendacją dywidendy

Spotkanie zdominował temat pandemii COVID-19. Zarząd Torpolu podkreśla, że w tej chwili nie ma żadnych opóźnień na budowach związanych z tą sytuacją. – Natomiast skala tego zjawiska może się rozszerzać i mieć wpływ na terminowość realizacji – przyznał prezes Torpolu Grzegorz Grabowski. – Wydawało się że ten rok będzie dla nas lepszy niż poprzedni, ale koronawirus może to zmienić – dodał. Spółka robi wszystko, żeby ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się choroby. Sama konferencja na temat wyników spółki była zresztą prowadzona elektronicznie.

Prezes przyznaje, że pandemia może mieć wpływ na rentowność kontraktów; dla obecnego portfela zamówień zarząd oceniał dotąd marżę na ok. 5 procent. Jeśli chodzi o dywidendę, to spółka poczeka z rekomendacją na wyniki prowadzonej analizy związanej z pandemią COVID-19. – Nie powinno być to zdefiniowane wcześniej niż w okolicach maja – przyznał Grabowski.

Co z Ostrołęką?


W październiku ubiegło roku Torpol otrzymał polecenie rozpoczęcia  projektowania i budowy infrastruktury kolejowej dla Elektrowni Ostrołęka C. Jednak przed miesiącem Enea SA i Energa SA podjęły wspólną decyzję o zawieszeniu finansowania inwestycji w budowę tego bloku energetycznego. Co dalej? Jak poinformował zarząd Torpolu, realizacja projektu zawieszona jest, podobnie jak budowa nowego bloku, do 7 maja. Zarząd Torpolu jest przekonany, że będzie ona realizowana; wykonawca otrzymał już zaliczkę od zamawiającego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5