PKP SA potwierdziły, że brak chęci wznowienia ruchu kolejowego na odcinku od Gdańska Brzeźna do Nowego Portu zarówno przez miasto Gdańsk, jak i przez PKP PLK, będzie przyczyną zabudowy pozostałości po linii i stacji w Nowym Porcie.
O tym, że gdańska Rada Miejska jednogłośnie przyjęła uchwałę o zmianie miejscowego planu zagospodarowania dla odcinka linii i stacji w Nowym Porcie, pisaliśmy w artykule "
Gdański Nowy Port zostanie bez kolei pasażerskiej". Docelowo teren, gdzie znajduje się zdewastowana stacja, przeznaczony będzie pod budownictwo mieszkalne i usługowe.
Ciąg pieszo-rowerowy i obiekty usługowe– Potwierdzamy, że w związku z brakiem zainteresowania ze strony zarządcy infrastruktury pozostawieniem dla celów transportowych terenów po nieczynnej linii kolejowej pomiędzy przystankiem Gdańsk Brzeźno a zlikwidowaną stacją Gdańsk Nowy Port, w 2016 roku PKP rozpoczęły rozmowy z Biurem Rozwoju Miasta Gdańsk dotyczące optymalnego i zgodnego ze strategią PKP SA zagospodarowania tego obszaru – pisze Michał Stilger, rzecznik prasowy spółki. Jak zaznacza, w trakcie uzgodnień zaproponowano, by szlak po dawnej linii kolejowej pełnił rolę ciągu pieszo-rowerowego, który docelowo zostałby zbyty na rzecz Miasta Gdańska.
– Z kolei w planie miejscowym tereny po nieczynnej stacji Nowy Port zostały wskazane jako obszar pod cele usługowe. Nieruchomość ta docelowo mogłaby zostać zagospodarowana w formie najmu lub zbyta na zasadach komercyjnych – oznajmia rzecznik PKP SA.
Tor do Brzeźna zostaje Michał Stilger zaznacza, że jeśli chodzi o pozostały fragment linii kolejowej do Gdańska Brzeźna (a w zasadzie dwóch równoległych do siebie linii kolejowych 227 i 249, które odchodzą od magistrali Gdańsk – Gdynia na wysokości przystanku Gdańsk Stocznia), to jest on objęty planami modernizacyjnymi PKP PLK związanymi z poprawą dostępu do portów morskich.
Przystanek Kolejowy Gdańsk Brzeźno zostanie zachowany wraz z peronem i zabytkowym budynkiem na nim zlokalizowanym, podobnie jak inne zabytkowe przystanki na linii: Gdańsk Kolonia i Gdańsk Nowe Szkoty. Do Brzeźna zostanie też zachowane torowisko, na wypadek reaktywacji pociągów w przyszłości. Torowisko na ostatnim odcinku linii, które zniknie aby powstał ciąg pieszo-rowerowy, liczy około kilometra.