Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tor między Brzeźnem a Nowym Portem będzie ścieżką rowerową

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tor między Brzeźnem a Nowym Portem będzie ścieżką rowerową
fot. Egipskie.ciemnosci, CC BY 3.0, https://commonPrzystanek Gdańsk Brzeźno. Dalej linia prowadzi do Nowego Portu
PKP SA potwierdziły, że brak chęci wznowienia ruchu kolejowego na odcinku od Gdańska Brzeźna do Nowego Portu zarówno przez miasto Gdańsk, jak i przez PKP PLK, będzie przyczyną zabudowy pozostałości po linii i stacji w Nowym Porcie.

O tym, że gdańska Rada Miejska jednogłośnie przyjęła uchwałę o zmianie miejscowego planu zagospodarowania dla odcinka linii i stacji w Nowym Porcie, pisaliśmy w artykule "Gdański Nowy Port zostanie bez kolei pasażerskiej". Docelowo teren, gdzie znajduje się zdewastowana stacja, przeznaczony będzie pod budownictwo mieszkalne i usługowe.

Ciąg pieszo-rowerowy i obiekty usługowe

– Potwierdzamy, że w związku z brakiem zainteresowania ze strony zarządcy infrastruktury pozostawieniem dla celów transportowych terenów po nieczynnej linii kolejowej pomiędzy przystankiem Gdańsk Brzeźno a zlikwidowaną stacją Gdańsk Nowy Port, w 2016 roku PKP rozpoczęły rozmowy z Biurem Rozwoju Miasta Gdańsk dotyczące optymalnego i zgodnego ze strategią PKP SA zagospodarowania tego obszaru – pisze Michał Stilger, rzecznik prasowy spółki. Jak zaznacza, w trakcie uzgodnień zaproponowano, by szlak po dawnej linii kolejowej pełnił rolę ciągu pieszo-rowerowego, który docelowo zostałby zbyty na rzecz Miasta Gdańska.

– Z kolei w planie miejscowym tereny po nieczynnej stacji Nowy Port zostały wskazane jako obszar pod cele usługowe. Nieruchomość ta docelowo mogłaby zostać zagospodarowana w formie najmu lub zbyta na zasadach komercyjnych – oznajmia rzecznik PKP SA.

Tor do Brzeźna zostaje

Michał Stilger zaznacza, że jeśli chodzi o pozostały fragment linii kolejowej do Gdańska Brzeźna (a w zasadzie dwóch równoległych do siebie linii kolejowych 227 i 249, które odchodzą od magistrali Gdańsk – Gdynia na wysokości przystanku Gdańsk Stocznia), to jest on objęty planami modernizacyjnymi PKP PLK związanymi z poprawą dostępu do portów morskich.

Przystanek Kolejowy Gdańsk Brzeźno zostanie zachowany wraz z peronem i zabytkowym budynkiem na nim zlokalizowanym, podobnie jak inne zabytkowe przystanki na linii: Gdańsk Kolonia i Gdańsk Nowe Szkoty. Do Brzeźna zostanie też zachowane torowisko, na wypadek reaktywacji pociągów w przyszłości. Torowisko na ostatnim odcinku linii, które zniknie aby powstał ciąg pieszo-rowerowy, liczy około kilometra.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5