Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Gdański Nowy Port zostanie bez kolei pasażerskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Gdański Nowy Port zostanie bez kolei pasażerskiej
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plZdewastowana stacja na linii do Nowego Portu
Wygląda na to, że wszelkie rozmowy na temat możliwości reaktywacji połączeń SKM do Nowego Portu okazały się płonne. Miasto Gdańsk porozumiało się z PKP SA, które wciąż posiada kolejowe tereny w dzielnicy. Zamiast reaktywacji połączeń należy oczekiwać osiedla mieszkaniowego i obiektów usługowych.

O tym, że na ostatniej sesji Rady Miasta gdańscy radni poparli jednogłośnie stworzenie nowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przystanku Gdańsk Nowy Port, poinformował jako pierwszy portal trojmiasto.pl

– Północną część obszaru objętego granicami planu stanowią wyłączone z eksploatacji tereny po dawnym torowisku (…). Z uwagi na niezasadność reaktywacji linii SKM w jej końcowym przebiegu (do Nowego Portu) właściwa jest zmiana przeznaczenia tego terenu i zwiększenie jego możliwości inwestycyjnych (…). W związku z powyższym częściowo zmianie mogą ulec ustalenia dotyczące funkcji przewidzianej dla tego terenu (administracja, usługi, parking). Przeanalizowane zostaną możliwości realizacji zabudowy mieszkaniowej bądź mieszkaniowo-usługowej, jako wzmocnienie procesu rewitalizacji społeczno-przestrzennej poprzez uzupełnienie tkanki miejskiej nową zabudową wpisującą się w charakter otoczenia i dopełniającą zabytkową tkankę Nowego Portu – czytamy w uzasadnieniu pomysłu stworzenia nowego mpz.

PKP SA na razie nie precyzuje swojego pomysłu na działki, ale trwała likwidacja funkcji kolejowej jest niemal pewna. Uchwała na sesji została przyjęta jednogłośnie 27 głosami radnych i nie prowadzono w związku z nią dyskusji. Wymagana jest jeszcze formalna zgoda radnych z dzielnicy Nowy Port.

Linia ma potencjał, nie ma dla niej pomysłu

Jeśli kiedykolwiek dojdzie do reaktywacji połączeń kolejowych po linii 249, to wyłącznie do stacji Gdańsk Zaspa Towarowa lub w nowym śladzie. Na razie jednak nikt nie wydaje się zainteresowany takimi połączeniami, choć linia ma spory potencjał, przechodząc przez Dolny Wrzeszcz, Letnicę, obok Zaspy i do Nowego Portu. Zwłaszcza na Letnicy powstaje ostatnio sporo bloków mieszkalnych. Mieszkańcy dzielnicy mogą jednak zobaczyć pociągi SKM tylko wtedy, gdy na pobliskim stadionie odbywają się duże imprezy sportowe. Wówczas PKP SKM Trójmiasto, w porozumieniu ze stowarzyszeniami kibiców, uruchamia do stadionu pociągi. Dystans ze stadionu do Gdańska Głównego pokonują w... 6 minut, podczas gdy przejazd tramwajem trwa 15 minut. Co ciekawe: ten odcinek linii gdzie odbywają się okazjonalne przewozy, jest w dobrym stanie, ponieważ został zrewitalizowany przed Euro 2012 (odbudowa nie objęła jednak przystanków pasażerskim znajdujących się na trasie, wybudowano jedynie peron przy stadionie).

UM Gdańsk: Pociągi już były

– W 2017 r. PKP złożyło wniosek o zmianę planu miejscowego celem wprowadzenia na wskazanym terenie ścieżek pieszo-rowerowych oraz zabudowy usługowej. Ponieważ możliwości inwestycyjne dzielnicy Nowy Port są ograniczone (…), w perspektywie najbliższych lat liczba mieszkańców nie wzrośnie do poziomu uzasadniającego prowadzenie na tym odcinku przewozów SKM na poziomie rentownym. Uznano zatem, że dzielnica Nowy Port obsługiwana będzie w zakresie transportu zbiorowego tramwajem oraz autobusem, których ofertę przewozową można w miarę potrzeb wzbogacić – wyjaśniła portalowi trojmiasto.pl Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Tabor i technika

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Witold Urbanowicz 21 października 2022

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

Tabor i technika

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

inf. pras. PKP SKM Trójmiasto 03 września 2022

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Tabor i technika

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Michał Szymajda 27 maja 2022

Zobacz również:

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Tabor i technika

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Witold Urbanowicz 21 października 2022

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

Tabor i technika

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

inf. pras. PKP SKM Trójmiasto 03 września 2022

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Tabor i technika

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Michał Szymajda 27 maja 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5