Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów – Radom: Remont ma pomóc we wznowieniu ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów – Radom: Remont ma pomóc we wznowieniu ruchu
Przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi został odnowiony tuż przed zawieszeniem ruchu pociągów regionalnych pomiędzy Tomaszowem a Drzewicą. To absurd – komentują  media. Dzięki remontowi trasa staje się atrakcyjniejsza dla przewoźników – argumentuje natomiast PKP PLK i zapowiada kolejne działania na linii nr 22.

13 grudnia Przewozy Regionalne zaprzestały obsługi odcinka Tomaszów Mazowiecki – Drzewica, który jest elementem ciągu Łódź – Tomaszów – Radom. W ostatnich latach utrzymywana była tam bardzo skromna, ale stabilna oferta dwóch par kursów na dobę. Ich likwidacja oznacza brak jakiegokolwiek ruchu pasażerskiego pomiędzy Radzicami i Drzewicą oraz odcięcie od sieci komunikacyjnej wszystkich przystanków pomiędzy Tomaszowem a Radzicami, bo nie przystają na nich kursujące tędy pociągi dalekobieżne.

Jednym z nich jest przystanek Tomaszów Mazowiecki Białobrzegi, który... dopiero co był remontowany. Odświeżony został tam peron, na którym stanęła nowa wiata. PKP PLK zamontowały też nowe tablice informacyjne i system oświetleniowy, a całość robót przeprowadzona została w drugiej połowie tego roku. Po remoncie przystanek służył więc podróżnym zaledwie przez kilka tygodni.

Sprawa odbiła się dość szerokim echem w mediach. – W porównaniu z tym, co było w tym miejscu, przystanek prezentuje się naprawdę okazale. Cóż z tego, skoro od niedzieli będzie mogła posiedzieć na nim co najwyżej młodzież spotykająca się przy pobliskim moście – komentował Dziennik Łódzki. Informację o remoncie opublikował także portal internetowy dziennika „Fakt”, umieszczając materiał filmowy w dziale „Absurdy Faktu”.

Remont to szansa dla przewoźników

PKP PLK twierdzą natomiast, że konsekwentnie poprawiają parametry linii nr 22 Tomaszów – Radom, by przewoźnicy kolejowi mieli lepsze możliwości kształtowania oferty. Poza podnoszeniem prędkości zarządca chce także zwiększać komfort korzystających z infrastruktury przystankowej. – Są linie, na których po remoncie wrócił regionalny ruch pasażerski – podkreśla Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – To właśnie remont sprawił, że wróciły na nie pociągi, bowiem przewoźnicy mieli możliwość wprowadzenia nowych i szybkich połączeń także w obsłudze regionu – wskazuje.

 – Przystanek w Tomaszowie Mazowieckim Białobrzegach zyskał oczekiwany przez pasażerów standard: dobrą nawierzchnię, wiatę, oznakowanie i tablice. To szansa dla każdego przewoźnika na zachęcenie pasażerów do korzystania z pociagów dzięki lepszym warunki obsługi – ocenia przedstawiciel PKP PLK i dodaje, że jego remont kosztował 180 tysięcy złotych.

Zbliża się gruntowny remont Radzice – Radom

Szansą na wznowienie ruchu pasażerskiego na całej linii nr 22 i tym samym na ponowne wykorzystanie odnowionego i zamkniętego przystanku ma być kontynuacja robót na czekającej wciąż na remont części trasy. – Rewitalizacja odcinka Radzice – Radom rozpocznie się już w przyszłym roku – zapowiada Karol Jakubowski.

– Prace przewidujemy wykonać w trzech etapach do roku 2018. Zrewitalizowany zostanie jeden tor, najpierw na odcinku Radom Krychowice – Radom w 2016 roku, następnie w 2017 Radzice – Drzewica oraz Przysucha – Radom Krychowice, a w 2018 – Drzewica – Przysucha. Po zakończeniu remontu pociągi na tym torze będą mogły kursować z prędkością 100 – 120 km/h – zapowiada. Prace mają objąć także kolejne przystanki. PKP PLK przygotowuje obecnie szczegółowy harmonogram robót.

Czy podniesienie parametrów będzie argumentem wystarczającym dla przywrócenia połączeń osobowych – póki co nie wiadomo. Czekamy na odpowiedź Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego na pytanie o ewentualne plany wykorzystania leżącego na terenie regionu łódzkiego odcinka Tomaszów – Drzewica w przyszłości.


Cytat z „Dziennika Łódzkiego” pochodzi z artykułu Beaty Dobrzyńskiej – Wydali na remont peronu 180 tys. zł, ale... od niedzieli nie zatrzyma się tam żaden pociąg.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5