Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

To nie RDOŚ chce ekranów na Powiślu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg, Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
To nie RDOŚ chce ekranów na Powiślu
PKP PLK twierdziła dotychczas, że zainstalowania ekranów domaga się RDOŚ, a ich wykonanie zostało nakazane w decyzji środowiskowej. Tymczasem okazuje się, że spółka PLK sama w raporcie zaproponowała postawienie ekranów.

Decyzję dla przedsięwzięcia polegającego na przebudowie i budowie (modernizacji) linii średnicowej w układzie dalekobieżnym (linia nr 1 i 2) i w układzie podmiejskim (linia 447 i 448) na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia, łącznie ze stacjami oraz przystankami i tunelem średnicowym w układzie dalekobieżnym wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie.

W decyzji z dnia 10 czerwca 2010 r. RDOŚ nakazała wykonanie ekranów akustycznych o wysokości 4,5 m. Ekrany nie dość, że wysokie, to jeszcze mają być nieprzezroczyste drewniane, z tworzyw sztucznych lub typu zielona ściana. Ekrany będą mogły być zasłonięte roślinnością. „Hałas generowany przez ruch kolejowy w trakcie eksploatacji przedsięwzięcia spowoduje przekroczenia wartości dopuszczalnych na niektórych terenach zabudowy mieszkaniowej. W celu ograniczenia tego oddziaływania na etapie eksploatacji przedsięwzięcia przewidziano wykonanie ekranów akustycznych, według parametrów technicznych i zgodnie z lokalizacją zawartą w raporcie (pkt 1.3. ust.l) sentencji decyzji). ” – czytamy w uzasadnieniu decyzji.

Wynika z tego, że ekrany zostały wpisane do projektu jeszcze na etapie sporządzania raportu, na którym swoja decyzję oparł RDOŚ. Sporządzenie raportu środowiskowego spoczywa na inwestorze, czyli PKP PLK. Polskie Linie Kolejowe jego przygotowanie zleciła firmie Poyry. - Raport oddziaływania na środowisko przeprowadzony przez niezależną firmę wykazał przekroczenia norm hałasu. Aby ograniczyć emisję czynników wibroakustycznych generowanych przez tory i tabor, musimy zastosować szereg rozwiązań wynikających z decyzji środowiskowej, do których należą m.in. ekrany. Jako zarządca infrastruktury nie mamy wpływu na normy, jesteśmy zaś zobowiązani do ich przestrzegania - mówi Robert Kuczyński, rzecznik PKP PLK.

Ekrany akustyczne mają powstać na wiaduktach nad ul. Leona Kruczkowskiego i Solec na Powiślu oraz nad ul. Wybrzeże Kościuszkowskie. Nie powstaną one natomiast  na wiadukcie nad ulicą Targową, ponieważ ten wiadukt jest wpisany do rejestru i ewidencji zabytków.

- Ekrany akustyczne są jednym z rozwiązań minimalizujących oddziaływanie akustyczne przedsięwzięć, pozwalających na dochowanie norm środowiskowych na terenach sąsiednich wymagających ochrony przed hałasem. Wydaje się, iż jeżeli inwestor zaproponował budowę ekranów akustycznych, zastosowanie innych metod (np. specjalne rozwiązania konstrukcyjne podkładów kolejowych) nie byłoby skutecznym działaniem minimalizującym negatywne oddziaływanie akustyczne  linii kolejowej – taki komentarz do sprawy uzyskaliśmy z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CPK: Jest decyzja środowiskowa! Zielone światło dla budowy!

Infrastruktura

CPK: Jest decyzja środowiskowa! Zielone światło dla budowy!

Rafał Dybiński 10 lipca 2023

CPK: Wariant inwestorski linii kolejowej do Rzeszowa wybrany

Infrastruktura

CPK składa wniosek o decyzję środowiskową dla lotniska

Infrastruktura

Do RDOŚ wpłynął wniosek w sprawie gdyńskiego Portu Zewnętrznego

Infrastruktura

Zielone światło dla kolei do Modlina

Infrastruktura

Zielone światło dla kolei do Modlina

Aleksander Domański 23 maja 2019

Linia do Modlina z 5-metrowymi ekranami. Po co?

Infrastruktura

Linia do Modlina z 5-metrowymi ekranami. Po co?

Rynek Kolejowy 16 stycznia 2013

Zobacz również:

CPK: Jest decyzja środowiskowa! Zielone światło dla budowy!

Infrastruktura

CPK: Jest decyzja środowiskowa! Zielone światło dla budowy!

Rafał Dybiński 10 lipca 2023

CPK: Wariant inwestorski linii kolejowej do Rzeszowa wybrany

Infrastruktura

CPK składa wniosek o decyzję środowiskową dla lotniska

Infrastruktura

Do RDOŚ wpłynął wniosek w sprawie gdyńskiego Portu Zewnętrznego

Infrastruktura

Zielone światło dla kolei do Modlina

Infrastruktura

Zielone światło dla kolei do Modlina

Aleksander Domański 23 maja 2019

Linia do Modlina z 5-metrowymi ekranami. Po co?

Infrastruktura

Linia do Modlina z 5-metrowymi ekranami. Po co?

Rynek Kolejowy 16 stycznia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5