Partnerzy serwisu:
Pasażer

TLK Ignacy Łukasiewicz pojedzie w Bieszczady?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
TLK Ignacy Łukasiewicz pojedzie w Bieszczady?
W odpowiedzi listowej, jaką PKP Intercity wystosowało do Marcina Kreisa, spółka wyraża chęć uruchomienia pociągów w Bieszczady. Niestety najbardziej prawdopodobne połączenie nie  uwzględnia trasy przez Gorlice. To zła wiadomość zwłaszcza dla tamtejszej społeczności walczącej o reaktywację pociągów.

Dzięki działaniom mieszkańców Gorlic a zwłaszcza Marcina Kreisa, koordynatora akcji społecznej na rzecz reaktywacji połączeń kolejowych do/przez Gorlice, na łamach naszego portalu co jakiś czas ukazują się informacje dotyczące postępu w tych działaniach. Ostatnim  wydarzeniem w tej kwestii jest odpowiedź PKP Intercity na list Marcina Kreisa, w którym zawarł szereg propozycji i rozwiązań związanych z ewentualnym wdrożeniem przewozów przez Gorlice w Bieszczady do oferty PKP Intercity.

W Bieszczady najwcześniej za rok

PKP Intercity wyraża chęć uruchomienia takich połączeń. Najwcześniej miałoby to nastąpić w rozkładzie jazdy 2013/2014, czyli za około rok. Obecnie na trasie Rzeszów – Jasło i Jasło – Zagórz trwają prace modernizacyjne prowadzone na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych których zakończenie planowane jest w przyszłym roku.

Jak zaznacza spółka PKP Intercity, ze względów ekonomicznych najbardziej prawdopodobny jest pociąg kursujący jako łącznik do już uruchamianych składów do/przez Rzeszów czy Przemyśl z Trójmiasta czy Warszawy. Składy dalej miałyby być prowadzone lokomotywami spalinowymi, początkowo w sezonie letnim i zimowym i w dniach charakteryzujących się zwiększonymi potokami podróżnych.

Według PKP Intercity, kursowanie pociągów przez Stróże i Gorlice musiałoby wiązać się z podsyłaniem lokomotywy spalinowej do Jasła co zwiększyłoby koszty takiego pociągu. Należy jednak zwrócić uwagę, że uruchomienie składu trasą Tarnów – Stróże – Gorlice – Jasło – Zagórz dałoby możliwe większe oszczędności, ponieważ trasa ta aż do samego Jasła jest zelektryfikowana. Jedynym odcinkiem, który nie posiada trakcji elektrycznej jest szlak Jasło – Zagórz.

Niebawem przetarg na lokomotywy spalinowe

– Obecnie spółka pracuje nad rozpoczęciem procesów inwestycyjnych w sferze trakcji spalinowej. Chcielibyśmy jeszcze w tym roku – jesienią – ogłosić przetargi na zakup lokomotyw spalinowych liniowych i modernizację lokomotyw spalinowych manewrowych. W momencie ich ogłoszenia będziemy mogli podać więcej szczegółów – powiedziała Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Według wcześniejszych zapowiedzi przedstawicieli PKP Intercity oraz samego prezesa Janusza Malinowskiego, spółka dzięki lokomotywom spalinowych chce do swojej oferty wprowadzić pociągi w rejon Mazur, Bieszczad czy Zamojszczyzny.

Małe zaangażowanie samorządów

Niezwykle istotne są działania samorządowców regionu gorlickiego. Te pozostawiają wiele do życzenia. Z obecnym podejściem województwa małopolskiego i Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych do kwestii reaktywacji połączeń Regio do Gorlic, jedyną nadzieją dla mieszkańców Gorlic czy Biecza jest usilne zabieganie o pociągi do spółki PKP Intercity.

W sytuacji uruchomienia pociągów kursujących jedynie z Rzeszowa przez Jasło do Zagórza (lub innej stacji) jedynym racjonalnym rozwiązaniem ze strony małopolskiego i podkarpackiego urzędu marszałkowskiego jest uruchomienie skomunikowanych pociągów regio z Krakowa (Stróż), przez Gorlice i Biecz do Jasła.

Ignacy Łukasiewicz patronem

Na portalu społecznościowym, gdzie działa akcja społeczna Marcina Kreisa, kilka tygodni temu pojawiła się ankieta, w której można było wybrać nazwę ewentualnego przyszłego połączenia. Większość głosujących wybrała za patrona pociągu Ignacego Łukasiewicza, polskiego chemika, farmaceutę i przedsiębiorcę, wynalazcę lampy naftowej, twórcę przemysłu naftowego; rewolucjonistę i działacza niepodległościowego silnie związanego z okolicami Gorlic.

Pociąg TLK „Ignacy Łukasiewicz” z Trójmiasta/Warszawy do Zagórza – możliwy? Poznaj treść całego listu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejne pociągi TLK zostaną przekwalifikowane na IC

Tabor i technika

Kolejne pociągi TLK zostaną przekwalifikowane na IC

ms, Rynek-Kolejowy.pl 13 sierpnia 2015

Beim: Odstraszanie pasażerów TLK prowadzi do upadku

Biznes

Będą obniżki cen biletów w pociągach TLK!

Pasażer

Będą obniżki cen biletów w pociągach TLK!

jm, Rynek Kolejowy 22 kwietnia 2015

Zobacz, gdzie pojedziesz taniej TLK i IC

Pasażer

Zobacz, gdzie pojedziesz taniej TLK i IC

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 08 maja 2015

Zobacz również:

Kolejne pociągi TLK zostaną przekwalifikowane na IC

Tabor i technika

Kolejne pociągi TLK zostaną przekwalifikowane na IC

ms, Rynek-Kolejowy.pl 13 sierpnia 2015

Beim: Odstraszanie pasażerów TLK prowadzi do upadku

Biznes

Będą obniżki cen biletów w pociągach TLK!

Pasażer

Będą obniżki cen biletów w pociągach TLK!

jm, Rynek Kolejowy 22 kwietnia 2015

Zobacz, gdzie pojedziesz taniej TLK i IC

Pasażer

Zobacz, gdzie pojedziesz taniej TLK i IC

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 08 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5