NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

TLK Ignacy Łukasiewicz pojedzie w Bieszczady?

| dl, Rynek Kolejowy 20.10.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-10-20 22:35:22 Autor: Kryśka
---.extreme-net.one.pl
Podziękowania dla Kreisa i Rynku Kolejowego za wytrwałość i drążenie tematu.

Dzięki Wam odezwał się prezes Malinowski, odezwał się Massel, będą spalinowe loki, pani Małgosia dużo się wypowiada. I to bardzo cieszy, że społeczeństwo bierze się do roboty a PKP Intercity z nowym prezesem odżyło.

I to widać coraz wyraźniej pod każdym względem.
2012-10-20 23:38:11 Autor: kolejowy men
---.139.32.203
I bardzo dobrze, to proszę w takim razie o drążenie tematu o większą ilość TLK do Bielska, bo w PKP IC uważają, że do Bielska nie jest potrzebne więcej TLK, ponieważ jest wiele pociągów regionalnych na odcinku Katowice - Bielsko i pociągi by się dublowały. Ciekawe wytłumaczenie i ciekawe, że żadne z 3 całorocznych kwalifików się nie dubluje z jakimś regionalnym, zwłaszcza, że KŚ ma zwiększyć ilość pociągów. Ĺťeby chociaż wspólne bilety były, ale na bezpośredniość też pasażerowie zwracają uwagę. Dużym utrudnieniem jest też kursowanie wielu pociągów w pierwszą stronę od poniedziałku do soboty, a w drugą od poniedziałku do piątku i w niedzielę, co jest coraz powszechniejsze nie tylko w PKP IC, ale i w PR-ach i bardzo utrudnia podróżowanie. Proszę się też tym zająć. Pozdrawiam.
2012-10-21 00:05:10 Autor: ~ P.
---.dynamic.chello.pl
dawniej jakoś pociągi potrafiły przez to miasteczko jeździć... a teraz to już nawet tego nie ma, a szkoda... mogliby się za to wziąć i reaktywować połączenia kolejowe. Na pewno mieszkańcy by się cieszyli - wiem, bo stamtąd pochodzę...
2012-10-21 07:26:07 Autor: aa
---.icpnet.pl
zdjęcie z Sosnowca... ach cudowne \"tęczowe miasto\" :P
2012-10-21 09:06:13 Autor:
---.111.24.148
IC zniszczyło przewozy dalekobieżne które miały wysoką a nawet bardzo wysoką frekwencie choćby Krynica Warszawa Krynica ,uruchomiły to połączenie przewozy regionalne pociągiem Nikifor ale od nowego rozkładu ma go nie być, przyczyną ma być remont tunelu, a w rzeczywistości wyeliminowanie konkurencji .
2012-10-21 09:37:49 Autor: tuchovia
---.230.64.96
Zostawcie nam ir Nikifor !!! A jak nie to niech PKP IC w zamian utworzy takie samo połączenie, w przystępnej cenie !!!
2012-10-21 09:59:01 Autor: ir
---.230.64.96
Ciekawe, kiedy PKP IC zawrze umowę z GDDKiA w sprawie zakazu poruszania się po drogach ir Busów...
2012-10-21 10:01:47 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Przewozy Regionalne są chętni do uruchomnienia nowego połączenia interREGIO korzystając z mojej propozycji, którą im przedstawiłem. Może ukarze się takie połączenie w rozkładzie 2013/14. Będzie to pociąg kategori IR o nazwie ŁABĘDĹš, kursujący z Olsztyna do Krynicy przez Toruń, Kutno, Warszawę Centr., Radom i Kraków. Weekendowe połączenie, czyli kursy w piątki i nidziele a w drodze powrotnej w soboty i poniedziałki.

PR-y analizują ten mój pomysł na propozycję uruchomnienia nowego połączenia interREGIO ŁABĘDĹš, ale to wszystko zależy od PKP PLKi. ;)
2012-10-21 10:25:13 Autor: Realny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ogłoszenie i rozstrzygnięcie przetargu powiedzmy łącznie z protestami potrwa z 1 rok. Producenci lokomotyw zapewne nie mają na placu gotowych loków, które by czekały na zakup. Dostarczenie pierwszego loka potrwa pewnie kolejny 1 rok lub 2 więc sądzę, że nie ma się co podniecać, że w rozkładzie 2013/2014 ruszy pociąg w Bieszczady. Jeszcze sobie poczekacie na taki pociąg do rozkładu 2014/2015. KM na traxx-y czekała ze 2 lata, LOTOS na swoje traxx-y diesle też czekali.
2012-10-21 13:57:49 Autor: marek23
---.dynamic.mm.pl
To oczywiste że przez Rzeszów, Strzyżów, Jaslo powinno iść połączenie z Centralnej Polski, a przez Tarnów, Stróze z pominięciem łacznicą, Gorlice, Biecz, Jasło z Polski Zachodniej (Wrocław, Katowice, Kraków) Niestety rodzą się tez pomysły aby i to drugie połączenie kierować przez Rzeszów i temu pomysłowi dać trzeba zdecydowany odpór tak jak i pomysłom łączenia obu pociagów w Rzeszowie i dalej jazdą wspólna do Zagórza. Kolejna sprawa to problem stacji końcowej, powinien być nią Sanok a nie sąsiednia stacja Zagórz niekojarzona przez wiekszość ludzi z Polski z Bieszczadami. Dla Gorlic od rana do wieczora co 2 h szynobusy do Rzeszowa i szybkie składy do Krakowa po zmodernizowanej E30
2012-10-21 17:04:15 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Powinni się dogadać i uruchomić połączenie wspólnie. Jako przyspieszone Regio + skomunikowania. Wagony bezpośrednie, podkarpackie niech zdobędzie odpowiednio silne szynobusy. To by dało szansę na rozsądne rozwiązanie.
Sytuacja gdy mamy 3 pociągi na linii z czego 1 to mający zupełnie inną taryfę TLK jest idiotyczna i świadczy o niegospodarności. Oba są dotowane, równolegle. Przy tak małej pracy przewozowej trzeba działać wspólnie.
2012-10-21 18:02:11 Autor: michał osak
---.play-internet.pl
Kolejorz 91: Z Olsztyna do Krynicy przez Toruń, Kutno i Warszawę? A może jeszcze przez Gdynie? Nie ma na to żadnych szans. Kto będzie tym jechał z Olsztyna do Warszawy 5h przez Toruń, jak już za rok przez Działdowo będzie czas 2h45min.
2012-10-21 18:18:06 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
michał osak: to zależy od PR-ów i od PLKi. Ja im tylko taką propozycję dałem że przez Toruń. A przez Działdowo może i za rok by wpuścili ten pociąg. A kojarzysz IR POMORZE jak jeździł do Warszawy, jeździł przez Malbork i Toruń. Też nie było szans? A jednak jeździł.
2012-10-21 18:35:27 Autor: Piotr.
---.g-net.pl
Nie przez Gorlice (stacja czołowa, końcowa na D29-110), ale p. Gorlice Zagórzany (stacja przelotowa na D29-108).
Do Gorlic TLK nie wjedzie, bo nie ma na miejsca na skład dłuższy niż 3 wagony i jego oblot lokiem. Jedyne EZT da radę zmienić kierunek - tutaj ukłony dla UMWM za wieloletnie olewanie Gorlic w zakresie ruchu regionalnego. Dla niewierzących pracowników UMu polecam rozkład jazdy autobusów z krakowskiego dworca - tam jest odpowiedź na pytanie o wielkość generowanych potoków.

Przypominam też, że kultowe Bieszczady z Gliwic do Zagórza jadące od wielu, wielu lat p. Stróże - Jasło peerowy beton uwalił skutecznie trasując ten pociąg p. Rzeszów. Uzyskany czas jazdy z Krakowa do Zagórza wynoszący 7 godzin (SRJP 2007/2008), połączenie dobił skutecznie. Co teżzauważył @marek23
2012-10-21 19:59:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Pospieszny Zagórz - Lesko - Ustrzyki - Przemyśl - Stalowa Wola - Sandomierz - Skarżysko - Warszawa załtwiłby sprawę. Zamiast puszczać pociągi przez Chyrów, i spokojnie remontować Rzeszów - Jasło - Zagórz to zaorali wszystko dokładnie.
2012-10-21 20:15:14 Autor: zyga2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
kolejorz91

jeździł przez Toruń, bo e65 była modernizowana.

pociąg o którym piszesz z Olsztyna do Krynicy może i pojedzie ale na 100% nie przez Toruń, bo już w przyszłym roku zaczyna się remont trasy Inowroclaw-Torun-Jablonowo i trasa Olsztyn-Torun będzie miala ograniczona przepustowość.

No ale powodzenia.
2012-10-21 21:31:46 Autor: daniel bachan
---.play-internet.pl
Olsztyn-Toruń-Wawa to 6h. Przez Działdowo 3h. Nie ma szans na takie połączenie.
2012-10-21 21:42:51 Autor: Kolejorz91
---.opera-mini.net
Decyzja należy do Przewozów Regionalnych i do PKP PLK ;) Ja i dałem im propozycje czy przez Toruń czy Działdowo to od nich zależy ;)
2012-10-21 23:18:34 Autor: Fido dido
---.internetia.net.pl
Zrobić druta do Zagórza i po problemie. A potem dla IR (3 x turbokible Wawa-Zakopane/Krynica/Zagórz)
Zero problemów z manewrami....A PIC powinien się zaopatrzyć w kilka dobrych jakościowo EZT-ów i parę sztuk SZT (taniej by im wyszło jako pociągi dojazdowe do węzłówek)
2012-10-22 07:21:18 Autor: spalinowy
---.dynamic.gprs.plus.pl
PIC powinien odtworzyc reszte polaczen ktore zniszczyl czyli pociagi dalekobiezne na Mazury Dolny Slask(Legnica Zgorzelec) Lubuskie(Kostrzyn) i pomorskie(Chojnice). Kiedys w te regiony bylo chociaz kilka pociagow dalekobieznych z dobra frekwencja.Dzis w najlepszym wypadku jest jeden lub nie ma ich wcale. Jak widac dzis bez druta \"niedasie\" prowadzic pociagow. A po grzyba zlomuja te fiaty. PR jakos je eksploatuje i nie narzeka ze stare ba Cargo nawet ptrzedluza ich zywot pt.ST45
2012-10-22 08:57:37 Autor: Piotr.
---.imir.agh.edu.pl
@Arrivederci: A Sanok, Krosno, Jasło i Gorlice to zostawisz bez pociągu?
2012-10-22 11:16:46 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Na te wszystkie Bieszczady, Mazury, Zamoście itd potrzebne są SZT. Albo hybrydowe jak w UK kupują;)

Składy wagonowe są ok jeśli połączą wiele relacji w jednym pociągu np. z Zamościa wyjedzie skład z wagonami do Warszawy/Wrocławia/Szczecina itp., a pojedyncze wagony bezpośrednie dołączac do..szynobusów..
dogadać się z Największym Wrogiem i tworzyć wspólnie ofertę na takich końcówkach (wspólna taryfa, \"obiegi\" pracowników, obsługa na stacjach końcowych itp)
2012-10-22 12:18:11 Autor: wdr
---.235.176.225

wdr
ja pamiętam jeszcze jak niedzielne pociągi z Krosna do Krakowa jeździły pełne (oczywiście przez Stróże). dużo wygodniej niż autobusem, ale to będzie chyba możliwe po modernizacji Kraków-Tarnów, czyli pewnie za jakieś 5-8 lat.
(z cyklu marzenia: dobrze by było zrobić modernizację z elektryfikacją do Sanoka + dobudowa łącznika omijającego Jasło na trasie Krosno - Rzeszów)
2012-10-22 12:43:39 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Pytanie złośliwe:
Ile lat po modernizacji żyje linia kolejowa?
Dlaczego musieliśmy się aż tak cofnąć w porównaniu z rozkładami nawet z końca XX wieku?
Co się stało, że kiedyś pełne pociągi z rejonu Bieszczad (Wetlina, Bieszczady itp) musiały zostać zlikwidowane?

elektryfikacja tam według mnie nie jest niezbędna, do Krakowa itp. mogą jeździć SZT. Ile SZT można kupić za kwotę jaką trzeba wydać na elektryfikację? Dobrych EZT i tak nie ma pod dostatkiem więc i tak trzeba kupować...Więcej niż 2h takt i tak pewnie nigdy nie będzie a przy takim natężeniu ruchu elektryfikacja jest imho zbędna.

2012-10-22 12:52:45 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
a jeśli chcą kupować coś super-uniwersalnego niech kupują hybrydy. IMHO w Polsce byłyby idealne, droższe w utrzymaniu ale za to większa seria podobnego taboru i bardziej uniwersalne. 160km/h pod drutem i 120km/h gdy na silnikach spalinowych, zupełnie wystarczy na takie średniodystansowe połączenia. Bieszczady, Zamość, Kędzierzyn - Kłodzko - JG, (Berlin) - Gorzów - Gdynia/Olsztyn, Rzeszów - Lublin - Warszawa, Wieluń - Wrocław?(;) Gorzów - Zbąszynek - Leszno - Wrocław, Zielona Góra - Wolsztyn:) - Warszawa, wszyscy czekają na taki tabor i połączenia. Przy odpowiednich czasach przejazdu byłaby to większa rewolucja niż pendolino. a właściwie byłaby to rewolucja. pendolino nią nie jest Z1 .
2012-10-22 13:30:06 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Skoro mowa o zakupie nowoczesnych lokomotyw spalinowych - na przetarg w sprawie tych lokomotyw czekam z wielkim zaciekawieniem - to pozwolę sobie przypomnieć , na jakich szlakach pociągi TLK z trakcją spalinową przydałyby się naszej kolei ... 10 nowych lokomotyw spalinowych nie wystarczy , potrzeba około sześćdziesięciu sztuk o możliwościach porównywalnych z serią SU45 ... Te maratony bydgoskiej Pesy nie wystarczą , bo one mają ograniczone możliwości na silniku spalinowym...
Na pewno przydałyby się na szlaku : Piła - Stargard Szczeciński w pociągach z Bydgoszczy do Szczecina , także na szlaku z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni w relacji z Poznania do Gdyni , na szlaku : Lublin - Stalowa Wola Rozwadów w relacjach z Warszawy do Rzeszowa i z Warszawy do Przemyśla , na szlaku : Krzyż - Kostrzyn w relacji z Warszawy do Kostrzyna nad Odrą przez Poznań , a o szlakach mazurskich czy ziemi zamojskiej nie wspominam , tak samo o Bieszczadach , bo uważam to za oczywistość . Z uwagi na zadowalającą prędkość szlakową , rzędu 90km/h , uważam także za możliwą relację z Hrubieszowa do Łodzi , bez druta na szlakach : Hrubieszów - Stalowa Wola Rozwadów i Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki .
2012-10-22 14:36:50 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
nie jestem przekonany do loków spalinowych. Taks są bardzo potrzebne ale jest ale.

Na tych wszystkich wymienionych trasach potrzeba rozsądnego taktu i dobrego powiązania z resztą siatki kolejowej. Tymi lokami do dalekobieżnych ile zrobimy? Jedną, dwie pary dziennie? Reszta będzie kuleć dalej? Taka kolej będzie kiepsko działać, zwłaszcza w obliczu coraz lepszego rozwoju innych środków transportu. Odpowiednia ilość połączeń w ciągu dnia to podstawa. Jakim kosztem pojadą te składy wagonowe? Powinniśmy kupować przede wszystkim SZT, na tyle silne by pojechały np. rano z Rzeszowa w Bieszczady z dwiema kuszetkami. Da się tak?

Można dać te loki do obsługi np. Piła - Stargard Szczeciński ale jaki będzie obieg tych loków? Faktycznie uruchomią pod dostatkiem _ciężkich_ składów wagonowych tą linią? Na tyle, że _zastąpią_ potrzebę uruchamiania Regio? Czy też będziemy mieli dobry takt regionalnych i do tego ładną ilość dalekobieżnych?
2012-10-22 16:49:48 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Na linii między Piłą a Stargardem Szczecińskim istnieją niemałe rezerwy spowodowane tym , że jest tam niewiele mijanek . Nie brakuje jednotorowych linii pozbawionych druta , które mają więcej mijanek i da się na nich wygenerować większy ruch . Na lokalnych osobówkach jest miejsce dla szynobusów , a dla osobówek w szczycie ruchu warto uwzględnić możliwość składu wagonowego , nawet w wypadku trakcji spalinowej . Miałoby coś takiego ręce i nogi , co widać na przykładzie osobowych z Rzeszowa do Lublina .
Jeśli chodzi o pociągi TLK - na szlakach jednotorowych można dać 2 lub 3 pary pociągów TLK dziennie , a reszta ruchu pasażerskiego to osobowe . Istnieją też dwutorowe odcinki pozbawione druta , np szlak między Siedlcami a Czeremchą - dwutorowy prawie w całości , a także szlak między Krzyżem a Kostrzynem nad Odrą przez Gorzów Wielkopolski . W takich warunkach , zwłaszcza na szlaku przez Gorzów , wykonalne jest , aby osobowych było kilkanaście par dziennie a pociągów TLK - 6 czy nawet 7 par . Szlak między Siedlcami a Czeremchą ma na całości 80km/h , więc prędkość szlakowa jest zadowalająca i pozwala nie uważać za absurdalną obecność tam ruchu dalekobieżnego . Wraz z postępami remontu kolejowej szóstki znaczenie tego szlaku będzie rosło , z uwagi na konieczność utrzymania ruchu pasażerskiego między Białymstokiem a Warszawą - w trakcie remontu nie wszystkie pociągi TLK między tymi miastami będą mogły jeździć kolejową szóstką , a więc przez Tłuszcz i Małkinię.
Dlatego jest konieczne dostosowanie szlaku między Białymstokiem a Czeremchą do 80km/h , albo nawet do setki .
2012-10-22 19:09:18 Autor: kazik76
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Popieram pociągi TLK z Bielska-Białej, szczególnie nocny do Warszawy, z wagonami sypialnymi dla wygodnych (i dalej Giżycko lub Suwałki, albo połączenie z Hańczą \"tylko dla warszawiaków\", bo 4 godziny mogą wysiedzieć w dzień w pociągu.

Ostatnio jeździł Monciak-Krupówki, ale puścili go na trasę, która generuje większy ruch tj.: Kielce, Radom, a i zakopianka będzie na noc zwijana do Skawiny. Tak zapadają ekonomiczne nonsensy w PIC.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS