Od nowego rozkładu jazdy nie będzie wagonów barowych w żadnym pociągu TLK spółki PKP Intercity. Spółka rozpoczyna wycofywanie tej marki na rzecz nowej - „InterCity”, w której wagony barowe będą częścią standardu.
Przypomnijmy: W grudniu na trasie Przemyśl – Szczecin i Wrocław – Gdynia PKP Intercity zmieni kategorię części pociągów z TLK na „InterCity”. Ma to związek z różnicami w jakości taboru, którym obsługiwane są połączenia TLK. Przewoźnik na uruchamianie połączeń IC otrzyma takie samo dofinansowanie, jak do połączeń TLK. Dzięki temu nie zmienią się ceny biletów
Będzie to de facto powrót starej marki, którą PKP operowało wiele lat, obsługując pod jej szyldem szybkie i komfortowe połączenia pomiędzy dużymi miastami Polski. Nowa kategoria obejmie część pociągów na trasie Przemyśl – Szczecin i Wrocław – Gdynia, które zestawione będą wyłącznie ze zmodernizowanych wagonów. Przewoźnik chce wyraźnie odróżnić od pociągów TLK składy o standardzie dorównującym obecnym EIC, zestawione z wagonów zmodernizowanych dzięki funduszom Unii Europejskiej.
Intercity wycofuje się z marki TLK
Zaledwie w czerwcu 2013 roku przewoźnik uporządkował kategorie pociągów, włączając Expressy (Ex) i EuroCity (EC), do kategorii Express InterCity (EIC). Wówczas obecny prezes Marcin Celejewski mocno zaznaczał, że na uproszczeniu oferty do dwóch marek skorzysta pasażer. Czy wprowadzając niedługo później nowe marki: najpierw EIC Premium, a teraz Intercity, przewoźnik sam sobie zaprzecza?
Zuzanna Szopowska, rzeczniczka spółki tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” że wcale tak nie jest - a to dlatego, że marka TLK ma zupełnie zniknąć z rynku. Zastąpią ją marki zawierające nazwę spółki, uszeregowane logicznie według poziomu oferowanego komfortu: InterCity, Express InterCity, oraz Express InterCity Premium. Kiedy do tego dojdzie? Jak z torów znikną stare wagony, stanowiące trzon taboru TLK. W przyszłym roku do marki InterCity dołączą Flirty i Darty.
Z TLK znikają wagony barowe – już teraz
Jak się okazuje, jednym z wyznaczników marki InterCity, która odróżni ją od TLK będzie obecność wagonów barowych. Teraz obecność baru w TLK jest loterią i dezorientuje pasażera. Od 14 grudnia nie będzie ich wcale - wszystkie bary przechodzą do InterCity. – W nowym rozkładzie wagony Wars stanowią standardowe rozwiązanie w pociągach EIP, EIC oraz IC. Natomiast w pociągach TLK wprowadzamy wózki również obsługiwane przez Wars – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
– Usługa wózków Minibar, czyli sprzedaż obwoźna napojów i drobnych przekąsek w pociągach Twoich Linii Kolejowych prowadzona jest przez Wars od grudnia 2013 r. i obecnie jest to jedna z najbardziej aktywnie prowadzonych i rozwijanych linii biznesowych spółki – zapewnia rzecznik Warsu Iwo Orzełek. Wars rozwija usługę wózków Minibar na zasadach franczyzy. – Franczyzobiorcy obsługujący konkretne pociągi i odcinki wybierani są w postępowaniu konkursowym, które odbyło się listopadzie. Koszty inwestycji ustalane są indywidualnie z franczyzobiorcą i zależą przede wszystkim od liczby pociągów i odcinków, które będzie obsługiwał franczyzobiorca – zdradza rzecznik Warsu.
W aktualnym rozkładzie jazdy 2013/2014 r. usługą sprzedaży obwoźnej objętych jest ok. 50 proc. pociągów TLK. – Należy podkreślić, że sprzedaż z wózków Minibar w pociągach TLK dostępna jest w danym pociągu na jednym lub kilku odcinkach trasy pociągu. Od nowego rozkładu jazdy Wars planuje objęcie usługą 80 proc. pociągów TLK – mówi Orzełek.
2014-12-04 15:18:18 Autor: Krakus_E30
---.133.192.36
"(...) Zuzanna Szopowska, rzeczniczka spółki tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” że wcale tak nie jest - a to dlatego, że marka TLK ma zupełnie zniknąć z rynku. Zastąpią ją marki zawierające nazwę spółki, uszeregowane logicznie według poziomu oferowanego komfortu: InterCity, Express InterCity, oraz Express InterCity Premium. Kiedy do tego dojdzie? Jak z torów znikną stare wagony, stanowiące trzon taboru TLK(...).
Ja wiedziałem, że tak będzie! To było do przewidzenia.
Myślę, że do grudnia 2017 TLK i ich stare wagony znikną całkowicie.
Sprzyjać temu będzie ograniczenie oferty o 65% pociągów TLK, a pozostałe 35% przemianowanie na IC. Do tego podniesienie ceny do 70% EIC i przepis na sukces murowany.
Wreszcie ktoś zaczął myśleć! Wreszcie ktoś porządnie przygotuje spółkę do walki z zagraniczną konkurencją na torach, ale i drogach czy niebie. W końcu wreszcie będzie to spółka dla moblinych, młodych i bogatych ludzi! Tak, do 2017 roku to będzie diament na kolei na który rzucą się przysli, prywatni, ufam, że zagraniczni właściciele po prywatyzacji!
2014-12-04 15:22:05 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zbitka "InterCity" kojarzy się przeciętnemu Kowalskiemu z drogimi biletami. Brawo za odważna strategię marketingową i za pokazanie, że pociągi PIC-u są produktem elitarnym, nie dla plebsu. Plebs niech spada do Polskiego Busa.
2014-12-04 15:22:19 Autor: yb
---.opera-mini.net
Wierutne kłamstwa IC. Na trasach typu Zamość - Rzeszów, Lublin - Rzeszów wózków jak nie było tak nie będzie, a awarie lokomotyw uziemiają tam często teelki na długie godziny. Ale kto by się przejmował jakimś tam standardem i głodem pasażerów? Znów część miejscowości jest winnych temu, że bankomaty nie uruchamiają tam IC, EIC czy EIP.
2014-12-04 15:24:52 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
@yb
W Zamościu wprowadzi się wózki z batonikami w autobusach zastępczych ;)
2014-12-04 15:30:05 Autor: stoker
---.155.178.2
Jak dla mnie to jest dyskryminacja klientów PKP-IC oraz mieszkańców niektórych obszarów kraju.
Pasażer jadący np. TLK Gwarek ze Śląska do Gdyni, TLK Rybak ze Szczecina do Trójmiasta, albo i dalej do Olsztyna, Ełku czy Białegostoku, albo TLK Gałczyński do Lublina, czy też TLK Zefir z Kołobrzegu do Krakowa - nie dość że zmuszony jest jechać w wagonie starszego typu - bez bajerów typu klima, gniazdko, czy choćby rolety przeciwsłoneczne, to jeszcze zabiera mu się wagon barowy, w którym podczas 8-13 godzinnej podróży może on zjeść śniadanie, czy namiastkę obiadu!
Cóż za marketingowe rozumowanie - pasażerowie w TLK mają źle, to jeszcze im obniżmy standard podróży - na pewno bardziej nas polubią?
Pytam się więc prezesa IC w czym pasażerowie linii Gdynia - Wrocław i Szczecin - Przemyśl są lepsi od tych z trasy Szczecin - Olsztyn - Białystok, Szczecin - Lublin, albo Kołobrzeg - Kraków, Katowice - Gdynia przez Poznań i wielu innych tras obsługiwanych dziennymi pociągami TLK?
Poza tym co zrobi pan (a często pani) z bufetem na kółkach kiedy w pociągu jest tłok i ludzie stoją (albo i siedzą) na korytarzach? Po prostu nie pojedzie do kolejnych wagonów. A tym, co siedzą na korytarzach to jeszcze dowalmy z 650 zeta żeby popamiętali, że od pociągu najlepiej jak najdalej.
Czy w tej firmie pracuje jeszcze ktoś normalnie myślący? Bo już brak słów na te głupoty!
2014-12-04 16:01:24 Autor: Bar Burka
---.free.aero2.net.pl
Bardzo dobre posunięcie, oby tak dalej I.C.
2014-12-04 16:03:40 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Nie ma jak to likwidacja TLK czyli stopniowe przeganianie coraz mniejszej klienteli do drogich EIC, bo nie oszukujmy się IC to stadium przejściowe, by po roku a maksymalnie 2 latach wprowadzić taryfę E do tych pociągów a przy okazji zgarnąć dotację. Hooh, trzeba ratować PRy, bo inaczej kolej będzie droga i dla nikogo. Galaktikosom z Żelaznej gratulujemy determinacji.
2014-12-04 16:06:46 Autor: dżep
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
IC co krok to w złą stronę ..
2014-12-04 16:09:41 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cowiek Maupa I co? Gdzie są ci, którzy zapewniali, że marki TLK się nie pozbędą? A guzik! Ja wiedziałem o tym od początku, a nawet i wcześniej.
2014-12-04 16:15:53 Autor: lego
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli aby uniknąć loterii z wagonem barowym wprowadzamy loterię z wózkiem barowym, genialne!
2014-12-04 16:24:17 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
"Czyli aby uniknąć loterii z wagonem barowym wprowadzamy loterię z wózkiem barowym, genialne!"
----
Buahahaha, dla mnie komentarz dnia!
2014-12-04 16:46:36 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
Po pierwsze:
Wózki barowe w pociągu to tańsze rozwiązanie dla PKP-IC niż cały wagon barowy z obsługą
Po drugie - choć chyba powinno być jednak po pierwsze:
Drastycznie maleje liczba sprawnych wagonów barowych.... To już są trupy.....
Taka decyzja to była kwestia czasu - i tak się stało.
2014-12-04 16:47:00 Autor: prosimy nie powtarzać
---.dynamic.gprs.plus.pl
Niech jeszcze napiszą, że obecność czystej toalety w pociągu TLK jest loterią i dezorientuje pasażera i dlatego od 14 grudnia przed wyjazdem w trasę każdą toaletę w TLK wysmarują g..em od podłogi po sufit.
2014-12-04 16:52:38 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Trzy kropki
Nadal istnieje jednak instytucja napraw na czwartym i piątym poziomie utrzymania prawda? A spółka otrzymująca od państwa milionową dotację przeżera ją na PR zamiast robić P5 wagonom 113A.
2014-12-04 16:53:25 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Ale dotacje do przewozów to nadal chcą dostawać.
Trzeba ten (nie)rząd do Unii podkablować.
Ale dopiero jak się kadencja Tuska skończy - oby
jak najszybciej za coś podpadł.
2014-12-04 17:19:27 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl
Gierek A mnie ciekawi, czym tak naprawdę różnić się będą marki InterCity od EIC? Skoro tu i tu będą zmodernizowane składy?
2014-12-04 17:20:28 Autor: strunobetonowiec
---.dynamic.chello.pl
Zniknie marka TLK ?? i bardzo dobrze, niech znika, i niech tabor przejdzie to Przewozów Regionalnych i niech ta firma realizuje przewozy przyspieszone jak miało to miejsce do 2008roku.
2014-12-04 17:22:35 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Rany boskie! Znowu coś nowego - nowe m a r k i ! Nieudacznicy z IC grzebią przy taryfach, nazwach, rozmaitych sztuczkach pijarowskich ale co w końcu ma z tego wynikać? Przemalowywanie wagonów? Zmiana druków? Tylko pasażerów coraz mniej...
2014-12-04 17:32:40 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Dla mnie marka TLK była sama w sobie niezbyt ładnie brzmiąca...
najpierw Tanie, potem Twoje...
ani tanie ani moje to TLK nie było nigdy, bo połączenie tanio i szybko realizowały pociągi IR i RE (gdy istniały) spółki Przewozy Regionalne i to akurat wtedy, gdy Inter Ciota zaczynała walkę o klienta za pomocą kolorowych biletów (vide: sytuacja na linii Wawa-Kraków przez CMK)
i można było wytrzymać nawet bolący tyłek od siedzenia w kiblu na trasie Poznań - Kraków przez Ostrów i Gliwice (coś takiego kiedyś jechało ze Szczecina)
spółka Intercity może pozostałe teelki nazwać Pospieszny Intercity w skrócie PIC
pasuje jak ulał do jakości usługi
2014-12-04 17:46:12 Autor: Olszy
---.109.133.156
"Teraz obecność baru w TLK jest loterią i dezorientuje pasażera." - Na pewno nie bardziej niż ciągłe, bezcelowe zmiany kategorii pociągów. Kilkukrotnie korzystałem z połączenia TLK Rybak na odcinku Ełk-Szczecin Główny, nie sądzę że wybrałbym tą opcję jeszcze raz. Batonik, kawa i kanapka przez 12h to dla mnie jako klienta niezadowalająca oferta. Wolę hot-dogi z Orlenu na trasie jadąc samochodem.
2014-12-04 17:56:28 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Czemerajduś & scorpio
To nie jest żadne przeganianie kogokolwiek do droższych EIC ;) To jest przeganianie do autobusów, i to nie tylko PolskiegoBusa. Inna sprawa - tak na marginesie - jest taka, że bez owego PB wiele wyjazdów dla wielu osób w ogóle nie wchodziłoby w grę. Kiedyś w PB jednoznacznie dominowali młodzi, teraz jest coraz więcej emerytów i osób koło 50-tki, osobiście znam też osobę w wieku prawie 80 lat, która bez PB byłaby zmuszona już tylko do siedzenia w czterech ścianach...
2014-12-04 17:56:59 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Pociagi TLK beda nadal objete dofinansowaniem przez MIR.To MIR akceptuje wykaz pociagow z wagonami barowymi bedacy zalacznikiem do Umowy z IC.Chcecie baru w Zefirze czy Galczynskim? Piszcie do MIR a nie do IC...
W pociagach na ciagu Przemysl- Krakow- Wroclaw-Szczecin beda "nowe" wagony barowe z duzego kontraktu modernizacji 220 wagonow.Do pociagow Wroclaw-Gdynia potrzeba max 5 barow.Gdzie sie podziala reszta? Idzie na zyletki...
2014-12-04 17:58:45 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Marka TLK nie jest ani Tania, ani Twoja. Nie ma nic z pionierskiego pomysłu i wizji JP. Dobór wagonów, ich standardu (pod każdym względem) , malutury czy w końcu bezpieczeństwa (brak agencji ochroniarskich), zestawiania, ilości wagonów w składzie... to jest tragedia i głęboki muł. I to grząski, po pochłaniający ogromne pieniądze. O promocjach, cenach czy reklamie szkoda gadać, bo niby o czym? Firma nie radziła i nie radzi sobie z tymi pociągami w ogóle. Celejewski wprost powiedział na Komisji Sejmowej od Infry że "(...) nie sposób nad tym zapanować (...)". I powiedział prawdę!
Poza tym dla obcokrajowców ta nazwa TLK, to horror!!!
Kompletnie no abla...:D.
Trzeba ratować markę IC i zmienić jej odbiór, że ma ZAWSZE jednolity, wyższy standard (nawet na czas napraw), owszem, nieco droższy, ale i szybszy. W społeczeństwie mają opinię dość drogich, ale komfortowych i szybkich pociągów. Źle? Nie! To jest atut, trzeba wykorzystać to, nieco reklamy, pokazać te składy, wagony od środka, WC - serio. Nazwy, godz, relacje... no i CENY. Dobra polityka cenowa.
***
To było wystąpienie ku pokrzepieniu serc. A fakty będą takie, że faktycznie min. 60% obecnie jeżdżących TLK wytną i niczym je nie zastąpią (tj. ta spółka :D). Pozostałe 30% przemianują na IC. To wszystko stanie się faktem do grudnia 2017 roku, potwierdzam. Ceny do tego czasu wzrosną do ok. 70% EIC, ale i dotacja MIR zmaleje do 15-20 %. Poza tym, musimy już od grudnia 2015, a więc za rok liczyć się z tym, że widok pociągu dalekobieżnego w ogóle z przedziałami będzie rzadkością. Przyszłością się EZTy! No i wagony, ale bezprzedziałowe, piętrowe. Lekkie EZTy szybko i łatwo się rozpędza, hamuje, nagrzewa, są mniejsze opłaty za dostęp bo są lżejsze, no i mniej zużywają się tory.
Reasumując dobry krok PKP IC, tylko więcej reklamy tych konkretnych IC i ich cen!!!
Udanej Barbórki :D.
2014-12-04 18:04:19 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
P.S.
Te 60% wyciętych pociągów TLK, co niczym nie zostaną zastąpione, ale w tej spółce, oznacza, że... inna spółka "nieco rozszerzy" swój segment economy :D. Zarówno nazwa tej spółki jak i nazwa tego segmentu jest obecnie znana tylko kilku politykom PO i PSL, choć nazwę wymyślili posłowie z PiS :D. Ale wszystko w swoim czasie (...).
2014-12-04 18:11:31 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@Dziobie:
Nikt na to nie pojdzie.Dzis mozna sprytnie zasypac deficyt z dzialanosci komercyjnej kasa z dotacji do TLK...w sugerowanym modelu cala prawda o "zarzadzaniu" dzialalnoscia komercyjna przewoznika ujrzalaby swiatlo dzienne...
2014-12-04 18:17:12 Autor: pqr
---.ssp.dialog.net.pl
Z usług naszej PKP jakkolwiek się zwie w przymiotniku korzystam regularnie od 10 lat. Ostatnio w weekend na trasie Z.Góra - Gdańsk. Za 67 złotych miałem ok. 6 godzin grillowania w przedziale, w którym nie dało się zmniejszyć ogrzewania. Gdyby nie doświadczenie wielbłąda/tragarza, czyt. że zabrałem ze sobą prowiant i picie, padłbym z pragnienia i głodu. Dodam, że obowiązkowa rezerwacja miejsc wyglądała tak, że w moim przedziale było nas 7 podróżnych, a dwa przedziały dalej przez całą drogę z Gdańska do ZG nikogo. Podsumowując, nic się pod tym względem nie zmienia, nikomu nie przyjdzie w tych wszystkich spółkach pomysł do głowy, żeby chociaż automat z napojami postawić w wagonie jeśli wagon barowy to jest problem. Proponuję też wymianę co jakiś czas terminali do kart płatniczych, bo chyba z 7 razy próbowałem w kasie zapłacić za tę podróż.
2014-12-04 18:24:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
wszystkie TLK - bez barowych
wszystkie(?) IC - z barowymi
?
Uważam, że takie postawienie sprawy to bzdura.
Dlaczego IC Ossoliśnki Katowice - Wrocław(czas przejazdu 2h20min) miałby mieć wagon barowy
natomiast
TLK Zefir Kraków 7:08 - Kołobrzeg 18:45 (prawie 12h, cały dzień w podróży) nie?
albo TLK Przemyślanin Przemyśl 17:27 Szczecin 9:00 (15,5h)?
2014-12-04 18:28:59 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@GFM
kadencja obecnej partii "nigdy" się nie skońćzy - wygrają każde wybory i to niezaleznie od afer jakie będą (przetrwali nawet manipulacje wspólnie z prezesem NBP przy ustawach w celu ratowania partii a nie kraju ).
Więc kierunek zmian jest znany:
dalej dotować PKP IC jak najlepszą kasą za jak najgorszą ofertę przy jednoczesnym gnojeniu przewoźników regionalnych, a zwłaszcza jednego...
2014-12-04 18:31:26 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@G o r a l
Potwierdzam, coraz częsciej od starszych osób słyszą o podróżach PB (z pozytywnymi opiniami!)
lub zdziwienie, że gdzieś PB jeszcze nie dociera.
2014-12-04 19:23:29 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Zaraz, zaraz - czy w składach tzw. pociągów PIC-u będą nadal kursowały reanimowane trupy barowe typu 113A?
Przecież jazda tym czymś to horror - hałas jak w silniku odrzutowym,
co daje zmiana wystroju wnętrza, taki puder lukier?
Z resztą wybieram się pociągiem PKP - biorę podręczny barek - pewniej, taniej i zdrowiej!!!!
2014-12-04 19:34:31 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl
arrivederci Najpierw wytną wagony barowe, potem toalety... Już teraz w TLK bywa, że jak na WWK zamkną kible, to otwierają w Kutnie lub Dęblinie...
Jedyna nadzieja w PR-ach - naprawić bohuny i zrobić trochę IR...
2014-12-04 19:44:27 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik
A dziwisz się? Gdy nie mają nikogo w rodzinie/wśród znajomych, kto by im kupił bilet przez neta, to stacjonarna sieć sprzedaży PB jest na chwilę obecną rozwinięta całkiem całkiem. Autobusy są całkiem wygodne (szczególnie przy mniejszym zapełnieniu w środku tygodnia), jeżdżą generalnie zgodnie z rozkładem (a pociągi? szkoda gadać...), nie ma problemu z targaniem bagażu po korytarzach i proszeniem o wrzucenie go na górne półki, nie ma problemu z szukaniem odpowiedniego nr wagonu/miejsca, jest gwarancja, że nikt nie pali na korytarzu/w WC, jest dużo ciszej niż w pociągu, itp. Z punktu widzenia osób starszych autobus jest naprawdę dobrym rozwiązaniem, szczególnie na dalekie trasy. A do tego emeryci mają czas, mogą wyszukiwać najtańsze połączenia, przez co często jeżdżą o kilkadziesiąt % taniej niż by musieli zapłacić w pociągu. A przy polskiej wysokości emerytur oszczędność tego rzędu jest niebagatelną, prawda?
2014-12-04 21:14:41 Autor: pasazzzer
---.dynamic.chello.pl
Kiedyś TLK to były TANIE Linie Kolejowe. Później, po cichu, TANIE zamieniono na TWOJE, a jeszcze później geniusze marketingu kazali używać tylko skrótu TLK. Teraz kolejna "reforma" TLK znika. Pytanie: komu kolej płaci za te marketingowe ruchy?
2014-12-04 21:32:06 Autor: TomB
---.anfa.net.pl
Wprowadzanie kategorii IC jest dobre. Podróżny będzie wiedział jakiego standardu może się spodziewać po danym pociągu , jeśli ten standard będzie utrzymywany. Wiemy, że nawet z EIC był w tej materii kłopot. Natomiast nie wszystkie pociągi IC będą prowadziły bar. IC Ossoliński pojedzie bez baru (na tej trasie nie wydaje się on niezbędny). Bez baru jest wg zestawienia pociągów dla stacji Katowice IC Przemysław do Poznania. Dlaczego? I oczywiście skasowanie barów we wszystkich TLK jest błędem. Takie połączenia ja Zefir, Gwarek, czy Gałczyński powinny mieć wagon gastronomiczny ze względu na długość przejazdu.
2014-12-04 22:40:39 Autor: Czemerajduś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Skoro nie będzie barów w pociągach jadących przez Polskę wiele godzin, to tylko czekać, aż na stacjach pośrednich oprócz pana "piwo jasne, piwo!" pojawi się też
"pan kanapka" :)
2014-12-04 23:05:24 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Widzę (taka moja ocena sytuacji) że PKP IC chce się wyślizgać z służby publicznej. Ale dotacje brać, owszem. Wybierają sobie lepszą klientelę, a biedota won. Duża kategoria podróżnych pozostanie bez dostępu do pociągów kategorii economy po likwidacji lwiej częśći TLK. A jak myslicie nocne TLK ocaleją? założę się że nie.
Moim zdaniem - GRANDA.
2014-12-04 23:55:10 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Barbórkowy wspomnień czar...
https://www.youtube.com/watch?v=D7Wi2TAFUAQ
2014-12-05 00:57:42 Autor: wayfarer
---.adsl.inetia.pl
Współczuje tej Szopowskiej, że takie tanie kot musi ludziom wciskać.
2014-12-05 00:58:08 Autor: wayfarer
---.adsl.inetia.pl
kity*
2014-12-05 08:16:38 Autor: ktoś
---.centertel.pl
To może panowie z IC utworzą nową klasę w tlk mianowicie trzecią, obecnie większość wagonów w TLK-ach nie trzyma żadnych standardów syf kiła i mogiła. A tak mozna by zestawiać składy z wagonów o wiadomym standardzie powiedzmy z wagonów 2 i 3 klasy, podróżny byłby świadomy jakiego standardu usługi może się spodziewać
2014-12-05 08:18:39 Autor: Gierek
---.10.1.25
Gierek TLK to było nieporozumienie od początku, kto to wymyślił... Nic nie znaczący skrót (bo ani to tanie, ani moje).
2014-12-05 11:57:52 Autor: darQ
---.11.52.74
W następnej kolejności zapewne zostaną zdemontowane toalety i zamontowane drewniane ławy.
Czyżby standard europejski w PKP IC będą miały tylko Pendolino- reszta będzie Afryką środkową?
2014-12-05 20:41:44 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
@ scorpio
A bierzesz pod uwagę fakt, mądralo, że druga główna jest zwyczajnie nieopłacalna?
2014-12-05 20:44:44 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"Jedyna nadzieja w PR-ach - naprawić bohuny i zrobić trochę IR... "
A ty dalej wygadujesz głupoty.....
Co naprawiać? zostało im 29 wagonów po głównych, resztę już skreślili.....
Ty poczytaj trochę, popytaj i bzdur nie opowiadaj....
2014-12-06 13:06:58 Autor: peter
---.systemia.pl
Pierun jasny by Intercity strzelił! Jechałem Kossakiem trzy dni temu. Wagon klasy pierwszej po modernizacji w Pesie z 2013 - 9 godzin w hałasie wyjących przekaźników, Bóg jeden wie czego. Fakt, bar ze składu wykoszony. Cztery kontrole konduktorskie i średnia prędkość zgodna z rozkładem, czyli na poziomie 50km/h. Nowa kategoria wamać. PR-owcy u steru....
2014-12-06 17:54:26 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post ...:
""Jedyna nadzieja w PR-ach - naprawić bohuny i zrobić trochę IR... "
A ty dalej wygadujesz głupoty.....
Co naprawiać? zostało im 29 wagonów po głównych, resztę już skreślili.....
Ty poczytaj trochę, popytaj i bzdur nie opowiadaj...."
A ile "BONANZ" jeszcze zostało, tak z ciekawości ???
2014-12-07 16:24:01 Autor: pasarzer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Chodzi cyba o spałacenie pożyczki jaką dostało PKP IC z błogosławieniem nieonylnego wybitnego prezesa od klopów brudnych